Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość starosta-sw

"Prykanie" na powitanie

Polecane posty

Gość starosta-sw

Witam Szanownych Forumowiczow,

Czy ktos z Was moglby mi odpowiedziec dlaczego moje auto zaczelo mnie witac "prykaniem" dochodzacym z przedniej puszki z bezpiecznikami (nad lewym kolem). Rzecz sie dzieje jak otwieram autko po dluzszym postoju, jak je zostawie tylko na godzinke, to jest cisza. Dzwiek jest podobny jakby w miedzy szprychy kola od roweru, wsadzic pusty listek po tabletkach i tak jechac.

Dzieki Wielkie za pomysly co to moze byc:)

Edytowano przez starosta-sw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

O widzę,że kolega z UK.A to "prykanie" to dochodzi spod maski czy słychać w środku?Jeśli spod maski to masz tam zestaw przekaźników i musisz zdiagnozować który wtedy będziemy myśleć...pozdr

zapraszamy do oddziału UK...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość starosta-sw

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a są w tej puszcze przekaźniki? Może to któryś z nich - trzeba sprawdzić który i zobaczyć od czego jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość starosta-sw

Zostawiłem przed pracą auto z maską nie domkniętą, by dłuższym postoju posłuchać co to dokładnie "pryka", bo jak pisałem, dzieję się to tylko jak dłużej auto postoi i tylko przy pierwszym otwarciu. Po pracy idę do auta(z nadzieją, że nic tam nikt nie "wyjął"), zanim otworzyłem centralny, podniosłem tą maskę i... d***, moje auto potraktowało mnie jak złodzieja i zaczęło wyć na mnie alarmem, musiałem go wyłączyć a z "prykania" już były nici. Jutro spróbuje raz jeszcze, tylko muszę jakoś potraktować ten włącznik od maski, by auto myślało, że jest cały czas zamknięta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość starosta-sw

Udało mi się dziś bliżej zlokalizować, skąd jest to 'prykanie" i nie dochodzi ono z okolic puszki z bezpiecznikami pod maską, jak wcześniej sądziłem a zza bezpieczników, które są w środku auta, przy zawiasach lewych drzwi. Czy ktoś wie co tam się znajduje i może robić taki dźwięk, może jakiś przekaźnik, ale od czego? Czy można tą listwę z bezpiecznikami jakoś wyjąć, by zobaczyć, co tam jest za nią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wyjmij schowek to może znajdziesz co to"pryka" ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość starosta-sw

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Co dwie głowy, to nie jedna. O tym, by wyjąć schowek nie pomyślałem,już chciałem te bezpieczniki rozbrajać, ze schowkiem pewnie pójdzie łatwiej i będzie lepszy dostęp. Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolega starosta-sw ma wersję RHD (right hand drive)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość starosta-sw

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wyjąłem schowek, namierzyłem "prykanie". Nie jest to sama dmuchawa, ta działa jak należy na każdych obrotach. "Prykanie" pojawia się przy przełączaniu z obiegu zewnętrznego na wewnętrzny i na odwrót. Poobserwowałem sobie tą klapkę od zamykania obiegu i wygląda to tak, że zamyka i otwiera się też bez problemu, tylko z jakiegoś powodu, silniczek, który nią obraca, chodzi jeszcze jakieś 5 sekund po zamknięciu lub jej otworzeniu. Przez te 5 sekund, muszą się obracać po sobie zębate kółka od napędu i stąd to "prykanie", taka moja teoria. Teraz pytania: czy ktoś wie, czy tym obiegiem sterują dwa silniczki, bo przy zamykaniu "prykanie" dochodzi zza dmuchawy a przy otwieraniu przed, tak, jakby były dwa. To potwierdziło by moje przypuszczenia. Kolejne pytanie: co powoduje, że silniczki są zasilane dłużej niż powinny i jak się tego pozbyć, czy może trzeba coś zresetować? Dźwięk trochę wkurza i boję się, żeby coś się w końcu w tej dmuchanie nie zepsuło na dobre.

Dzięki WIELKIE za pomysły:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam,

nic o dmuchawie nie pisałem tylko o silniczku który porusza klapę przepływu powietrza.Jeszcze się zęby do końca nie wyrobiły to klapa działa dobrze.

Pytałeś o prykotanie.Z tego co wiem to silniczek jest jeden do napędzania tej klapy.Wymień silniczek to prykotanie zniknie.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość starosta-sw

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Właśnie silniczka nie chcę ruszać bo on sam w sobie działa dobrze, tylko to co nim steruje, podaje mu prąd jakieś 5 sekund za długo i to uważam jest problemem. Jeśli wymienię sam silniczek, to problem nie zniknie, bo nowy też będzie zasilany za długo. Teraz czy ktoś wie, co jest bezpośrednio odpowiedzialne za sterowanie/zasilanie tego silniczka od obiegu zamkniętego? Czy jest to komputer i podpięcie się coś może tu dać, tzn. czy mogą tam być jakieś błędy do skasowania z tym związane, czy też takie nie występują? Czy może jest jakiś moduł, który bezpośrednio tym steruje i jemu by trzeba się było przyjrzeć? Z góry dzięki:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To silniczek Ci nie pyka?

U mnie z tego co pamiętam też dłużej kręci niż ta klapa się zamyka.

Dla mnie na 99% masz uwalony trybik w silniczku,bo to badziewie robią w chinach.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość starosta-sw

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie ma żadnego prykania w momencie kiedy ta klapka się otwiera lub zamyka, prykanie jest zaraz potem. Ogólnie to by mi to nie przeszkadzało, bo na co dzień w ogóle nie przełączam tego, tylko z jakiegoś powodu sama się ta klapka zamyka jak auto dłużej postoi. Potem jak otwieram auto, to i klapka sama się otwiera i prykanie zaczyna mnie wk..., denerwować

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam,

widzę że strasznie uparty jesteś.W naszych autach jest coś takiego jak wietrzenie i samoczynnie się otwiera i zamyka ta klapa,

dlatego słyszysz pykanie bez ingerencji w to. Jeszcze raz Ci powtarza że miałem tak samo wymieniłem silniczek poruszający klapą i mam do dziś z tym spokój.Koszt używanego na allegro to 50-60pln i gdzieś już komuś pisałem nr GM.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Możesz dotknąć go jak pyka,powinno być wyczuwalne drganie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

u mnie inna przypadłość jak włączę obieg zamknięty słychać od strony pasażera dżwięk jakby klapka się zamykała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość starosta-sw

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dobra, kupię ten silniczek:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam

u mnie tez pryka .. i albo silniczek naprawić albo kupić "nowy" używany ;-)

cena w ASO podobno 600zł ...

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość B0niek

moze ktos podpowie jaki nr czesci bo chcialem zamowic a nie jestem pewny.

o ten element chodzi?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez B0niek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam,

ja miałem taki-Valeo GM Type-1 11V 100-0024-01-0 i jeszcze jest taki nr 006972T.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi ostatnio tez zaczeło pykać w kabinie, okazało sie ze wyłamał sie ząbek na jednej z zębatek.

Mysle ze jutro dostane w sklepie z modelami samochodowymi w wawie na modlińskiej.Dam znac czy cos sie uda załatwić.

Chodzi o model sterujacy klapke powietrza wew i zew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz może wymiary tej zębatki? Mnie też czeka z tym zabawa, a fajnie by załatwić niższym kosztem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×