Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest airwisnia

silnik 3.0 V6 cdti

Recommended Posts

Guest airwisnia

witam

przymierzam się do zakupu Vectry C i nurtuje mnie jeden temat a mianowicie silnik 3.0. Przeglądając forum pisaliście, że są z tym silnikiem problemy.

Mam mianowicie pytanie czy przy przełożeniu silnika na 1.9 cdti będą jakieś problemy? czy wystarczy zmienić sam silnik i sterownik?

za odp będę wdzięczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kup sobie vectrę z Z30DT a nie Y30DT i nie wymieniaj go bo to dobry silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nas w oddziale klubowicz Jendrek ma Signum z silnikiem Y30DT z przebiegiem ponad 200tys km i absolutnie zero problemow z silnikiem

(a ponoc jak ma sie popsuc to juz ok 100kkm)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym się bał jeździć z tym silnikiem. Jak się zatrze to tyle straci na wartości że bardziej się opłaca wcześniej go sprzedać i nie ryzykować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a w innych tematach czytałem że wpakował dużo kasy

Share this post


Link to post
Share on other sites

To poczytaj raz jeszcze i napisz co mu sie popsuło w silniku, bo w kolejnym temacie nie znajac faktów siejesz zamęt

Nie miała miejsca ani jedna usterka o których słyszałem odnośnie Renault czy Saaba (głównie chodzi o opuszczanie sie tuleji i przegrzewanie)

Sam zrobiłem tym autem trase do Chorwacji i silnik nie wzial ani grama oleju ani płynu chłodzącego

a kase pakujesz w auto zawsze, szczegolnie jak ktos tak jak Jendrek dba o auto i musi miec wszystko idealnie w najmniejszym szczegole

szczególnie jak kupisz je z drugiej ręki z przebiegiem mozna powiedziec sporo ponad 100kkm

natomiast wiadomo ze nawet zwykla eksploatacja 3,0 jest drozsza od 1,9

a bo to oleju wiecej wchodzi a to rozrzad drozszy a to to a to tamto... i tak mozna gdybac do wiosny

Dla mnie bardziej liczą sie opinie uzytkowników a nie jakies zasłyszane opinie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem o co Ci chodzi z tym sianiem zamętu? Nie wiem uważasz się za wszechwiedzącego? to nie była jedna opinia tylko dużo osób to pisało, które go znają na to wychodzi. Jest taka grupa że nie można WAM nawet uwagi zwrócić, albo się o coś spytać lub zasugerować, a jak się poruszy temat wyścigu na 1/4 mili to mało co nie wylecicie w kosmos.

Jeżeli nie podobają Ci sie moje sugestie to możesz założyć swoje prywatne forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hapko, nie wiem po co naskoczyłeś na Roberta, bez powodu.

Robert też się od razu widzę rzuca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> :)

Ten Signum co ma Jędrek się może i nie psuje, ale ja mogę dać Ci wykaz z ASO jak sypią się te silniki.

Jak chciałem kupić taki motor to mi odradzili w OPLU a jak powiedziałem, że boję się 1,9CDTI... no cóż, jednak wolę wymieniać pierdoły niż silnik.

Jędrek dba o auto i może dlatego jest cacy, bądź pół cacy bo mi też coś chodzi po głowie, że coś mu tam zdechło.

Tak czy siak, ja bym kupił 1,9 CDTI - więcej części, mniej pali, młodszy.

Zobacz jak tanie są te auta z silnikami 3,0 aż dziwne.

Ja bym brał 1,9 sam stałem przed takim dylematem.

P.S. 1,9 połyka na ćwiartce 3,0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jezdze Y30DT od ponad 8 miesiecy i nawet nie bylo jeszcze mowy o jakichkolwiek problemach.A napewno go nie oszczedzam.

Niewiem coscie sie tak czepili tego silnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robert, chyba forum Ci sie pomyliło... a zastrzeżenia widze masz wtedy gdy coś nie jest po Twojej myśli.

Mylisz sie co do wspomnianego wcześniej Siga wiec Cie wyprowadzam z błędu i nie musisz gejta wywoływać tam gdzie go nie ma.

Pracuje w branży moto i nawet serwisowałem auto Jendrka wiec uwierz mi że mam wiele do powiedzenia o tym egzemplarzu i znam jego przeszłość jak wielu innych aut klubowiczy z zach-pom

Jak już tak wypominasz... to temat wyścigów widze Twoj ulubiony.

Szkoda tylko że najwiecej ma do powiedzenia ktoś kto nigdy nawet na zlocie nie był, nie mówiąć już o braniu udziału w wyścigach.

