Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
marcinlonger

problem z czujnikiem spalania stukowego vectra b 1.8

Polecane posty

Witam wszystkich zainteresowanych moim tematem:).

A wiec mam taki problem ze swoja vectra. Auto nie ma mocy, dławi się i bardzo dużo pali. Komputer pokazuje błąd 0325 - czyli nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego. Podobno te czujniki się nie psują, ale pewności nie mam czy jest dobry lub nie. chciałbym sie dowiedziec gdzie w moim aucie znajduje sie wtyczka od tego czujnika?? i czy odpięcie czujnika - jezeli jest uszkodzony - cos pomoze??? KTS podczas pracy silnika opóżnia zapłon o 12 stopni na kazdym cylindrze.wiec to auto ledwie co jedzie a przy tym duzo pali. przed wymiana czujnika chcialbym sie upewnic czy ten czujnik jest napewno uszkodzony.jak to szybko i tanio sprawdzic??

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> W ad za samo zdjecie kolektora chca 200 zl plus wymiana czujnika 100 zl plus podpiecie pod kompa 60 zl. wiec to troche duzo. a czy da sie ten czujnik wymienic bez zdejmowania kolektora??

przenosze do odpowiedniego działu, nastepnym razem prosze o zakładanie tematu w odpowiednich działach, wypadałoby się tez przywitac w odpowiednim dziale

Edytowano przez Hołek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli coś dzieje się z czujnikiem spalania stukowego (wywala błąd) to zazwyczaj pojawia się jakieś zanieczyszczenie pod samym czujnikiem. Najczęściej z racji wieku samochodu jest to rdza i przez nią czujnik wariuje. Często pomaga dokładne oczyszczenie miejsca przylegania czujnika do silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dziś podmieniam czujnik. I zobaczę jak będzie się zachowywało auto.

Czy nadal będzie wywalać ten błąd i opóźniać zapłon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nooo... daj znać jak Ci poszło bo ten błąd tez często jest przy V6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze takie pytanie. Czy wymieniał już ktoś ten czujnik?? Czy trzeba zdejmować kolektor dolotowy, żeby dostać się do tego czujnika??? I czy jeżeli opóźnia mi zapłon na benzynie to na gazie też?? Przyznam, że mam instalacje KOLTEC, fabrycznie montowana, i mam trochę problemów z nią. Nie orientuję się ktoś,gdzie w Radomiu lub okolicy można dostać części do tego gazu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jestes pewien ze paliwo masz dobre i stan oleju jest ok?

Znane mi są przypadki ze zbyt niski stan oleju powoduje takie wlsnie zchowanie to raz a dwa ze moze jakas dziwną zupe tankujesz...

U mnie w firmie wlasnie takie objawy byly jak piszesz do tego wiele błędów, dolaliśmy oleju i ręką odjał

Edytowano przez SNOWSURFER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jakość paliwa też mnie zastanowiła ale w moim przypadku zmiana stacji nie pomogła.

Sprawa oleju też przez chwilkę mnie zastanowiła, ale zapomniałem o niej bo wskazania na bagnecie są ok...

Nie wiem jak u kolegi który tutaj opisał swój przypadek...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u tego gościa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

jest ciągle ten błąd - podmieniał czujniki i nic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie tematem.

Olej jest w porządku. Bo wymieniałem nie dawno i nic to nie dało. Paliwo jakie tankuje to VERVA 98 na dosyć porządnej stacji. Wcześniej tankowałem na BP i te same objawy. Ale myślę, że gdyby to była wina paliwa lub oleju tak jak piszecie to słychać by było przy silniku stuk. A poza grającymi zaworami to nic nie słychać. Ale chyba te zawory to nie wpływają na sygnał z tego czujnika. Czytałem trochę o problemie tego czujnika jaki mają inni użytkownicy i bardzo często wymiana samego czujnika nic nie zmieniała. Nadal komputer pokazywał błąd 0325. Dlatego przed wymianą czujnika chciałbym sie jakoś upewnić czy to jest napewno wina samego czujnika. Czy przyczyną jest inny problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co by było gdybym podpiął ten czujnik bez przykręcania go do bloku??? Można tak??? Przecież czujnik wtedy nie wykrywał by żadnych zakłóceń. Chyba. Co o tym myślicie?? Czy żeby czujnik działał prawidłowo musi być przykręcony.??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Mam silnik X16XEL Vectra B 96r. miałem (na szczęście już nie mam) problem z czujnikiem spalania stukowego (błąd 0325), czytałem dużo na forum, próbowałem wszystkiego : wymiana świec i kabli zapłonowych, czyszczenie silnika krokowego, przepustnicy egr, wyczyszczenie czujnika (choć specjalnie nie był brudny) i dokręcenie odpowiednim momentem, dodatki do paliwa, tankowanie na różnych stacjach - nic nie pomagało. Aż w końcu w akcie desperacji kupiłem sterownik silnika ... i pozbyłem się problemu czujnika spalania stukowego.

Dobra rada jest taka, że jeśli jest możliwość podmiany komputera - podmieńcie go i spróbujcie.

Pytałem specjalistę podobno soft się psuje ... nie wiem ale być może wystarczy przegrać soft bez zmiany kompa.

Pozdrawiam,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wymieniałem ten czujnik a właściwie podmieniałem dzięki uprzejmości kolegi Grzecha72.

Dostęp jest fatalny, ale jak usłyszałem że w ASO biorą 200 Pln to mimo wszystko postanowiłem zrobić to sam.

Kanał jest potrzebny i dycha nasadowa na jakiejś przedłużce.

Było by miło jakby auto nie było zbyt rozgrzane.

U mnie mechanik który diagnozował klekotanie i dziwne zachowanie silnika po odpaleniu, powiedział że błąd tego czujnika jest spowodowany rozwalonymi szklankami.

Błąd mam ciągle, ale już tego nie będę robił.

Pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Miałem podobny problem i został rozwiązany

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_joopi.gif" alt=":joopi:">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_luz.gif" alt=":luz:">

VB 1.6 8V benzyna 75 km + LGP przb 240tyś.

szczegóły:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Mam nadzieję, że mogłem komuś pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×