Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
rudy12

przekażnik świec żarowych

16 posts in this topic

witam mam takie pytanko dzisiaj rozebrałem przekaznik od swiec bo wywalalo mi 1635 swieczki dobre chłopaki w pracy przemierzyli mi te tranzystory i sa ok jedyna rzecza ktora prawdopodobnie jest walnieta jak to oni powiedzieli dioda na ktorej oznaczenie jest CP 8AE po sprawdzeniu miernikiem nie pokazuje nic ani w jedna ani w druga strone czy moze ktos juz cos takiego przerabiał i gdzie mozna by bylo kupic takie cos lub jakis zamiennik albo poprostu ktos ma taki przekaznik chocby na czesci bo jakos w necie nie potrafie znalesc za pomoc z gory dziekuje pozdrawiam

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla CP8AE nie ma żadnych wyników dla zamienników w jednej z większych baz.

Please login or register to see this link.

<= baza elektroniki i schematów

Postaraj się tam poszukać.

Nie wiem jak się sprawdza diodę ale jak masz elektroniczny (taki wypasiony) miernik to ustaw na "piszczenie" w razie przewodzenia.

Jeżeli już tak zrobiłeś (z piszczeniem) i nie działa - dioda jest zwalona bo powinna jak wiadomo puszczać prąc w jedną stronę, a w druga nie.

Sprawdź oznaczenie części raz jeszcze (ewentualnie wylutuj i zobacz co ma na spodzie).

Pozdrawiam

Marek

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Opisz jak sprawdzałeś tą diodę?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

miernikem elektronicznym bez jej wylutowania ,miernik był ustawiony na symbol z dioda zreszta na przejscie tez byla sprawdzana i nic nie przechodziło w pracy mam duzo roznych diód ale nie wiem jakie to ma parametry boje sie cokolwiek tam wlutowac zeby mi czsem cały układ nie poleciał ,byłem w kilku elektronicznych sklepach i lipa nie maja czegos takiego

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

daj zdjęcie tego elementu od góry.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

jutro wyciagne go z auta i zrobie fotke od góry

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak wyglada z góry

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Chciałbym się podłączyć do tematu przekaźnika

Dziś rano miałem ok 1,5*C na wyświetlaczu TIDa i mimo takiej temperatury nie zapaliła mi się kontrolka świec żarowych.

Z tego co pamiętam taka kontrolka powinna palić się już od ok 4*C.

Przy wyciągnięciu wtyczki z czujnika temperatury kontrolka grzania świec zapaliła się i nie było problemu z odpaleniem.

Natomiast przy wciśniętej wtyczce przy 1,5*C nie było nawet błysku owej kontrolki.

rozpiska mojej skrzynki z przekaźnikami

1

a) przekaźnik świec żarowych

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> przekaźnik pompy paliwa

c) przekaźnik pompy paliwa (nie wiem czemu aż dwa takie same są podłączone ??)

2

a) elektromagnes/sterownik silnika (cokolwiek to znaczy)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> bezpiecznik standard

c) bezpiecznik standard

d) przekaźnik klimatyzacji (prawdopodobnie)

e) bezpiecznik do niefabrycznego alarmu

Pytanie

Czy to może być tylko problem z przekaźnikiem czy gdzieś jeszcze jest pies pogrzebany?

(załączam fotkę z moją skrzynką, opcja wyposażenia CD)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kurcze ale mnie zainspirowales. Moze mi sie wcale jednak nie zapowietrza uklad. Od jakiegos czasu z rana musze 3 razy krecic (robie to krotko ale 3 razy) zanim zapali. Wlasnie kontrolka swiec tez mi sie przy przekreceniu zaplonu nie zapala. Ale stwierdzilem, ze moze za cieplo. Dzis bylo -1 i specjalnie sie przygladalem i sie nie zapalilo. Dzis przetestuje ten czujnik jednak jak do komputera podlaczalem na zimnym silniku to pokazywal na tech-u normalna zewnetrzna temperature. Pisza o tej aktualizacji softu. Ale na cholere mi jakas aktualizacja jak przez 3 lata wszystko smigalo i od dotkniecia palil.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Troche pogrzebalem i chyba to nie jest dioda tylko kondensator. A jak wiadomo kondensator nie bedzie ci przepuszczal pradu i jakby byl uszkodzony to predzej by zwieral

