Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ArturL

Rozwiązanie Problemu Trudnego Odpalania Nie Tylko Rano - Dth, Dtl

3642 posts in this topic

Wszystko pięknie, ale co jeśli moja Vectra odpala na dotyk przy mrozach -10 i większych a kręci niemiłosiernie tylko wtedy, gdy nie grzeją świece żarowe....

Jest w tym pewna metodyka. Świece nie grzeją w pewnym przedziale temperatur silnika, tzn. wiosną i wtedy, gdy silnik długo pracował (rozgrzał się) a potem stał, ale nie na tyle długo, żeby całkiem się schłodzić....

Jakiekolwiek uszkodzenie świec lub elementów zasilających odpada, bo one w tej sytuacji w ogóle się nie załączają (sprawdzałem Tech-em w ASO i błędów nie było). Przy ostatniej wymianie oleju wymieniałem filtr powietrza i paliwa i nic się nie zmieniło. Poza tym Vectra może sobie stać całą noc albo i dłużej na mrozie małym albo i dużym i zimą odpali na dotyk. A potem jadę gdzieś zostawiam ją na godzinkę przy 0 st. i jak wracam to rzeźbi. I to reguła. Jeżdzę na paliwie Shella (tylko), olej wymieniam co 10tys. kilometrów.

Wszystko wskazuje na to, że po komputer źle decyduje o tym, kiedy podgrzać silnik (oszczędza świece kosztem rozrusznika).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tichy, prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik temperatury silnika, który pokazuje temperaturę inną niż powinien (ja tak miałem). Aby to sprawdzić, musisz podłączyć techa na zimnym silniku i odczytać jego temperaturę i prównać ją z temperaturą otoczenia. Jeśli będzie OK, to dalej na zapalony silniku rozgrzewaj i obserwuj wskazania z kompa (pkt.7).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tylko że, kiedy już po takim kręceniu odpalę silnik, to jak go zgaszę to ponownie odpala już od razu.... Poza tym potrafi tak rzeźbić wiosną, kiedy jest powiedzmy 15 stopni. Przestaje dopiero, jak robi się naprawdę ciepło.

Ten czujnik, który decyduje o załączeniu świec to jest ten sam, do którego podłączony jest wskaźnik temp. wody w chłodnicy?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie!!! to jest czujnik od wentylatorów. Czujniki od kompa i do wskaźników siedzą w obudowie termostatu od góry. Od kompa jest ten większy z dwoma zestykami a od wskaźników jest ten mniejszy na "wsuwkę"

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tichy, miałem taki sam problem i już jest rozwiązany.Wymieniłem czujnik i OK.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

U mnie było podobnie ( Y22DTR ). Raz, że przycinał się termostat i obieg wodny był nieco utrudniony - problemy między innymi z odpowietrzeniem ale całkowitym układu wodnego, temperatura na desce w granicach 82 - 84 stopnie, zwiększone zużycie paliwa i pomimo wyczyszczenia kolektora dolotowego, wymiany wszystkich uszczelek, wężyków przelewowych, filtra paliwa i odpowietrzenia fachowego układu paliwowego - czasem zdarzały sięwpadki z porannym rozruchem w temperaturze 0 - 5 st.C. Wymieniłem termostat ( kompletny - z czujnikiem na zegary ) i jak ręką odjął. Pali od pierwszego strzału, spalanie spadło o litr ( miasto ), układ wodny odpowietrzony, silnik lepiej i szybciej się zagrzewa, temperatura na desce - 88 st.C i ani drgnie... Czyli wszystko jest tak jak być ( chyba ) powinno...

Jeśli wskaźnik na desce pokazuje temperaturę 88 - 90 st.C to może rzeczywiście należy wymienić czujnik temp. silnika, jak sugeruje ArturL...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. Może faktycznie przez to wariuje komputer i w związku z tym masz problemy z porannym odpalaniem...

Edited by Piotreq
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pioteq, wariuje jak cholera.

Ja zmieniłem coś jeszcze w ECU ale i bez tego zaczął odpalać bardzo dobrze po wymianie czujnika temp. silnika.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Właśnie. Jeśli już brać się za samodzielną robotę - powinno się zacząć od rzeczy najprostszych. Takich, gdzie nasza ingerencja nie przyniesie odmiennych niż oczekiwane skutków... Chyba, że zlacamy naprawę serwisowi... Tichy mówi tylko o problemach z odpalaniem. Nie napisał nic o przykładowo zwiększonym spalaniu, gorszym czy wolniejszym nagrzewaniu silnika do temperatury roboczej. Ale ja zacząłbym tak jak Ty sugerujesz. Od wymiany czujnika temperatury silnika...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

OK. Chyba zaczyna się coś układać w całość - faktycznie silnik nie dochodzi do 90st. prawie nigdy (zimą 80 to sukces). Spalanie zimą na trasie miałem 5.9-6.0l/100km ale po mieście prawie 10 literków....

