Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
marcinlonger

problem z czujnikiem spalania stukowego vectra b 1.8

Recommended Posts

Witam wszystkich zainteresowanych moim tematem:).

A wiec mam taki problem ze swoja vectra. Auto nie ma mocy, dławi się i bardzo dużo pali. Komputer pokazuje błąd 0325 - czyli nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego. Podobno te czujniki się nie psują, ale pewności nie mam czy jest dobry lub nie. chciałbym sie dowiedziec gdzie w moim aucie znajduje sie wtyczka od tego czujnika?? i czy odpięcie czujnika - jezeli jest uszkodzony - cos pomoze??? KTS podczas pracy silnika opóżnia zapłon o 12 stopni na kazdym cylindrze.wiec to auto ledwie co jedzie a przy tym duzo pali. przed wymiana czujnika chcialbym sie upewnic czy ten czujnik jest napewno uszkodzony.jak to szybko i tanio sprawdzic??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> W ad za samo zdjecie kolektora chca 200 zl plus wymiana czujnika 100 zl plus podpiecie pod kompa 60 zl. wiec to troche duzo. a czy da sie ten czujnik wymienic bez zdejmowania kolektora??

przenosze do odpowiedniego działu, nastepnym razem prosze o zakładanie tematu w odpowiednich działach, wypadałoby się tez przywitac w odpowiednim dziale

Edited by Hołek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli coś dzieje się z czujnikiem spalania stukowego (wywala błąd) to zazwyczaj pojawia się jakieś zanieczyszczenie pod samym czujnikiem. Najczęściej z racji wieku samochodu jest to rdza i przez nią czujnik wariuje. Często pomaga dokładne oczyszczenie miejsca przylegania czujnika do silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Dziś podmieniam czujnik. I zobaczę jak będzie się zachowywało auto.

Czy nadal będzie wywalać ten błąd i opóźniać zapłon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooo... daj znać jak Ci poszło bo ten błąd tez często jest przy V6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam jeszcze takie pytanie. Czy wymieniał już ktoś ten czujnik?? Czy trzeba zdejmować kolektor dolotowy, żeby dostać się do tego czujnika??? I czy jeżeli opóźnia mi zapłon na benzynie to na gazie też?? Przyznam, że mam instalacje KOLTEC, fabrycznie montowana, i mam trochę problemów z nią. Nie orientuję się ktoś,gdzie w Radomiu lub okolicy można dostać części do tego gazu??

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jestes pewien ze paliwo masz dobre i stan oleju jest ok?

Znane mi są przypadki ze zbyt niski stan oleju powoduje takie wlsnie zchowanie to raz a dwa ze moze jakas dziwną zupe tankujesz...

U mnie w firmie wlasnie takie objawy byly jak piszesz do tego wiele błędów, dolaliśmy oleju i ręką odjał

Edited by SNOWSURFER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jakość paliwa też mnie zastanowiła ale w moim przypadku zmiana stacji nie pomogła.

Sprawa oleju też przez chwilkę mnie zastanowiła, ale zapomniałem o niej bo wskazania na bagnecie są ok...

Nie wiem jak u kolegi który tutaj opisał swój przypadek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

u tego gościa

Please login or register to see this link.

jest ciągle ten błąd - podmieniał czujniki i nic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za zainteresowanie tematem.

Olej jest w porządku. Bo wymieniałem nie dawno i nic to nie dało. Paliwo jakie tankuje to VERVA 98 na dosyć porządnej stacji. Wcześniej tankowałem na BP i te same objawy. Ale myślę, że gdyby to była wina paliwa lub oleju tak jak piszecie to słychać by było przy silniku stuk. A poza grającymi zaworami to nic nie słychać. Ale chyba te zawory to nie wpływają na sygnał z tego czujnika. Czytałem trochę o problemie tego czujnika jaki mają inni użytkownicy i bardzo często wymiana samego czujnika nic nie zmieniała. Nadal komputer pokazywał błąd 0325. Dlatego przed wymianą czujnika chciałbym sie jakoś upewnić czy to jest napewno wina samego czujnika. Czy przyczyną jest inny problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co by było gdybym podpiął ten czujnik bez przykręcania go do bloku??? Można tak??? Przecież czujnik wtedy nie wykrywał by żadnych zakłóceń. Chyba. Co o tym myślicie?? Czy żeby czujnik działał prawidłowo musi być przykręcony.??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich,

Mam silnik X16XEL Vectra B 96r. miałem (na szczęście już nie mam) problem z czujnikiem spalania stukowego (błąd 0325), czytałem dużo na forum, próbowałem wszystkiego : wymiana świec i kabli zapłonowych, czyszczenie silnika krokowego, przepustnicy egr, wyczyszczenie czujnika (choć specjalnie nie był brudny) i dokręcenie odpowiednim momentem, dodatki do paliwa, tankowanie na różnych stacjach - nic nie pomagało. Aż w końcu w akcie desperacji kupiłem sterownik silnika ... i pozbyłem się problemu czujnika spalania stukowego.

Dobra rada jest taka, że jeśli jest możliwość podmiany komputera - podmieńcie go i spróbujcie.

Pytałem specjalistę podobno soft się psuje ... nie wiem ale być może wystarczy przegrać soft bez zmiany kompa.

Pozdrawiam,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wymieniałem ten czujnik a właściwie podmieniałem dzięki uprzejmości kolegi Grzecha72.

Dostęp jest fatalny, ale jak usłyszałem że w ASO biorą 200 Pln to mimo wszystko postanowiłem zrobić to sam.

Kanał jest potrzebny i dycha nasadowa na jakiejś przedłużce.

Było by miło jakby auto nie było zbyt rozgrzane.

U mnie mechanik który diagnozował klekotanie i dziwne zachowanie silnika po odpaleniu, powiedział że błąd tego czujnika jest spowodowany rozwalonymi szklankami.

Błąd mam ciągle, ale już tego nie będę robił.

Pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Miałem podobny problem i został rozwiązany

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_joopi.gif" alt=":joopi:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_luz.gif" alt=":luz:">

VB 1.6 8V benzyna 75 km + LGP przb 240tyś.

szczegóły:

Please login or register to see this link.

Mam nadzieję, że mogłem komuś pomóc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...