Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
witek_p

Wydech a błędy 0130

Polecane posty

Witam wszystkich na forum

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ok 1,5 tyg temu kupiliśmy z żoną VB 2.0 16V 98r X20XEV 166kkm, niestety okazało się że cały wydech jest praktycznie do wymiany, po kolei opiszę co się z nim dzieje:

- kolektor - z lewej strony (patrząc od przodu auta) ktoś ukręcił skrają śrubę i jest wstawiona inna szpilka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> ma niestety przedmuchy w tym miejscu na uszczelce, na szczęście podobno nie jest pęknięty, przynajmniej od góry nie widać a od dołu bez rozebrania nie da się dojrzeć - stąd pytanie gdzie one najczęściej pękają ?

- dwururka prawie cała podziurawiona

- łącznik elastyczny nie istnieje

- 2 tłumiki do wymiany, jak końcowy obstukali to od góry wypadł kawał "rdzy" bo to już nie była blacha - końcowy jest z irmschera więc do czasu aż nie znajdę czegoś na allegro w porządnym stanie towstawię albo najtańsze badziewie jako końcowy albo go połatają na siłę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

- pokrywa klawiatury - w otworach na świece było z 0,5l oleju, więc uszczelka na bank do wymiany, ale kumpel coś mówił że one lubią się deformować, i proponuje założyć go na uszczelce z dodatkiem silikonu, czy ktoś to może potwierdzić ?

- wali losowo błędem 0130, no i tu pytanie czy od tak zniszczonego wydechu może się to pojawiać ?

- dodatkowo niekiedy faluje obrotami (na jałowym ale to bardzo rzadko się zdarza) i przy hamowaniu silnikiem przed światłami potrafi zgasnąć, w zasadzie zawsze gaśnie jak się jej nie wysprzęgli i nie przegazuje - tu podobno mam zacząć od czyszczenia dokładnego krokowca/ przepustnicy i posprawdzaniu wszystkich przewodów od podciśnienia żeby wyeliminować te objawy (no + chyba przejrzenie odmy i czyszczenie syfu bo pewnie po 12 latach to będzie zawalone) ?

Jeszcze dodatkowe pytania z hamulców bo nie będę zakłądał drugiego tematu bo to pierdoły:

- czy ktoś zna poprawną nazwę "krzyżaka" który ma za zadanie odciągać tylnie klocki hamulcowe, takie "coś" zrobione z 2 powyginanych blaszek, muszę to kupić bo popękały i nie mam pojęcia czego szukać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

- tylnie szczęki mają otwory przez które na wylot przechodzą takie 2 "bolce" jak to coś się nazywa bo tak samo są już w strasznym stanie i powiedziano mi żeby to zmienić.

Reszta części hamulca z tyłu wymieniona

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

może

dodatkowe pytania (o ile dobrze zrozumiałem opis):

ten krzyżak to

-SPRĘŻYNA ROZPRĘŻNA, MACKI TARCZY HAMULCA TYLNEGO GM90540178 / 5 42 786

bolce

-KOŁEK USTALAJĄCY, TARCZA CIERNA, MACKI TARCZY HAMULCA TYLNEGO GM90295007 / 5 42 824

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za oznaczenia części, z takimi pierdołami zawsze jest problem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

No właśnie też mi się wydaje że lambda dostaje za mało spalin i dlatego tak się dzieje, dodatkowo pewnie dwururką zasysane jest czyste powietrze i to też pewnie wpływa na jej pracę.

Zastanawia mnie jeszcze ta pokrywa zaworów, bo przegrzebałem szukajką forum (już od tyg szukam różnego rodzaju info i właśnie dzięki temu sondy jeszcze nie wymieniałem bo przy 130 z tego co zauważyłem to w 90% przypadków to nie wina sondy tylko reszty gratów) i nie znalazłem przypadku żeby ktoś pisał o zdeformowanej pokrywie ? No albo źle szukałem ......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pokrywa zaworów nic nie ma do sondy

sondę można zmierzyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no ok, nic nie ma, ale pytanie czy one się lubią odkształcać, czy też to info nie potwierdzone.

Sondę pomierzę jeżeli będzie dalej świeciła po naprawie całego wydechu, teraz jak wydech - można powiedzieć - nie istnieje to jakoś nie mam na to ochoty, a i tak trzeba go zrobić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przedwczoraj cały wydech został naprawiony, kolektor na szczęście nie był dziurawy tylko uszczelka była walnięta.

Błędy 0130 po wymianie wydechu (poprawienie szczelności) całkowicie zniknęły, auto zaczęło normalnie jeździć, nie gaśnie przy hamowaniu silnikiem, nie falują obroty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiem bo w sumie zapomniałem o temacie, ale dobrze będzie jak będzie sprostowanie.

Po 2-3 tyg od naprawy wydechu zaczęły się od nowa błędy 0130, ale Vectra pracowała w miarę ok, nie było problemów z obrotami.

Sonda została pomierzona i poszła do wymiany, niestety to 5V więc bolało

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Po tym zabiegu 0130 już się nie pojawia do dzisiaj.

Po 2-3 tyg od wymiany sondy znowu obroty zaczęły falować i zaczęła gasnąć przy dojeżdżaniu do świateł, krokowy był w styczniu czyszczony ale jak widać nic to nie dało. Kupiłem jakiś zamiennik z allegro za 70 zł i wstawiłem. Do dzisiaj spokój z obrotami.

To tyle w temacie 0130 u mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×