Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

grand

Nierówna praca zimnego silnika i dymienie Z19DT

99 posts in this topic

Posted (edited)

Cześć

Pisałem i cztałem o swoich problemach w różnych tematach ale tam nie znalazłem

rozwiazania,więc postanowilem założyć nowy temat gdyż mój problem wydaje się być oczywisty

lecz nie do końca.

Wszystko zaczeło się poprzedniej zimy (2008)

Objawy

-po odpaleniu zimnego silnika nierówno pracuje przez chwile i w tym czasie z rury

wydechowej wydobywa się siwo-niebieski dym, który "pachnie" ropą.

-gdy temperatura spada znacznie poniżej zera (-5 do -16) silnik odpala jakby na 2,3

cylindry,po chwili załapuje całość i też nierówno pracuje przez kilka sekund i w tym czasie

z rury wydechowej wydobywa się siwo-niebieski dym, który "pachnie" ropą.

Po rozgrzaniu silnik pracuje idealnie,nic nie przerywa ani też nic nie dymi,auto ma

moc,spalanie w normie,oleju jeszcze nie dolewałem (od wymiany do wymiany zrobiłem 18tyś)

Diagnoza

-świece zapłonowe

lub

-wtryskiwacze

Sprawdziłem świece u mechanika,ktory stwierdził że są w porządku a prawdopodobnie wryski leją.

-sprawdziłem wtryskiwacze

Okazało się że wtryski też są sprawne.

Nie dawało mi to spokoju wiec wymieniłem filtr paliwa oraz zmieniłem stację benzynowa. (z Orlen na Shell) Bez rezultatu.

Postanowiłem oddać auto do innego mechanika, który wykręcił świece i stwierdził że są w

porządku po czym sprawdził moduł grzewczy, który też byl sprawny.Zabrał się za sprawdzanie

wtrysków i poinformował mnie że przelewa mi 2 i 4 cylinder.

Trochę mnie to zmartwiło a z drugiej strony ucieszyło że w końcu wiem co i jak.

Przeczekałem temat aż do dni teraźniejszych i kupiłem dwa sprawne wtryskiwacze z gwarancją,

które wymieniłem tak jak wspomniał wcześniej mechanik na 2 i 4 cylindrze i jakież było

moje zdziwienie!!! Kompletnie nic się nie zmieniło! Załamałem ręce.

Znalazłem w sieci taki artykuł (było ich wiele z takimi samymi opisami):

Please login or register to see this quote.

Źródło:

Please login or register to see this link.

Po przeczytaniu stwierdziłem że to są dokładnie moje objawy,kupiłem 4 nowe świece Beru i

oddałem auto mechanikowi aby je wymienił.

Liczyłem że to pomoże i się przeliczyłem. Zdenerwowany jestem strasznie,ale pomyślałem że

nie odpuszczę i wymieniłem pozostałe wtryskiwacze (1 i 3) i dalej bez rezultatu.

Jestem załamany brak mi pomysłów...

Może Wam przychodzi coś do głowy?

P.S Latem auto pracuje równo no może ciut ciut przez chwilę z czkawką ale też puszcza tego

siwo-niebieskiego dymka.

EDIT:

Wrzuciłem kawałek filmiku, temperatura na zewnątrz 10 stopni, słychać "czkawkę",dodam że gdy jest zimniej dymu jest jeszcze więcej.

Please login or register to see this link.

Edited by grand
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź podłączenie elektryczne wtryskiwaczy, kostka i takie tam. Temat trzeciej kostki często przewija się w postach tylko że dotyczy to starej wersji kostki, ja u siebie mam nowe ale jedna delikatnie była brudna, przeczyśćiłem jednak poprawy nie było a mam podobne objawy do twoich, szczególnie na mrozie zapala z trudem i pracuje na trzech cylindrach.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrzyłem na tą kostkę i wygląda tak jak pozostałe,poza tym ten problem dotyczy bardziej silnika Z19DTH.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

przeczyść sobie końcówki wtrysków!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A Ty przeczyść sobie okulary

