Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
pfk4

Przegub czy ...?

41 posts in this topic

Witam mam problem z dziwnym dzwiekiem z prawej strony z przodu coś trykocze, jak hamuje to najbardziej(trrrrrrrrrr) jak hamuje silnikiem też juz troche slychać,cofam tez slychac ale nie zawsze(trrr;P) wrzucam na luz to jest cisza, jak wcisne sprzeglo też cisza. Mieliscie cos podobnego?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeżeli to przegub to bardziej powinien być słyszalny przy skręconych kołach

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy skreconych tez czasem slychac, mechanik mi powiedzial ze to abs ale w to nie wierze skoro zawsze byla cisza a teraz nawet jak nie hamuje to slychac, klocki mam nowe tarcze juz cieniutkie ale watpie zeby mogly wydawac tarcze taki dzwiek.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli przy skręcie kierownicą ci chrupie to jest przegub.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobne objawy. Okazało się, że poleciał mi przegub wewnętrzny. Podobno bardzo rzadko się to zdarza. Również bałem się, że to skrzynia biegów.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg mnie to nie będzie przegub tylko wspomniane przez Ciebie cienkie tarcze hamulcowe. Po prostu brzeg tarczy ociera o klocki. Jeżeli tarcza ma mniej niż 21 mm grubości to konieczna jest jej wymiana.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

witam, u mnie pojawił się identyczny problem trrrrrrrrr. czy może rozwiązałes go?? jesli tak to napisz co to było?? cos powaznego??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

U mnie coś bardzo podobnego :/ Z tym że najbardziej słychać przy hamowaniu silnikiem, na luzie i gdy dodam gazu jest troszkę ciszej ale też trykocze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Tarcze też mam już na wykończeniu .... W czwartek jestem umówiony na kontrole oleju w skrzyni - myślałem że to coś z nią nie tak ale moze to i tarcze ??? Dajcie znać co w waszych Viki było

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

No to widzę, że nie jestem sam. Od pewnego czasu słychać terkotanie przy hamowaniu silnikiem, na luzie też ale ciszej. Najgłośniej około 40km/h jak próbuję wrzucić bieg. Według mnie to będzie przegub wewnętrzny. Przy skręcie i ruszaniu/przyspieszaniu nie słychać nic. Jestem ciekaw czy ktoś się już z tym uporał.

Edited by totenbart
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj miałem troszkę wolnego, więc objeździłem kilku pobliskich warsztatowców... efekt jest taki że wiem, że nic nie wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeden po przejażdżce powiedział że to na 100% docisk sprzęgła. Miałem już oddać Viki w jego ręce no ale zaśpiewał troszkę za dużo(640zł za części + robocizna). I tak pojechałem do drugiego... Ten po "osłuchaniu" problemu powiedział że daje sobie ch**a uciąć że to nie docisk. Obstawia bardziej jakieś łożysko, poduszki pod silnikiem, ewentualnie coś z zawieszeniem. W poniedziałek oddaje do nich auto. Mają rozbierać i sprawdzać wszystko po kolei.

totenbart: u mnie jest identycznie z tym ze trykocze również przy skręcaniu, przy przyśpieszaniu raczej milknie - Chociaż może też trykocze, tylko ciszej i silnik to zagłusza ?? Cholera wie :/

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to życzę powodzenia!!! Czekam na relację z oględzin

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ph34r.png" alt=":ph34r:" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ph34r@2x.png 2x" width="20" height="20"> z niecierpliwością i oby nie bolało kieszeni

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_excl.png" alt=":excl:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

....no załamka. u mnie zaczeło tyrkotac w poniedziałek o 7.30 jak do roboty jechałem(było -25'c). w sobote ostatni raz autem jezdziłem o 17.00 nic sie nie działo. u mnie słychac tylko wtedy jak zdejme noge z gazu...w momecie jazdy ze stałą predkoscia i podczas przyspieszania jest normalnie cicho. w tym tygodniu nie dam rady tego zdiagnozowac ale pierwsze co powiedział jeden mechanik to wewnętrzny przegób....mysle ze w poniedziałek bede wiedział cos wiecej

Edited by bolgi
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Widzę że silnik 2,5 czyli skrzynia nie F18. Więc może jednak przegub? Zawsze byłoby taniej. Jestem już po jednej wymianie skrzyni i wolałbym tego co roku nie powtażać. :34: Powodzenia blogi!

