Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

l4ska

Śmierdzi spalinami w kabinie ... pomocy...

Recommended Posts

Witam wszystkich .

Mam problem z "zapachem" spalin w kabinie przy postoju. Jak jade to jest ok . Zatrzymam się na dłużej niż 15 sec i zaczyna troche smierdzieć spalinami . W zwiazku z tym że wiedziałem o nieszczelnym wtryskiwaczu i przepalonym złączu elsatycznym , byłem spokojny bo wiedziałem co to. Ale niestety wtrysk uszczelniony , złącze elastyczne wymienione , i dalej smierdzi. Wsadziłem łeb pod maske i ewidentnie zalatuje z tyłu silnka tak bardziej z lewej strony(bliżej filtra powietrza ) . Mam też delikatnie nieszczelny kolektor dolotowy ale tam raczej zapachu spalin być nie powinno .... co tam może być żeby z tyłu silnika- lewa strona żeby waliło spalinami ? Kolektor wydechowy wydaje się być szczelny ( z przodu nic nie smierdzi , o ile dobrze widze że tam jest kolektor wydechowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Pomóżcie bo nie mam pomysłu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by l4ska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdz jeszcze raz kolektor wydechowy.Zdejmij oslone i obejzyj dokladnie z kazdej strony!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podjeć sobie na kanał i sprawdz cały układ wydechowy może jest tam jakaś nieszczelmość

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczególnie przyjrzyj się złączu elastycznemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie miałeś czasem wymienianego ostatnio oleju? Filtr oleju jest tak szczęśliwie umieszczony, że przy wyciąganiu go olej kapie na wydech.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś kiedyś pisał o nieszczelności gdzieś w okolicy turbiny więc może warto by oglądnąć.

Drugi pomysł to praca dogrzewacza silnika, nie pamiętam czy masz ten wynalazek u siebie, ale jeśli masz to wydech od niego znajduje się właśnie po stronie pasażera przy podłodze. Czasami zimą bywa tak, że potrafi zdrowo zadymić a spaliny cofają się do kabiny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poziom cieczy (borygo) w zbiorniczku nie spada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedzi , posprawdzam raz jescze , złącze elstatyczne odpada bo jest wymienione na nowe , płyn chłodniczy nie znika . A jaki to ma związek jeżeli można wiedzieć?

Jabol nie mam dogrzewania , ale zauważyłem , że tył silnika jest jakiś taki zabrudzony jakimś oleistym syfem zastanawiam się czy od spodu ten kolektor też nie puszcza

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Chyba czeka mnie demontaż i uszczelnienie tylko nie wiem gdzie to moge zrobić w miare tanio w krakowie , bo roboty z wyciągnięciem jest sporo . Zastanawiam się też gdzie tu w tych silnikach jest rurka od odmy może jest pęknięta i od niej smierdzi ? No i ten nieszczelny kolektor ssący , przy dodawaniu gazu troszkę z niego dmucha (lekko) , no i wsumie po tym co widziałem co tam w środku się robi to może ten mazut smierdzieć który funduje nam egr

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdro i czekam na opinie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by l4ska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czytalem niedawno o skutkach peknietego bloku silnika (przynajmniej w vb), tak mi sie skojarzylo. tfu, nie zyczylbym nikomu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sobih ale ty to jestes czarnowidz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wiesz żeby pękł blok to musiałaby być jakaś wada fabryczna ( przez 150k km by sie już chyba dawno ujawniła) albo baaaardzo mocno przegrzany silnik , co z moim uwalonym termostatem (ostatni raz viki 90st. miała jakoś w połowie września )

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> to mi raczej nie grozi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

O widzisz coś mi się nasunęło.

Tam za kolektorem jest przecież osadnik par oleju, taki zbiorniczek do którego dochodzi odma, bardzo często w tamtych okolicach jest słabo ze szczelnością i cały ten zbiorniczek jest tłusty albo wręcz zalany olejem, może po prostu od czasu do czasu coś tam kapnie na wydech ? Pytanie tylko czy smród oleju przypalanego na wydechu można pomylić ze smrodem spalin ? To jednak troszkę odmienne smrody

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdejmij osłonę kolektora wydechowego najprawdopodobniej to jest przyczyna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Mam dokładnie ten sam problem.

Czy udało Ci się go rozwiązać?

Jeżeli tak to co to było, gdzie to naprawiłeś i ile to kosztowało?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 99% pomogło uszczelnienie wtryskiwacza , tam był główny winowajca. W kabinie już nie nie śmierdzi , ale ten zbiorniczek do którego dochodzi odma jest taki zasyfiony olejem . Kapać raczej nie kapie ale troche capi takim mazutem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

W kabinie nie śmierdzi więc narazie nie grzebie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Bo jak już Jabol nie raz mówił im więcej grzebiesz tym więcej się psuje im więcej się psuje tym więcej grzebiesz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Uszczelnienie wtrysku kosztowało mnie 100 zł , troche dużo ale podobno poprzednia uszczelka się wspawała w gniazdo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> I cięzko było ją wydłubać ....podbno

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by l4ska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki.

Podpowiedz jeszcze proszę gdzie Ci to zrobili?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marko30

WitaWitam gdzie znajduje się ten przewód elastyczny?m gdzie znajduje się ten przewód elastyczny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vectra 1.9 cdti 120km, na postoju czuc spaliny w srodku (nawiewy wlaczone) ,podczas jazdy juz nie. Skad moga dostawac sie do srodka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nieszczelny układ wydechowy, trzeba by go sprawdzić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zaczął bym od łącznika elastycznego wydechu - tzw "plecionka".

Share this post


Link to post
Share on other sites

...kolektor wydechowy / turbina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeżeli praca turbiny jest słyszalna, to popieram wskazanie Piotreq'a ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pawel-jaroslaw

Witam.

od tygodnia jestem posiadaczem vectry 1.9CDTI.

Mam problem, ponieważ na postoju czuje spaliny w kabinie. Dodam ze ostatnio jak wypalał mi sie DPF to dym nie wychodził z koncówki wydechu, ale gdzies z pod auta. Układ wydechowy strasznie wtedy hałasował - tak jakby była dziura w układzie. ale po kilku minutach jak sie wypaliło, hałas z pod auta zniknął i wydaje sie być wszystko w porządku. Martwi mnie jeszcze temp silnika, gdyż na rozgrzanym silniku waha sie w przedziale 70-80 Stopni. Co radzicie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

myślimy, że musisz wejść pod autko i poszukać nieszczelności w układzie wydechowym - na początek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pawel-jaroslaw

Please login or register to see this quote.

sprawdziłem, okazuje się że jest dziura w złączu elastycznym. Teraz pytanie, jak sie zabrac do wymiany? w sklepie są takie złaczki tylko jak to wymienic? czy to stare jest wspawane do układu wydechowego? czy jakoś sprasowane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Złącze fabrycznie jest spawane. Zmierz średnicę zewnętrzną rury, potem długość tego elementu i po tym wymiarze dobierzesz taką złączkę. Pamiętaj o tym aby do diesla brać wzmocnioną...

Starą złączkę wycinasz a nową trzeba wspawać migomatem (elektrycznie), innego wyjścia nie ma...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...