Czyli powiedzcie mi w takim razie od czego zacząć i ile to może orientacyjnie kosztować. Sam raczej za dużo nie zrobię bo jestem kompletnym amatorem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja zacząłbym od wymiany termostatu, np. niemiecki Wahler - różne ceny - od około 140 zł do nawet 180 zł - ( zależy gdzie ). Przy okazji, bo trochę płynu wyleci, zaopatrz się w płyn do układów chłodzenia, a może się wylać nawet ze 2 litry. Termostat jest sprzedawany w komplecie z obudową, uszczelką ( stalową) i czujnikiem temperatury ( na zegary ). Przyda się uszczelniacz ( silikon ) - czerwony albo czarny - trzeba delikatnie posmarować uszczeleczkę od wyżłobionej strony, przy dokręcaniu całej obudowy wszystko się dociśnie. Do roboty będą potrzebne szczypce do ściśnięcia i zdjęcia obejm węży wodnych, torx rozmiar chyba 30 lub 35 z przedłużką. Wymiana trwa od 15 minut wzwyż... To kwestia wprawy i sprzętu...

Być może Twój termostat się zacina ( a lubią się zacinać ). Jeśli tak to jest prawdopodobieństwo, że układ wodny jest zapowietrzony i czujniki wariują ( u mnie powietrze zbierało się na przykład w górnej części obudowy termostatu, tam, gdzie są umiejscowione omawiane czujniki ). Jeśli czujnik na desce będzie pokazywał temp. 88 st.C - tak być powinno a objawy będą nadal występować - wtedy zmień sam czujnik temperatury silnika ( na 2 styki ). Możesz kupić termostat samodzielnie ( ale koniecznie odpowiedni do tego silnika ) i zlecić warsztatowi jego wymianę. Przy okazji niech Ci sprawdzą płyn ( krzepliwość i ogólnie stan ), odpowietrzą układ i w drogę...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

.... i wymień przy okazji czujnik temp. silnika (jest kilka cm w lewo)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A powiedzcie mi proszę, jak mogę sprawdzić oznaczenie silnika, typ termostatu i czujników i temperatury otwarcia termostatu, mając numer seryjny silnika (z dowodu).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tego co wiem to w programie OPEL EPC jest taka opcja - dobieranie czesci po nr. nadwozia.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Jestem w ostatniej fazie poszukiwania rozwiązania trudnego odpalania, szczególnie w przedziale temp. od temperatury grzania świec w góre o 12 stopni (u mnie 0d 8-9*C do ok 20-21*C). Wiem, co trzeba zrobić ale szukam wykonawcy. Jak znajdę, to dam znać ogółowi.

Edited by ArturL
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No dobra, a od czego byś mi polecił wymianę wiedząc, że gdy po 60km trasy zatrzymałem się i wyłączyłem silnik to wskazówka zna wskaźniku temp. stała na lekko pow. 80 i skokowo co jakiś czas spadała aż po ok. 2min zatrzymała sie przed niebieskim polem aż ją "pstryczkami" w szybkę w okolicy wskaźnika sprowdziłem ją na swoje miejsce. Po 5min. gdy odpaliłem i wystartowałem w trasę to ruszyła się na lekko powyżej niebieskiego pola i tak stała...... aż się zatrzymałem po trasie.... 300km. Oczywiście w samochodzie ciepluteńko i wogóle wszystko OK.

Czy zacząć najpierw od czujnika temp. na wskaźnik ??

TX i pozdr

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czujnik temperatury w termostacie wymień - koszt eps to 11 zł.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw odłącz go by mieć pewność. Być może to wina złego styku, ta zapinka czunika a raczej jej konstrukcja jest dziwna... Jeśli po odłączeniu samego czujnika ( złącze na obudowie termostatu ) wskaźnik na desce będzie wariował czyli jeżeli w momencie pstrykania w zegary na postoju wskazówka porusza się skokowo - możesz mieć uszkodzony wskaźnik temperatury na desce... A wtedy wymiana czujnika jest zbędna.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ok, w weekend przyjrzę się temu czujnikowi w termostacie, może go nawet wykręcę jak będzie to nieskomplikowane...

TX i pozdr

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

A może u mnie to też czujnik temp. do kompa...?