A jak ktoś ma pasje i robi coś od lat to wtedy sie wymądrza gdy ma coś do powiedzenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Po co sie tak napinasz ?

Please login or register to see this quote.

tak, akumulator wiec nie mógł odpalić i to akurat na zlocie, takze na pewno stad pamietasz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jednak to raczej nie o tego typu usterki silnika chodzilo Robertowi a takich u Jendrka nie bylo.

- a Cim też pada tak samo bez wzledu na silnik...

Twoje ASO twierdzi ze silnik 3,0 jest be a w Szczecinie u Bogackiego chwalą

Czy to w dziale części czy to na warsztacie.

Nawet główny mechanik ma tez Siga 3,0 CDTI i złego słowa o nim nie powie, ba o 1,9 mówią że non stop coś sie w nich sypie.

jak nie kolektor to dwumas, jak nie dwumas to przepustnica, albo alternator, albo egr itd...

Takze usłyszysz różne opinie jak o wszystkim, zależy gdzie ucho przyłożysz.

Za wielu użytkownikow 3,0 nie ma na tym forum, ale moze jeszcze ktos sie odezwie.

Edited by hapko

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro tak te silniki sa zle to jakie sa pierwsze objawy swiadczace o tym ze juz zaczyna sie jego koniec??

moze sie dowiem czy moj juz zaczyna konczyc kariere ??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

wtedy pomysle nad zmiana zanim sie do reszty rozsypie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

po co mam brać udział w wyścigach skoro i tak są ustawiane pod konkretne osoby - nie tylko ja to zauważyłem. Ale koniec OT bo to nie miejsce na takie dyskusje co do silnika Jendrka, przerzucam to forum kilka razy dziennie i jak slysze 3.0D to zawsze mysle o jego aucie, wybacz ale jest mnóstwo wątków gdzie można przeczytać że trochę kasy wpakował, chyba z powietrza sie to nie bierze? Nie mam zamiaru prowadzić z Tobą żadnej wojny. Co do doświadczenia tak się składa że spędziłem w jednym z Warszawskich ASO jakiś kawałem czasu i trochę się napatrzyłem dlatego jakoś nie jestem zwolennikiem 3.0, fakt 1.9 tez maja usterki ale zazwyczaj jak przyjechało 1.9 to było wiadomo co mu jest a w przypadku 3.0 to najlepiej było wymienic wszystko szybciej by było niż szukanie dniami i nocami.

Także proszę Cie żebyś nie wypisywał takich rzeczy typu "sianie zamętu" czy "coś nie po Twojej myśli" bo to czy jest to dobry silnik to mi to obojętne więc to nie musi byc po mojej myśli widzisz ja i SIG_MAN tez mozemy CI napisac z3e siejesz zamęt bo zachwalasz 3.0 jak nasze mazowieckie ASO je ganią. Opinie ludzi nie biorą się z nikąd skoro piszą że wpakował troche grosza. A ile wpakował to on sam wie (albo i nie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

przekładka silnika jest nieopłacalna - zdecydowanie taniej wyjdzie Ci zakup od razu z 1.9 cdti (jak już musi być diesel

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Objawów zbliżających się problemów z 3.0 v6 cdti z tego co pamiętam to nie ma. Po prostu nadchodzi moment, kiedy to tuleje opuszczają się "za bardzo", dochodzi do wycieku płynu chłodzącego, a zaraz potem najczęściej do przegrzania silnika (o ile w porę nie zauważysz podwyższonej temperatury) i ewentualnych dalszych problemów z tym związanych

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Grisza

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest airwisnia

dzięki za cenne informacje. Pytam o silnik 3.0, bo akurat znalazłem ciekawe auto za niezłą cenę. Mnie konkretnie interesuje diesel a słyszałem też różne opinie na temat silników 1.9 i 2.2. Słyszałem, żeby tego drugiego absolutnie nie brać, bo problemy z nim są na okrągło. A sami wiecie, że im więcej użytkowników VC tym więcej opinii na ich temat. Ja aktualnie jeżdżę AR, więc po tych autach wiem czego się spodziewać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

pewnie do tego jeszcze automat z okolicy roku 2004?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

O jendrkowym 3.0 wiem tyle, że na 1/4 mili dostawałem od niego o grubość lakieru, z tego co mi się o uszy obiło to z okolic silnika była wymiana przepływki żadna tuleja mu nie opadła i żadnej części silnika na asfalcie w życiu nie zostawił.

W 1.9 jak już wymienisz trzy najczęściej padające elementy będziesz jeździł bez problemów o ile oczywiście zadbasz i będziesz odpowiednio eksploatował. Straszenie dwumasem czasami przypomina mi straszenie dzieci czarną wołgą, w 1.9 CDTI pada pewnie podobnie jak w innych wspólczesnych samochodach, u mnie niedługo stuknie 180tys i odpukać żadnych niespodzianek ze storny dwumasu nie obserwuję.