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Sorry ale chyba nie doczytałeś że wymieniłem wszystkie wtryskiwacze,dodam bo o tym nie napisałem że przy pierwszym sprawdzeniu wtrysków dodatkowo zostały przeczyszczone.Jeszcze sam po jakimś czasie dolałem środka STP do czyszczenia wtryskiwaczy.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój chodzi dokladnie tak samo, ale poniezej -15 c. Aleee dosłownie 4-5 sek późniejjj jest już wszystko ok,nie kopci bo mam dpf,ale bez niego tez pewnie by kopcił,jednak 1.9 tdi,ładniezapalałal na mrozach.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Przed swietami przyjechalem do Nowego Targu i w baku zostalo mi troche wloskiego ON, ktory nie ma takiej ilosci depresatora jak polski zimowy ON. Po calonocnym postoju (czyli zupelnie zimny silnik), przy temp -15 deg, w czasie odpalania mialem ten sam klekocik. Bez dymienia, ale przez 5-10 sekund spalanie okolo 4-5 l/h i dzwiek, jakby autko pracowalo na 3 garach. Nigdy wczesniej takiego objawu nie mialem, ale tez wczesniej w takiej temperaturze auta nie odpalalem. Po zatankowaniu zimowgo ON na BP problem ustapil.

Swiece mam dobre, z wtryskami nie wiem - nie sprawdzalem, przy najblizszej wizycie w PL sprawdze dawki korekcyjne. Filtr paliwa wymieniam co 60k km i jest zawsze czysty - leje w PL BP, w IT Shell, czasem Agip, czyli sprawdzone marki.

Dwa dni temu bylem we Francji na nartkach i rano przy mrozie -10 deg, ten sam klekot, ale tez bez dymienia. Czyli lacze scisle ten klekot z temperatura otoczenia. Wykluczam natomiast olej - przed wymiana (w PL przed swietami) i zaraz po (FR), dzieje sie to samo.

Jak masz ze spalaniem przy takim odpalaniu? Ile pokazuje chwilowego zuzycia?

Czy programowales wtryski po wymianie? Ponoc nalezy.

Co moze miec wplyw na taka prace zimnego silinika? Swiece - wykluczyles, wtryski - wykluczyles, paliwo (?), filtr paliwa - ja wykluczam, zle smarowanie komory spalania (?) + oczywiscie niska temperatura otoczenia. U mnie od -10 deg w dol.

pzdr p.

EDIT:

Cos moze pomocnego z tego tematu:

Please login or register to see this link.

EDIT 2: Widze, ze ten temat grand, obseruwjesz. I jeszcze jedno pytanko mam co do DPF. Ja go nie mam i nie dymi. Ty masz? I moze po prostu mamy juz spory przebieg jak dla CR i taki los w zimie naszych autek.

p.

Edited by P
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może przyczyna nie leży w układzie zasilania paliwem, tak sobie wymyśliłem że może trzeba sprawdzić ciśnienie na poszczególnych cylindrach najlepiej na zimnym silniku. Może zawór się zawiesza, może coś nie tak z tłokiem-pierścionkami może jakaś wada materiałowa skoro pojawia się w niskich temperaturach. Nie mam więcej pomysłów ale stopień sprężania dobrze byłby sprawdzić.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grand, a może świece się nie dogrzewają?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Właśnie na ten temat rozmawiałem dziś z jednym mechanikiem i też mi to zasugerował chociaż mam pewne wątpliwości ponieważ pojawiły się nowe fakty a raczej "ciała obce" w moim silniku, które mogą mieć coś wspólnego...a o tym poniżej.

Niektórzy z Was może pamiętają że moje świece (spiralki) zapalają się po przekręceniu zapłonu niezależnie od temperatury na dworze jak i temperatury silnika.

Przykład: Lato +30st,właśnie zrobiłem 100km,gaszę silnik,wyjmuje kluczyk liczę do 30-stu,przekręcam kluczyk-spiralki świecą.

Kiedyś gdzieś przeczytałem że ktoś miał problem z zapalaniem ciepłego silnika i zauważył że jak odłączy czujnik temperatury to auto odpala od razu bo włączają się świece-to z kolei oznacza problem z pompą wtryskową, a na allegro są w sprzedaży jakieś "wszczepiacze" które wymuszają podgrzewanie świec oraz zmieniają dawkę paliwa.

Zacząłem więc szukać tego czegoś na Allegro tak z ciekawości i znalazłem urządzenie z trzema diodami...

Link do przykładowej aukcji tego czegoś:

Please login or register to see this link.

