Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest starosta-sw

"Prykanie" na powitanie

Recommended Posts

Guest starosta-sw

Witam Szanownych Forumowiczow,

Czy ktos z Was moglby mi odpowiedziec dlaczego moje auto zaczelo mnie witac "prykaniem" dochodzacym z przedniej puszki z bezpiecznikami (nad lewym kolem). Rzecz sie dzieje jak otwieram autko po dluzszym postoju, jak je zostawie tylko na godzinke, to jest cisza. Dzwiek jest podobny jakby w miedzy szprychy kola od roweru, wsadzic pusty listek po tabletkach i tak jechac.

Dzieki Wielkie za pomysly co to moze byc:)

Edited by starosta-sw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

O widzę,że kolega z UK.A to "prykanie" to dochodzi spod maski czy słychać w środku?Jeśli spod maski to masz tam zestaw przekaźników i musisz zdiagnozować który wtedy będziemy myśleć...pozdr

zapraszamy do oddziału UK...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest starosta-sw

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a są w tej puszcze przekaźniki? Może to któryś z nich - trzeba sprawdzić który i zobaczyć od czego jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest starosta-sw

Zostawiłem przed pracą auto z maską nie domkniętą, by dłuższym postoju posłuchać co to dokładnie "pryka", bo jak pisałem, dzieję się to tylko jak dłużej auto postoi i tylko przy pierwszym otwarciu. Po pracy idę do auta(z nadzieją, że nic tam nikt nie "wyjął"), zanim otworzyłem centralny, podniosłem tą maskę i... d***, moje auto potraktowało mnie jak złodzieja i zaczęło wyć na mnie alarmem, musiałem go wyłączyć a z "prykania" już były nici. Jutro spróbuje raz jeszcze, tylko muszę jakoś potraktować ten włącznik od maski, by auto myślało, że jest cały czas zamknięta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest starosta-sw

Udało mi się dziś bliżej zlokalizować, skąd jest to 'prykanie" i nie dochodzi ono z okolic puszki z bezpiecznikami pod maską, jak wcześniej sądziłem a zza bezpieczników, które są w środku auta, przy zawiasach lewych drzwi. Czy ktoś wie co tam się znajduje i może robić taki dźwięk, może jakiś przekaźnik, ale od czego? Czy można tą listwę z bezpiecznikami jakoś wyjąć, by zobaczyć, co tam jest za nią?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wyjmij schowek to może znajdziesz co to"pryka" ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest starosta-sw

Please login or register to see this quote.

Co dwie głowy, to nie jedna. O tym, by wyjąć schowek nie pomyślałem,już chciałem te bezpieczniki rozbrajać, ze schowkiem pewnie pójdzie łatwiej i będzie lepszy dostęp. Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolega starosta-sw ma wersję RHD (right hand drive)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest starosta-sw

Please login or register to see this quote.

Wyjąłem schowek, namierzyłem "prykanie". Nie jest to sama dmuchawa, ta działa jak należy na każdych obrotach. "Prykanie" pojawia się przy przełączaniu z obiegu zewnętrznego na wewnętrzny i na odwrót. Poobserwowałem sobie tą klapkę od zamykania obiegu i wygląda to tak, że zamyka i otwiera się też bez problemu, tylko z jakiegoś powodu, silniczek, który nią obraca, chodzi jeszcze jakieś 5 sekund po zamknięciu lub jej otworzeniu. Przez te 5 sekund, muszą się obracać po sobie zębate kółka od napędu i stąd to "prykanie", taka moja teoria. Teraz pytania: czy ktoś wie, czy tym obiegiem sterują dwa silniczki, bo przy zamykaniu "prykanie" dochodzi zza dmuchawy a przy otwieraniu przed, tak, jakby były dwa. To potwierdziło by moje przypuszczenia. Kolejne pytanie: co powoduje, że silniczki są zasilane dłużej niż powinny i jak się tego pozbyć, czy może trzeba coś zresetować? Dźwięk trochę wkurza i boję się, żeby coś się w końcu w tej dmuchanie nie zepsuło na dobre.

Dzięki WIELKIE za pomysły:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam,

nic o dmuchawie nie pisałem tylko o silniczku który porusza klapę przepływu powietrza.Jeszcze się zęby do końca nie wyrobiły to klapa działa dobrze.

Pytałeś o prykotanie.Z tego co wiem to silniczek jest jeden do napędzania tej klapy.Wymień silniczek to prykotanie zniknie.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest starosta-sw

Please login or register to see this quote.

Właśnie silniczka nie chcę ruszać bo on sam w sobie działa dobrze, tylko to co nim steruje, podaje mu prąd jakieś 5 sekund za długo i to uważam jest problemem. Jeśli wymienię sam silniczek, to problem nie zniknie, bo nowy też będzie zasilany za długo. Teraz czy ktoś wie, co jest bezpośrednio odpowiedzialne za sterowanie/zasilanie tego silniczka od obiegu zamkniętego? Czy jest to komputer i podpięcie się coś może tu dać, tzn. czy mogą tam być jakieś błędy do skasowania z tym związane, czy też takie nie występują? Czy może jest jakiś moduł, który bezpośrednio tym steruje i jemu by trzeba się było przyjrzeć? Z góry dzięki:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To silniczek Ci nie pyka?

U mnie z tego co pamiętam też dłużej kręci niż ta klapa się zamyka.

Dla mnie na 99% masz uwalony trybik w silniczku,bo to badziewie robią w chinach.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest starosta-sw

Please login or register to see this quote.

Nie ma żadnego prykania w momencie kiedy ta klapka się otwiera lub zamyka, prykanie jest zaraz potem. Ogólnie to by mi to nie przeszkadzało, bo na co dzień w ogóle nie przełączam tego, tylko z jakiegoś powodu sama się ta klapka zamyka jak auto dłużej postoi. Potem jak otwieram auto, to i klapka sama się otwiera i prykanie zaczyna mnie wk..., denerwować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam,

widzę że strasznie uparty jesteś.W naszych autach jest coś takiego jak wietrzenie i samoczynnie się otwiera i zamyka ta klapa,

dlatego słyszysz pykanie bez ingerencji w to. Jeszcze raz Ci powtarza że miałem tak samo wymieniłem silniczek poruszający klapą i mam do dziś z tym spokój.Koszt używanego na allegro to 50-60pln i gdzieś już komuś pisałem nr GM.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Możesz dotknąć go jak pyka,powinno być wyczuwalne drganie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

u mnie inna przypadłość jak włączę obieg zamknięty słychać od strony pasażera dżwięk jakby klapka się zamykała.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest starosta-sw

Please login or register to see this quote.

Dobra, kupię ten silniczek:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

u mnie tez pryka .. i albo silniczek naprawić albo kupić "nowy" używany ;-)

cena w ASO podobno 600zł ...

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest B0niek

moze ktos podpowie jaki nr czesci bo chcialem zamowic a nie jestem pewny.

o ten element chodzi?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Please login or register to see this link.

Edited by B0niek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam,

ja miałem taki-Valeo GM Type-1 11V 100-0024-01-0 i jeszcze jest taki nr 006972T.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi ostatnio tez zaczeło pykać w kabinie, okazało sie ze wyłamał sie ząbek na jednej z zębatek.

Mysle ze jutro dostane w sklepie z modelami samochodowymi w wawie na modlińskiej.Dam znac czy cos sie uda załatwić.

Chodzi o model sterujacy klapke powietrza wew i zew.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz może wymiary tej zębatki? Mnie też czeka z tym zabawa, a fajnie by załatwić niższym kosztem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...