Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
waw27

Nie chodzi na gazie

30 posts in this topic

Witam nic podobnego nie znalazłem na mój temat więc zaczynam nowy. Otóż sprawa wygląda następująco.Przed nie dawnymi przymrozkami zmuszony byłem spuścić wodę bo nie starczyło funduszy na płyn aby go zalać i teraz we wtorek kupiłem płyn i zalałem. Odpowietrzyłem tak mi się bynajmniej wydaje. Mam vb x20xev i gaz sekwencyjny 2 generacji.Nie chodzi na gazie.Węże doprowadzające płyn do parownika są we właściwych miejscach podłączone ale są zimne i cały parownik również. Czy to możliwe aby parownik był zapowietrzony?Co z tym fantem zrobić.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaz sekwencyjny i 2 generacji wzajemnie sie wyluczaja, bo instalasja sekwencyjna to 4 generacja. Skoro masz zimne przewody przy reduktorze to jest zapowietrzony i nie bedzie dzialac, bo musi byc roznica temperatur aby reduktor prawidlowo dzialal. Musisz jakos sprobowac odpowietrzyc uklad. Ja u siebie spuszczalem plyn nie raz, ale sam mi sie uklad odpowietrzal.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak w ogóle odpowietrza się ten silnik krok po kroku

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a na pb chodzi?to odpal i odkręć korek od zbiorniczka,powinno przegnać..kolega zigi ma racje,powinien sam sie odpowietrzyc,ja mam lpg 2gen i przy zmianie pompy wody uciekl mi caly płyn,zalałem nowy i było ok,po przejażdzce tylko dolałem i git..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

tak na pb chodzi ja zrobiłem dzisiaj z 5 przejażdżek po 10 kilometrów każda i odkręcałem korek i nic

Edited by waw27
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak ty go "odpowietrzałeś"?i ile płynu wlałeś??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

przejechałem się w jedną stronę i odkręciłem korek żeby powietrze zeszło, potem w drugą i znowu odkręciłem i tak z 5 razy a płynu to nie dolewałem bo był stan

Edited by waw27
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak reduktor jest wyżej od zbiornika wyrównawczego to sobie możesz odpowietrzać i odpowietrzać. Wrzuć zdjęcie tego co masz pod maską.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tu masz racje,no ale wcześniej mu chodził dobrze na lpg,i to jest dziwne..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

podaje wam stronę z tym reduktorem co mam w moim aucie

Please login or register to see this link.

czy ta śruba między tymi dwoma rurkami od wody to może być od odpowietrzania reduktora?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 99% tak.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie w rzadnym wypadku to nie śróba od odpowietrzania.odpowietrz go recznie.maszx dwa przewody od wody jeden to przylot a drugi wylot.odkręcasz wylot i wlewasz płyn do zbiorniczka.jak płyn sie przeleje przez reduktor to masz odpowietrzone

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

to co to jest za śruba

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie od czujnika temperatury. Nie ruszaj i już. Pokaż fotkę na której jest pokazane jak wpięty jest reduktor. Pewnie podpięty do odpływu idącego do zbiornika wyrównawczego.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedys wymienialem membrany w tym reduktorze i przy okazji go czyscilem, czujnik temperatury to ten z dwoma kabelkami miedzy plastikowyymi kolankami a pod ta sruba jest jakas sprezynka z jakims mosieznym kruccem na koncu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale ja mam dobrze podpięty reduktor oba węże są podpięte pod nagrzewnice

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to tak jak napisałem wcześniej odpowietrz go recznie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak Ci pisali koledzy, jezeli masz reduktor powyzej zbiorniczka wyrownawczego to mozesz odpowietrzac i do przyszlej Wigilii i nie odpowietrzysz. Sprobuj rozgrzac go na postoju az wlaczy ci sie wentylator na chlodnicy i jak bedziesz mial nadal zimny reduktor to pewnie jest za wysoko.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

jutro prześlę fotki to sobie zobaczycie ale mi się wydaje że jest dobrze

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie spotkalem sie z zapowietrzeniem parownika jeszcze w zyciu,a termostat ci sie otwiera wentylator sie zalacza,jaka temperatura silnika.Pompa wody powinna przetloczyc powietrze odpal auto odkrec korek i dodaj gazu patrzac czy woda sie cofa do silnika a jak puszczasz czy wraca

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

oto zdjęcie

Please login or register to see this attachment.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cos mi sie wydaje ze masz reduktor zamontowany "do góry nogami" byc moze to jest przyczyna, a pozatym to masz niezly bajzel pod maska, poszukaj jakiegos rozgarnietgo goscia zeby doprowadzil Ci to do ladu bo szkoda silnika, a patent na umieszczenie wtryskiwaczy przy podszybiu to wyzsza szkola druciarstwa.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

mam taki sam parownik i jest do gory nogami zalozony,rurki z woda powinny byc u dolua tam gdzie masz teraz gore popraw to bo parownik siadzie o ile nie zamarzl i nie polecial.zgadzam sie ze masz tam wiecej niz bajzel,a mam 2.5V6 i po ludzku mam ulozone

Edited by marines83pl
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

ale mi przedtem chodził dobrze marines83pl możesz mi przesłać zdjęcie?

jakie oznaki są rozwalonego parownika, jak będę rozbierał ten parownik na co mam zwrócić szczególną uwagę

dzisiaj się okazało że mi nie grzeje próbowałem odpowietrzyć samą nagrzewnice ale to i tak nic nie dało

Edited by waw27
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

po 1 jak by ci gaz lecial przy rozgrzanym silniku to by byl caly oszrony parownik i by chodzi ale kulal troszku na gazie po 2 termostat ci sie zalacza czy czujnik pokazuje ci temp.silnika po 3 ustaw parownik rurkami w dol po 4 nagrzewnica ci nie grzeje moze pompa wody ci siadla(sprawdz chlodnice czy ciepla i przewody wodne).najpierw sprawdzaj szczegoly,otworz zbiorniczek wyrownawczy wody patrz i rownoczesnie dodawaj gazu woda powinna opasc i sprawdzaj na rozgrzanym silniku jesli sie nie cofnie to pompa wody siadla.jutro wrzuce ci fotke jak mam zainstalowany gaz.A auto stoi caly czas w garazu czy nim jezdzisz czy na dworze

Edited by marines83pl
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.