Wymiana silnika z 3.0 na 1.9 raczej nieopłacalna na pewno nie starczy silnik i nowy sterownik bo wiązki są totalnie inne.

Diesla nie kupujemy do stania w korkach i jazdy miejskiej bo do tego służą benzyniaki.

Współczesny diesel nie pali już tak mało jak jakieś tam legendarne TDI, ale nadal są to wartości zauważalnie niższe od benzyniaków o podobnych osiągach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jabolkg masz na myśli stosunek ilości spalanego paliwa/moc silnika, czy samą wartość bezwzględną spalanego paliwa? Bo jak by na to nie patrzeć Z19DTH w Vectrze ma troszkę inne osiągi/inne gabaryty auta niż 1.4 TDI czy 1.9 TDI 90 KM w polo/golfie, więc trudno porównywać spalanie. A czy 2.0 TDI CR palą mniej od klekotów fiatowskich to już są różne opinie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Edited by radeqs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście miałem na myśli ilość paliwa, które należy wlać do baku nie wnikam w moce itp wiadomo, że technika idzie do przodu i już w autku wielkości VC nie znajdziesz silnika o mocy 90KM.

O spalaniu można sobie pogadać kilka tygodni, akurat też mam porównanie do passata 2,0 TDI CR 170KM którego mam w firmie, mi pali troszkę więcej niż moja VC.

Edited by jabolkg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z czego to wynika? Ano jedynie z tego, że na polskim rynku jest bardzo mało aut z tymi silnikami, więc jak już przyjdzie coś naprawiać, to się zaczyna problem, bo trzeba poszukać, poczytać, wysłać zapytanie do GM itd... Dlatego też zakładając dosyć małą ilość tych aut na rynku śmieszy mnie argumentacja o częstych naprawach tych silników. Z drugiej strony z całym szacunkiem, ale w dzisiejszych czasach, przy tym poziomie elektroniki oraz skomputeryzowanej diagnostyce nie rozumiem w ogóle argumentacji, że czegoś nie idzie zdiagnozować/naprawić.

Jeśli miałbym wybierać między 1.9, a 3.0 V6 to ponownie wybrałbym 3.0 i tylko w połączeniu z automatem. Pomijając kulturę pracy, wyższą moc i moment obrotowy, w tej konfiguracji nie mamy również tzw. turbo dziury. W każdej chwili przy delikatnym wciśnięciu gazu auto żwawo przyspiesza, co na naszych zapchanych polskich drogach jest moim zdaniem ogromną zaletą. Ja nie pamiętam, żebym kiedykolwiek użył Kickdown'u.

Swap z 3.0 do 1.9 to sorry za wyrażenie, ale jakiś poroniony pomysł. A jeśli znalazłeś 3.0 w lepszej cenie, niż analogiczny model z silnikiem 1.9 to proponuję ominąć szerokim łukiem. Dla własnego dobra

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by ConradV6

Share this post


Link to post
Share on other sites

o ile mnie pamięć nie myli kolega SIG_MAN (1.9 cdti) chyba na zlocie wygrał na ćwiartkę z 3.0 cdti, sa gdzies wyniki na forum. zaznaczam o ile mnie pamięć nie myli, nie chce żebym był posądzany o sianie zamętu kolejny raz.

o to chyb to

fakt faktem silnik ten nie jest za bardzo popularny na rynku

Edited by Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

moze i wygral z Jedrkiem ale jak dobrze widzialem jaka moc tam byla napisana to 167KM???

to naprawde zdechlo mu cos tych konikow :22:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robert,

znasz taki skecz z KSP i słynny tekst: "Praw fizyki Pan nie zmienisz i nie bądź Pan głąb" ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zerknij sobie na dane techniczne obydwu silników i myślę, że nie ma co tematu ciągnąć.

Nie neguję, że mogło być tak jak piszesz, ale to tylko dowód na to, że lepszy silnik, to nie wszystko i kierownik jest bardzo istotnym elementem wyposażenie samochodu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak ale 27km roznicy to przyznasz ze ciezko przebic nawet bedac dobrym kierownikiem, nie wiem ja tylko rzuciłem temat w którym takie porownanie odbylo się w porównywalnych warunkach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza różnicą w mocy jest jeszcze różnica wagowa, która przemawia zdecydowanie na niekorzyść V6

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

a tak pi razy drzwi jaka to różnica? 20kg? 100? 200? moze ktos pamieta? to nie bede szukal:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...