Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
ciamciaramcia86

Wymiana sprężyn i amortyzatorów

18 posts in this topic

Posted (edited)

Witajcie.

Muszę wymienić komplet amorków (przód/tył). Jaki najlepszy wybór cena/jakość (interesują mnie seryjne nastawy)?

No i jeszcze jedno. Z racji tego, że auto ma nalatane 290 000km korci mnie wymienić komplet sprężyn na nowe.

Wydaje mi się że te fabryczne nieco już osiadły, szczególnie te z tyłu. Poniżej fotka auta ze stalówkami na zimówkach 195/65R15.

Please login or register to see this link.

Warto wymieniać te sprężyny, czy to jest moje własne wydumane widzimisię?

Aha, no i jeszcze jedno (żyby nie tworzyć bóg wie ile tematów...). Chcę zamontować na przednich kielichach rozpórkę. Warto? Czy to zbędny wydatek? Czy są rozpórki na tylne kielichy do VB sedan?

Pozdrawiam

Edited by ciamciaramcia86
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dołaczę się do pytania. Sam mam do wymiany sprężyny przednie (jedna pękła lekko).

Zaproponowano mi dziś sprężyny:

- lejsfors za 108zł

- kayaba za 109zł

Ceny oczywiście za sztukę, w InterCars ze zniżkami.

Czy warto któreś z nich nabyć, czy są inne godne polecenia?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Odświeżę nieco temat.

Muszę wymienić sprężyny z przodu w mojej VB bo jedna pękła na zwoju i tak jeździłem z 5 tyś km aż dzwonienie mnie skłoniło do znalezienia usterki. Znalazłem dwie oferty w sklepie www.auto-sklep24.pl

K+F – 114,20 PLN/szt.

Kayaba: 89,50 PLN/szt.

Które lepiej wybrać i czy tutaj warto dopłacić do droższych?

Edit - Z tego co znalazłem w szukajce to padło stwierdzenie, że jeśli K+F to trzeba najlepiej wszystkie 4 wymieniać bo jeśli tylko przód to będzie jak wodolot - za wysoko.

Czyli raczej zdecyduję sie na Kayaba - jeśli ktoś ma jeszcze jakąś radę to chętnie przeczytam.

Edited by tomko
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wymieniałem tydzień temu amorki i sprężyny z przodu. Wziąłem amorki Bilstein B4 i sprężyny KYB. Auto stoi tak jak stało. Jest jednak twardsze. Trzeba dobrać sprężyny do swojego silnika bo jak weźmiesz od diesla a masz benzynę to będzie wysoko stał. Dodatkowo wymieniłem poduszki amorków bo się ubiły.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem już po wymianie sprężyn.

Padło na Lejsforsy 120 szt.

Po wymianie pojawił się problem - chociaż teraz nie wiem czy jest związany z wymianą sprężyn czy z kołami. Przed wymiana miałem lekkie wibracje przy 80km/h ale później było spokojnie kierownica nie drgała.

Zaraz po wymianie sprężyn obok była wulkanizacją gdzie wyważyłem opony z przodu i okazało się, że przy 120 zaczyna drgać kierownica i ściąga lekko na prawo. Przy ok 150 wyrywa kierownice z rąk i mocniej ściąga. Teraz pytanie - czy mogła to spowodować wymiana sprężyn? Przecież wahacz raczej nie był ruszany. Szkoda, że nie wypróbowałem jazdy zaraz po wymianie sprężyn, wtedy wiedziałbym, że to na pewno nie opony.

Co teraz powinienem robić? Po świętach przerzucę przód na tył ale nie wydaje mi się żeby koła powodowały problem, tym bardziej po wyważeniu. O ile jeszcze drgania na kierownicy mogę przerzucić na opony to już ściągania raczej nie.

Jakieś sugestie? Za każdą dzięki!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

tomko - a zrobiłeś ustawienie zbieżności po wymianie sprężyn?

po ustawieniu zbieżności usuniesz problem ściągania auta na jedną stronę. jeśli drga ci kiermanka przy danej prędkości to już kwestia wyważenia kół. sprawdź od razu ciśnienie w oponach.

Edited by Furman
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbieżności nie robiłem, mechanik nic o tym nie wspominał a ja myślałem, że nie trzeba.

W takim razie w niedługim czasie trzeba będzie to zrobić. Dzięki za rady!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam pytanie bo juz sam nie wiem.

Dzis wymienialem lozyska i pocuchy przednich amorow.

Co ja musze ustawic??

Zbieznosc i katy ??

Bedzie ruszane samo przednie zawieszenie czy tyl tez ??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dołączę się do pytania czy po wymianie kompletu zawieszenia tj amorków i sprężyn obowiązkowo trzeba ustawić zbieżność i kąty?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytałem, że po wymianie amortyzatorów tak, a po wymianie samych sprężyn nie. Ale wychodzi na to, że raczej trzeba. U mnie to wyszło przy wyższych prędkościach, lekko sciąga w prawo. Tylko mechanik nic nie sugerował, choć sam powinien wiedzieć. Tak czy tak lepiej sprawdzić i ustawić i mieć pewność, że jest ok. Nie duży koszt a wyeliminuje niepotrzebne wątpliwości.

2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak - po każdej ingerencji w układ zawieszenia z przodu wymagana jest pełna geometria.

I tak przy naszych drogach powinno się ją robić przynajmniej raz na dwa lata.

2

Share this post


Link to post
Share on other sites

oka dziekulki mily

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> POmocnik leci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czyli jutro jade i mowie baranom by ustawili geometrie calego auta ??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sa takie warsztaty co robia tylko przod?

Bo ja jak jade na geometrie to mnie nikt nie pyta co ustawiac.Robia kompleksowo i tyle.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A są są, jak będziesz chciał to pewnie i jedno koło by ustawili 

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje pytanie, jest bardzo zbliżone do powyższych.

Czy po wymianie amortyzatorów tylnych jest konieczność robienia zbieżności?

O przodzie to wiem, że tak, natomiast o tyle - wydaje mi się, że nie.

Jeśli jestem w błędzie, proszę mnie z niego wyprowadzić.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie ustawiasz... po zmianie tylnych amorków.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wymianie amorków z przodu też nie trzeba ustawiać zbieżności.

Dwa razy u siebie przekładałem i potem jechałem sprawdzić. Zawsze wychodziło, że jest ok.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

primex, mylisz się - to że ci się udało założyć i dokręcić na tych samych ustawieniach nie oznacza że nie trzeba jechać ustawiać lub nawet sprawdzić bo właśnie na tych dwóch śrubach od amorów które przychodzą do zwrotnicy ustawia się kąty koła.

Edited by Furman
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.