Kurcze przeżyłem szok,przecież takie coś widziałem u siebie w silniku,założyłem kurtkę i zlecialem do auta,patrze jest,qu..a mać!! Wyjąłem to trochę na wierzch i napisane jest "DIESEL KALIBRATOR"(a ja myslałem że to od alarmu)Podjechałem do elektyrka zapytać co to? Stwierdził że wymusza włączenie świec.

Sprawdziłem w OP-COMie ciśnienie na szynie CR i wymagane jest 30,58 Mpa a otrzymywane w przedziale 29,88-30,96 Mpa

Teraz już jestem całkiem zielony...

Edited by grand
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To może podjedź do kogoś kumatego kto wypnie Ci ten wynalazek z instalacji i może Twoje problemy się skończą. Jeśli lutowały to żółte rączki gdzieś w garażu za miskę ryżu to może się to po prostu spartoliło, a de facto silnik może tego w ogóle nie potrzebować. Chyba koszt takiego eksperymentu nie będzie kosmiczny.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To zamierzam właśnie zrobić w poniedziałek ale nie liczę że problem minie bo bez powodu nikt tego by nie zakładał...jeśli po wypięciu nic się nie poprawi to umówię się na sprawdzenie ciśnienia w cylindrach.

Jutro rano przy pierwszym uruchomieniu sprawdzę na OP-COMie jakie jest ciśnienie na szynie CR.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem ciśnienie na szynie CR rano i wychodzi że ma być 48 Mpa i otrzymywane też jest 48 Mpa.

Nikt w Świdnicy poza ASO nie potrafi sprawdzić ciśnienia w cylindrach a ASO zażyczyło sobie 430pln!!!

Byłem u mechaników co robią tylko diesle (pompy,wtryski itp) i nie mają czym zmierzyć ciśnienia-wstyd! (ale koszt za sprawdzenie to 60pln) co do mojego problemu to nie mają pojęcia, zasugerowali abym ktoś mi zmierzył korbowody przez otwory wtryskiwaczy...coś mi to nie idzie w dobrym kierunku...elektryk za wypięcie tego czegoś zawołał 100zł-chyba go bóg opuścił.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jezeli Ci to pomoze, to przy odpalaniu po nocy w temperaturze -15/18 deg spalanie mam 4 do 5 L/h, ale o dymieniu nie ma mowy. Przy temperaturze miedzy 0, a ok -15 deg odpalanie zimnego silnika skutkuje zuzyciem chwilowym ok 2L/h.

W obydwu przypadkach, tak samo jak u Ciebie, spalnie co sekunde zmiejsza sie o 0.1 L/h. DPF nie mam, ale nie dymi. Skad wiec u Ciebie takie dymienie? Turbo wykluczasz? Bo chwilowa"trzesiawka" silnika wystepuje u wielu uzytkownikow.

pzdr p.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie to żebym coś,ale niebieski dym przy odpalaniu świadczy o tym ze gdzieś przedostaje się olej do komory spalania,a najczęściej w dieslach to prze turbo idzie...nie wiem czy pomogłem ale może w tym kierunku trzeba szukać

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej który wywala turbo powodowałby dymienie cały czas, a nie tylko przy rozruchu, można też to sprawdzić po zapachu dymu inaczej śmierdzi nie spalona, czy źle spalona ropa a inaczej po oleju.

Please login or register to see this quote.

. Kiedyś u swojego mechanika widziałem pogięte korbowody, myślałem że dla klienta pękł pasek rozrządu, ale mechanik powiedział że to wada materiałowa i pogięły się podczas normalnej eksploatacji.Także gdyby coś takiego działo się w naszych silnikach, być może tylko na jednym cylindrze, to faktycznie może spowodować niższe ciśnienie i słabe spalanie mieszanki przy zimnym silniku, a po chwili cylinder nagrzewa się i spalanie ropy jest łatwiejsze i auto przestaje dymić. Może to tylko szalona teoria, ale szkoda że nie masz możliwości sprawdzenia kompresji to wiele wyjaśniłoby. Z drugiej strony mechanicy od diesla bez możliwości sprawdzenia ciśnienia, to jak oni chcą naprawiać auta przecież tylko w ten sposób można zdiagnozować silnik.
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Twierdzą że nie mają do VC choć nie chce mi się wierzyć bo to chyba kwestia wielkości gwintu w manometrze a i kiedyś usłyszałem takie zdanie przy zapytaniu o pomiar :

"...to ten fiatowski silnik? Tak,...nie,nie chce tego za żadne pieniądze...pan wie jakie tam jest dojście do świec?..."