A sprawa wygląda następująco: Po około 6 godzinach postoju zaczyna się problem z odpalaniem a jak odpali to przez chwilke pracuje nierówno. Po przegazowniu po chwili jest wszystko ok. Na moje auto nie ma wpływu czy zapalają się świece czy nie. Problem znika jak auto stoi w garażu (około 15-17 *C)

Wymienione: akumulator, filtr paliwa i powietrza, przelewy, świece żarowe. Zostały mi tylko czujnik temp., uszczelniacze pod wtryskiwaczami albo POMPA brrr. Wydawało mi się że zapowietrza się bo ta nierówna praca ale z drugiej strony jak podaje złą dawke paliwa(czy coś takiego,laik jestem) bo zczytuje złą temp. to też tak chyba może się tak dziać. Jakby się zapowietrzał to w garażu przy temp. 15*C też chyba by źle odpalał. (Tył do góry na noc nic nie daje)

Jakieś sugestie koledzy?

Edited by Michal-DTL
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no dobra, a jak go odpepniemy przed zalaczeniem zaplonu wtedy komputer wezmie stala wartosc z pamieci.?? I teraz ciekawe jaka. Jesli masz mozliwosc parkowania w cieplym garazu na twoim miejscu porobilbym jeszcze dodatkowe testy z tym czyjnikem.

Przykladowo gdy zaparkujesz w garazu, po wylaczeniu silnika odlacz czujnik. Rano odpal bez jego podlaczenia (nie przejmj sie swiecacym CHECKIEM w tym momencie). Obserwuj jak ci odpali. Po zapaleniu po ok 30sek wylacz silnik i czujnik podlacz spowrotem w celu kontynuowania normalnej jazdy. Gdy ponownie zjedziesz do garazu, odlacz czujnik. Czynnosc ta powtorz min 3 dni z rzedu zeby zobaczyc roznice w zapalaniu w cieplym pomieszczeniu. Nastepnie te same testy zrob z podlaczonym czujnikiem w garazu.

Kolejny etap to te same testy ale juz na otwartej przestrzeni gdzie temp jest zdecydowanie nizsza. Tak samo min 3 dni bez czujnika i 3 dni z czujnikem.

Pamietaj zeby eksperyment byl w miare wiarygodny auto musi stac dluzszy okres unieruchomione (np. przez noc) zeby miec pewnosc ze silnik jest w pelni zimny.

Po przeprowadzonej obserwacji i badaniach podziel sie wynikami i wtedy bedziemy dalej myslec

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam pytanko czy ten czujnik do zegaraów o którym tu tak duzo piszecie jest odpowiedzialny równiez za właczanie podgrzewania świeć?? w serwisie opla mówia ze lamka od sweic zarowych zaczyna sie zaplac przy -5st C, u mnie zapala sie juz przy okolo 0 wiec lepiej, ale jak jest na tyle ciepło ze swiece sie nie grzeja mam problem z zapalaniem, moze to nie jest krecenie silnikiem przez długi czas bo okolo 3-5sek, ale zawsze, jak juz raz tak odpali to potem zapala od bezproblemu. mam silnik 2,0 DTI

czy ktos wie jaki jest potrzebny klucz do odkręcenia miski oplejowej??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

To niezly ten serwis skoro instrukcji nie znaja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do testu ktory wyzej opisalem.

Dzisiaj po 8h przed odpaleniem auto odloczylem czujnik temp nad termosem. Temp zewn ok -3,5C. Silnik zapalil po ok 5sek.

Robiac testy z podlaczonym i niepodlaczonym czujnikiem zauwazylem pewne zaleznosci. Jesli silnik zimny i odlacze czujnik zaraz po odpaleniu slychac inna prace silnika. Podlaczam z powrotem i silnik pracuje normalnie, odlaczam i znowu delikatnie inny dzwiek. Po rozgrzaniu silnika powyzej 80C znowu zabawa z czujnikiem. Tym razem praca silnika bez zmian.

Odlaczenie czujnika czy to na wylaczonym zimnym czy na cieplym?? silniku powodowalo swiecenie kontrolki swiec przez ok 15sek i checka.

Jesli ten czujnik jest odpowiedzialny za grzanie swiec, a wiec przekazywanie danej temp do

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Zapomnialem dodac ze po odpaleniu na zimnym przez moment silnik zaczal nierowno pracowac. Czasami szarpal. Po ok 1 min praca sie normowala. Przez ten czas nie dotykalem gazu.

Edited by Jericho
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

To , że silnik nierówno pracuje po odpaleniu to ja też mam.Myślę , że to wina parafiny wytrącającej się w paliwie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zalany pelny bak BP Ultimate, to raczj kiepskie paliwo nie powinno byc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.