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

CP - to jest CAPACITOR

Wydaje mi sie, ze musiscie szukac dalej. Tam widze w glebi jakis scalaczek jest. Moze on steruje i sie przepalil ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zszedłem do samochodu i sprawdziłem oporność czujników i czujnik temp. cieczy (na wskazówkę zegarów) ma przy temp ok2*C 1,4 kOhm, natomiast czujnik do komputera (odpowiadający za włączenie świeczek żarowych) ma przy tej samej temperaturze 3,2 kOhm i nie załącza świeczek. Na chwilę obecną sprawdzam przekaźnik i wszystko wskazuje na to że jest ok.

Gdzie jeszcze mogę sprawdzić ewentualne przyczyny niezałączania świec przy takich temperaturach?

Pozdrawiam

Marek

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale czegos nie rozumiem. PRzeciez sam sobie odpowiedziales na pytanie odlaczajac czujnik temperatury. Jesli przy odlaczonym wszystko zadzialalo tzn. ze podaje bledna na komputer i masz przyczyne swoich problemow czyli czujnik temp. do wymiany.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Tym sposobem masz pewność, że świece jednak działają...

Teraz sprawdź wersję softu, to podstawa, może być Tech albo jeszcze lepiej OpCom...

Zobacz to :

Please login or register to see this link.

Edited by Piotreq
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No i tu się mylisz, bo odłączenie czujnika od obwodu nie powoduje nic innego jak stworzenie warunków idealnego mrozu bo oporność czujnika wynosi nieskończoność. Na chwile obecną sprawdzam czujnik miernikiem i w warunkach domowych tj ok 25*C ma 2kOhm.

Standardowo sprawny czujnik powinien mieć przy 25*C oporność ok 2-2,2kOhm a przy 90*C to ok 200-300Ohm.

Więc wykluczyłem problem z czujnikiem. Pozostaje diagnoza - myślę że mam stary soft

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo nie sadze że ktoś coś wgrywał nowszego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">. Losie ;(

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale ja tez napewno mam stary soft a przez 3,5 roku bylo wszystko ok. Nie wiem dokladnie od ktorego roku pojawil sie ten "nowy soft" ale skoro palilo na "starym sofcie" i nagle przestaje dobrze palic to raczej nie jego wina.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Świece już się podgrzewają, kontrolka się zapala - czujnik jw. sprawdziłem w domu - opór się zmieniał i był dobry przy domowej temp.

Co zrobiłem:

- po testach domowych wkręciłem mocniej czujnik na miejsce i na zimnym (po około 2 min) sprawdziłem opór jakimś cudem wskazywał 5,4kOhm

- sprawdziłem napięcie na wtyczce (wypiętej, kontrolka świec grzała) - było 4,9V producent podaje ok lub równo 5 V

- sprawdziłem napięcie na zasilaniu świec - ok 11,5V

- podłączyłem wszystkie kabelki i styki wcześniej jeszcze raz je lekko przecierając by nie były zaśniedziałe

- przy podłączonym czujniku wrzuciłem zapłon - świece zagrzały - kontrolka się zapaliła

Nie wiem co powodowało problem z niegrzaniem/ niepaleniem się kontrolki świec o poranku :/ ale jakoś coś zadziałało

Myślę że to mógł być to problem jakiegoś zmniejszonego oporu jakiegoś przebicia w instalacji, niestety nie udało mi się tego znaleźć. Z drugiej strony wszystko zadziałało.

Ale i tak mam niedosyt bo nie wiem co się zepsuło :/

Podpisuje się pod Tobą zenobiuszu, bo soft może być stary i tym samym świece grzeją przy niższych temperaturach, ale problem pozostaje. Bo co z tego że świeczki będą mi się grzały już przy 12*C jak nadal będzie trzeba kręcić, no i po za tym wcześniej na starym sofcie tez jakos samochody musiały odpalać? Musze sprawdzić przelewy bądź ewentualnie stworzyć takie ciśnienie które by spowodowało jakieś syczenie, przedmuchy czy pryskanie/wycieki oleju napędowego.

Pozdrawiam

Marek

Edited by maroslaf
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.