Trochę mi się nie chce wierzyć w te korbowody,zapytałem co je mogło wygiąć? powiedzieli że woda,zapytałem jakim cudem znalazła by się tam woda to odpowiedzieli że przez filtr paliwa.

Mam mętlik bo każdy z mechaników mówi co innego a jak następnemu powtarzam co mówił poprzedni to słyszę ..panie to są bzdury...nie,nie,to nie od tego...

Poszukam jeszcze kogoś kto zmierzy mi to ciśnienie i jakiegoś tańszego elektryka.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wykrecanie swiec latwe nie jest w tym silniku, ale jak ktos jest dobrym mechanikem to poradzi sobie z latwoscia.

I jakis progres w temacie Grand?

pzdr p.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam,

mam identyczne objawy- ( nie równa praca,śmierdzi ropą ) tylko u mnie nie dymi.Ciężko zapala i po odpaleniu przez jakiś czas pali się kontrolka auto z kluczykiem ( świece wymienione,przekażnik sprawdzony ).

Pozdrawiam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

To musisz się podpiąć pod kompa odczytać błędy

Edited by grand
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

wcale tak źle chyba nie jest, podczas uruchomienia zawsze diesel zakopci nawet nowy, no mnie kopci troche mniej niż tobie, ale mam pytanie: u mnie jest tak: po uruchomieniu zakopci lekko, potem nic przez pierwsze 2 minuty (podczas odśnieżania skorupy)a potem kopci i śmierdzi spalinami, jak ruszę i jadę to jest ok. Dodam że sytuacja występuję w ujemnych temperaturach

Edited by jaclub
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli chodzi o CR to nie zgodzę się z Tobą, mam pod domem dokładnie 5 aut z układem zasilania Common Rail i każdy z nich rano odpala idealnie, są też 4 auta TDI (VW i Audi)i też żaden z nich nie dymi! "Wisiałem" kilka dni na parapecie aby namierzyć jak odpalają rano.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze nie kopca bo maja dpf-a?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wiem co ty rozumiesz przez słowo nie dymi, zimą zawsze dymi ze względu na różnicę temperatur wydychanych spalin, oleju nie bierze, wtryski wymienione, jesteś przewrażliwiony podgrzej dwa razy świece to po odpaleniu będzie chodził równo mówimy tu o minusowych temp tym bardziej -10 i więcej
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja również zauważyłem taką "dolegliwość". Pare tygodni temu przy -17stC po zapaleniu silnika poczułem przez kilka pierwszych sekund większe niż zwykle drgania. Zerknąłem na chwilowe spalanie na komputerze i wynosiło ono około 4,5 L/h i spadało. Jeżeli chodzi o dogrzewanie świec, to zauważyłem, ze sygnalizacja włącza się przy bardzo niskich temperaturach. Po przejechaniu niewielkiego nawet dystansu (silnik już trochę ciepły) to przy ponownym uruchamianiu silnika kontrolka świec gaśnie bardzo szybko. Wygląda mi to na to, że komputer nie sugeruje się tylko temperaturą zewnętrzną, ale bierze również pod uwagę temperaturę silnika. Przy temperaturze otoczenia około 0stC po uruchomieniu silnika wibracje nie występują a spalanie chwilowe pokazywane na komputerze wynosi około 2 L/h i spada sukcesywnie. Najmniejszą wartość spalania chwilowego jaką zanotowałem na dogrzanym silniku wynosiła 0,9 L/h. Przeważnie wynosi ona 1,1-1,2 L/h.

Zastanawiam się czy te drgania oraz wysoka wartość spalania chwilowego tuż po uruchomieniu silnika przy bardzo niskiej temperaturze nie jest spowodowana "Celowym" ustawieniem komputera przy tak niskiej temperaturze silnika/otoczenia. Zauważcie, że takie same objawy możecie zanotować przy wypalaniu DPF. Może jest to celowy zabieg ??

P.S. posiadam DPF i nie mogę zanotować kopcenia przy odpalaniu, natomiast czuć trochę ropę i po pewnym czasie da się zauważyć jasno niebieską mgiełkę ale nie wylatującą z tłumika.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.