Edited by totenbart
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja mam w 100% identyczny przypadek. Wie ktoś jakie były by koszty naprawienie tej usterki? I co grozi dalszą jazdą z tym "tyrkotaniem"

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już wiem jakie są skutki jazdy z tym "tyrkotaniem" właśnie dzisiaj przy dojeździe do ronda coś głośno strzeliło trzasnęło i cały lewarek zmiany biegów zaczął się trząść i nie dało się zbytnio wbić biegu. Dojechałem do domu na 1-2 biegu ledwo co.. nie wiem co teraz wie ktoś może co musze wymienić? i jakie są koszta? Proszę o odpowiedź. Mój silnik to 2.0 16v 97r przedlift. Chyba będzie f18.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam skrzynie f17 i powiem wam ze wymieniłem łożysko oporowe na sprzegle koszt łożyska ok. 200zł + wymiana. Terkotanie przycichło ale jeszcze nie do konca zniknęło przypuszczam ze to własnie przegub wewnętrzny tylko w sklepie dowiedziałem sie ze tylko serwis albo cała półoś. Dziwne troche nie chce mi sie wierzyc mam silnik x18xe1 moze ktos wie czy mazna dokupic sam przegub czy trzeba całą półoś. Dziekuje za pomoc z góry. Aha łożysko oporowe w moim modelu występuje zintegrowane z całym wysprzęglikiem dlatego takie drogie a demontaż jest dość trudny i czsochłonny całą ławę trzeba wywalać by sie dostać.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Już wiem co się stało autko odstawiłem do mechanika. Przejechał się podniósł auto zakręcił przednimi kołami i w kilka osób stwierdzili wysypany mechanizm różnicowy oraz i jeszcze coś w skrzyni dokładnie nie wiem co ale podobno nie opłacalna rzecz do reanimowania ponieważ zapewne częsci nie dostane a rozbieranie i "układanie" wszytkiego jest bardzo pracochłonne. A więc mam całą skrzynie do wymiany. Dlatego ostrzegam ludzi który jeżdzą z tym tyrkotaniem. Ja je miałem też w tyrkot w pewnym momencie stał się wielkim głośnym "bum". Odpowie my ktoś czy do 2.0 16v przed lift 97r jest skrzynia f18 ??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak danielxc717. W vectrach X20XEV jest nieszczęsna F18

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_19.gif" alt=":19:"> Tak więc chyba i mnie czeka kolejna wymiana skrzyni. Będzie już druga. Słyszałem o kolesiach po 5 wymianach!!! ZAŁAMKA!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zakupiłem skrzynie f18 za 500zł od anglika ale nie wiem czy nie zrobiłem błędu bo mogłem kupić f23 za 900 ze wszystkimi częściami zeby włożyć ją do swojego autka. Oby ta skrzynia mi służyła przez kilka latek bo chyba pozbęde się viki i przejdę na audice z wielkim żalem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autko odebrane - winna skrzynia :/ Pełno opiłków na korku i brakowało trochę oleju(0,4l) - po dolewce nadal szumi i to dość głośno

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Trzeba będzie kupić nową...

Kurcze a jak to jest z tymi skrzyniami w końcu.. jak mam f18 to wejdzie bez problemu F16 czy F17 ?? Czym te skrzynie się różnią ? Przeszukałem trochę forum ale nigdzie wprost nie jest napisane.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

podobno można zamontować skrzynie f23 ale chyba pójdzie jeszcze koło zamachowe i coś jeszcze. I ta skrzynia nie jest już tak awaryjna.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

....do f23 potrzebujesz jeszcze: zamach, sprzegło, kpl. sterowanie czyli: linki, dzwignie zmiany biegow z podstawą. mozna zastosowac skrzynie z lanosa d16/f16(jest bardzo wytrzymała) ale nie wiem jak jest z jej mocowaniami bo obudowa do bloku pasuje.

Edited by bolgi
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

gdzieś właśnie rzuciło mi się w oczy na forum o tej F16 - może było by to dobre wyjście-nawet gdyby trzeba było wymieniać sprzęgło, zamach i sterowanie to i tak da się te części w miarę tanio kupić, a i sama skrzynia jest tańsza od f18 czy f23....

Prawda jest taka - wszystkie f18 mają już swój przebieg i jeśli fabrycznie jest to nieudany model, to te które jeszcze na złomie nie wylądowały już niedługo mogą tam zawitać..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

....do f23 potrzebujesz jeszcze: zamach, sprzegło, kpl. sterowanie czyli: linki, dzwignie zmiany biegow z podstawą, czytaj ze zrozumieniem....tylko do f23 potrzebujesz te czesci do f16/d16 nie!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiec u mnie panowie skrzynia do wymiany. Byłem dzis u mechaniora i razem z nim zajrzelismy na podnosniku pod spód. Okazało sie, ze to nie przegub wewnetrzny tylko na skrzynia do wumiany. kiedy łapałem za półoś miała luz, ale nie na przegubie (gumy całe) tylko w skrzyni, z drugiej strony luzu nie ma.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.