Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
jurlich

Wymiana termostatu

Polecane posty

Witam

Chciałbym zamieścić tutaj bardzo krótką i bardzo prostą relację z wymiany termostatu - tak, każdy może to zrobić. Potrzebujemy: śrubokręt/szczypce do ściągnięcia klipsów, klucz 8, nowy termostat.

No to jedziemy:

1. Ściągamy osłonę kolektora.

2. Wypinamy węża od chłodnicy, tego zaznaczonego czerwoną strzałką.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

3. Następnie wypinamy ten mniejszy wężyk, zaznaczony na kolejnym rysunku.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

4. Następnie wykręcamy dwie śruby mocujące termostat, zdjęcie poniżej przedstawia miejsce mocowania już po zdjęciu termostatu.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

5. Mocujemy nową uszczelkę na termostacie, robimy dokładnie wszystko w odwrotnym kierunku.

A tak wygląda wszystko, co było niezbędne do wymiany termostatu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Glider33

Dzięki za fotorelacje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_piwoj.gif" alt=":piwoj:">

Napisz jeszcze cos o spuszczaniu płynu ? Odsysałeś przez zbiorniczek wyrównawczy czy plyn zlecial tym duzym gumowym wężem ?

Ciężko jest odkręcić śrubę przy zbiorniczku od wspomagania ? Chodzi mi oto jakie tam jest dojscie ?

Glider33

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W tym przypadku płyn został spuszczony przez węża dochodzącego do chłodnicy od strony zbiorniczka wyrównawczego, mniej więcej w połowie chłodnicy, ale można go też spuścić tym wężem wychodzącym z termostatu. Nie jestem pewien, ale jeśli wybierzesz tą drugą opcję, wtedy podczas wykręcania termostatu płyn wypłynie również spod niego (tak przynajmniej powinno zadziałać prawo fizyki).

Co do śrub - dojście do nich jest tragiczne, ale z tego co pamiętam śrubę od strony zbiorniczka od wspomagania jest łatwiej wykręcić. Generalnie chodzi o to, że nie zrobisz nią całego obrotu, tylko max 1/8. Z drugą śrubą jest podobnie, generalnie jeśli nie dysponujesz specjalną giętką nakładką to przygotuj się na jakieś 3-5 min. wykręcania jednej śruby (długi gwint).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam

gdzie znajde czujnik temeratury silnika w VB 2,5V6??

prawdopodobnie mi padł , na zimnym silniku odpala a na goracym juz nie,

nie wiem czy tez termostat nie padł gdyz temeratura na wlotach do kabiny nie jest taka jak kiedys.

wskazówki na temp. silnik leza cały czas na niebieskim polu

Edytowano przez tomart66

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość miras.pla

No jurlich, odwaliłeś kawał dobrej roboty z tą fotorelacją, mnie też czeka w tym tygodniu ta sama operacja, chciałbym zmienić odrazu płyn, plusik poleciał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Swietna fotorelacja!!

Miałbym jeszcze pytanko wymieniamy razem z obudową czy sam wkład?

Edytowano przez zubek73
nie cytuj calych postów - usuwam / zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tytuss-78 - Ja wymieniałem łącznie z obudową, bo tylko taki byłem w stanie dostać. Generalnie w sklepie to był jeden z niewielu termostatów sprzedawanych łącznie z obudową, ale może niech się wypowie ktoś, kto wymieniał sam wkład.

tomart66 - Co do czujnika temp. silnika w wersji 2.5l to niestety ale nie mam zielonego pojęcia gdzie on się znajduje, zapytaj się może w dziale z silnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tocariew

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Da się dokupić wkład, również Wahlera. Jak obudowa jest ok, to śmiało można sam wkład wymienić, ale niestety wymiana wkładu stwarza możliwość wystąpienia problemów. W pudełku nie ma uszczelki pod obudowę termostatu. Uszczelnia się więc silikonem odpornym na wysokie temperatury, ale ten nie zawsze trzyma. W efekcie może się zdarzyć, że będzie leciało spod obudowy (u mnie po tygodniu). W konsekwencji jutro znów muszę odstawić samochód i może tym razem uda się mechanikowi zdobyć uszczelkę, a jak nie to kolejna próba z silikonem (dobrze że w ramach gwarancji). Chociaż z tego co czytałem silikon powinien wytrzymać, ale ja to po prostu mam pecha do wszelkich napraw

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wklady sa tez sprzedawane razem z uszczelkami,stara uszczelka moze tez byc,kupuje sie czarny silikon firmy K2 koszt 8zl do temp 350 C i smaruje sie obudowe i musi trzymac,jak nie trzyma to powierzchnia byla zle odtluszczona i oczyszczona.

Do wszystkich benzyowych silnikow 16v i 24v jest jeden wklad,oznaczenie Tv-119 temp otwarcia 92C,koszt takiego wkladu od 25-40zl,zalezne od firmy.

Tak wyglada jeden z nich:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Ten akurat ma blaszke dolegajaca w ksztalcie polokraglym,jest to zrobione celowo by przy domykaniu i otwieraniu sie ,nie zawadzil o zadna krawedz,co by moglo doprowadzic do zawieszenia jego pracy,ale wystepuja rowniez wklady z plaska blaszka i tez spelniaja swoje dzialanie w 100%.

Tak wyglada wklad z blaszka prosta:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Kupowanie calego nowego termostatu konieczne jest tylko w przypadkach,kiedy:

-obudowa jest peknieta

-obudowa jest wypaczona

Edytowano przez Mak3us

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×