Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
robertoz

Jak sprawdzić egr + zawory podciśnienia ?

15 posts in this topic

Posted (edited)

Kupiłem parę dni temu egr-a po regeneracji. Kilka dni było super ,żadnych check-ów, a tu nagle wczoraj kontrolka się świeci,powtórzyło się to kilka razy w ciągu całego dnia. Zajrzałem pod maskę a tam rura od IC znów zarzygana olejem- czyli po mojemu zawór przepuszcza na membranie? No bo skąd olej by się tam wziął, tzn w egr? Niby jak zatkam palcem to trzyma ale po tym jak się najpierw cofnie o centymetr. ? Poczytałem trochę innych postów i zauważyłem że jak włączę sterowanie obiegiem wewn, klimę i nacisnę pedał hamulca to też wywołam check-a , pewnie od spadku podciśnienia w układzie no ale to chyba następstwo nieszczelnego egr? Dzięki z góry za pomoc.

Edited by robertoz
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak padnięty jest EGR czuć od razu że samochód muli, nie wchodzi na obroty za szybko i w ogóle zachowuje się jak krowa w bagnie.

Czemu? Bo nie jest zachowane podciśnienie w układzie, służące do poruszania zaworem oraz do sterowania "przepustami ?" w kolektorze ssącym.

Wersja pierwsza

Jak masz stary EGR sprzed zakupu tego po regeneracji (bo cyt "Kupiłem parę dni temu egr-a po regeneracji.") to zamontuj go w kolektorze i nie podpinaj do niego węza podciśnienia. Ten EGR kupiony "nowy" wyjęty z kolektora podłącz pod wężyk podciśnienia i poproś 2 osobę o wrzucenie obrotów do około 2-2,5 tyś. Jak grzybek się cofnie (bez zatykania czegokolwiek) EGR działa, inaczej, EGR nie działa.

Wersja druga

Wymontuj "owy nowy" EGR wyczyśc obydwa otwory (pewnie w oleju będą) spróbuj zassać powietrze przez rureczkę lecącą z górnej części ERGa, a później wdmuchnąć powietrze - jak będzie przelot w obie strony to nie działa.

Wersja trzecia

wymontuj ERG palcem zatkaj rurkę stalowa od podciśnienia lecącą z góry EGRa i pchnij "grzybek" zaworu do środka, jak puścić palec zatykający rurkę powinno być słychać wystrzeliwujące, rozprężające się powietrze, w przypadku braku takiego syku/szmeru ulatującego powietrza będzie znaczyło to tyle że masz padnięty zawór.

Polecam pierwszą metodę (testu nie wykonywałem na kolektorze bez zamontowanego EGRa więc nie wiem co się stanie bez niego).

Ostatnio u siebie wymieniałem

Pozdrawiam

Marek

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Pierwsza metoda niestety odpada-kupując zawór po regen. trzeba oddać stary. Sprawdziłem drugą i trzecią i niby jest ok. Tylko nie kumam że pomimo tego że membrana jest cala to dostaje sie tam olej z kolektora???

Mam jeszcze takie pytanko do obytych z zaworami podciśnienia, wszyscy zwracają uwage żeby sprawdzić przy błędach kompa stan rurek podciśnieniowych w zaworach podciśnienia.Moja uwagę zwrócił ten dodatkowy króciec na dole każdego zaworka, na każdy naciągnięta jest rurka a do niej podłączony taki niby mini zaworek czy też odpowietrznik ? Może tam trzeba szukać nieszczelności?

Edited by robertoz
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może być tak, że olej silnikowy idzie z pompy podciśnieniowej w układ podciśnień i tędy właśnie dostaje się do elektrozaworka(ów) w ogóle, stąd masz olej w EGR...

Sprawdź jaki jest olej. Jeśli zaszlamiony i brud jest bardzo trudny do zmycia (z palca) to pochodzi z kolektora ssącego a wówczas EGR (membrana) jest nieszczelny, jeśli zaś jest to olej o konsystencji, zapachu oleju z bagnetu i daje się łatwo zmyć to olej silnikowy dostaje się do EGR przez puszczającą pompę VAC (podciśnieniową)...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Witam

Zatem wg mnie (nie wiem czy mam rację) olej na dolocie od IC jest z kolektora. Jak się znalazł na rurze dolotu? Może nie mam racji bo tylko domyślam się, ale jak wyciągniesz EGRa to przy podstawie nóżki "grzybka" jest uszczelka. Sama nóżka jest uwalona w oleju i nagarze z kolektora (olej bierze się, z tego co wnioskuje naturalną droga, z turbiny - małe ilości ale są).

Jak odczepisz dolot od IC i popieścisz w środku palcem będzie on w oleju - normalne. Jak oleju będzie full to jest problem z turbiną ale nie wiem dokładnie.

Teraz skąd olej na zewnątrz.

Jak EGR ma wyciągane powietrze (działa podciśnienie) nóżka grzybka się chowa, a na owej nóżce jest olej. Jak ta nóżka wejdzie do EGRa a jest nieszczelność na uszczelce podstawy nóżki - jak na obrazku "schematycznym" to trochę oleju dostanie się do "komory" wyrównawczej w EGRze a stamtąd wylatuje przez otwór wyrównawczy.

Krócej mówiąc jak zawór się chowa bo jest podciśnienie olej z nóżki zaworu poprzez nieszczelność u podstawy tej nóżki, dostaje się do jednej z dwóch komór zaworu (pierwsza to ta z podciśnieniem druga to ta wyrównująca żeby podciśnienie mogło odkształcić membranę i żeby ta wciągnęła grzybek ).

Jak sprawdzić czy to na pewno to?

Wyjmij EGR, wyczyść grzybek zaworu z syfu i staraj się dmuchnąć przez otwór wyrównujący (ten od dołu jak EGR tkwi w kolektorze). Pamiętaj by zatkać rurkę podciśnienia wystającą z EGR (nie chcemy nic zepsuć)

Jak powietrze czy olej będą wylatywały u podstawy "grzybka" znaczy że jest nieszczelność w tym miejscu bądź uszczelka się wypracowała.

Takie "badanie" zrób gdy grzybek jest w pełni wysunięty z obudowy zaworu i gdy jest on w pozycji pracy (czyli lekko wsunięty w obudowę bądź jak kto woli w trybie wpuszczania spalin do dolotu).

Stawiam na nieszczelność w tym punkcie bo:

a) podciśnienie masz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> olej w instalacji podciśnienia nie występuje

c) tylko poprzez uszczelkę podstawy olej może dostać się do komory wyrównującej w EGRze

tak mi się wydaje i nie wiem czy dobrze

Pozdrawiam

Marek

Edited by maroslaf
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

No tak to piknie kolega Maroslaf opisal że szacun ogromny. Teraz wiem że olej w tym otworze wyrównującym nie oznacza nieszczelności przepony. Sprawdzę przy okazji czy nie puszcza ta mala uszczelka na grzybku. Pewnie kiepsko zregenerowali.Dzięki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by robertoz
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy po odłączaniu wężyków od EGR i elektrozaworów trzeba odpowietrzać układ? gdzieś widziałem takie opinie a przecież pompa wytwarza podciśnienie więc po co odpowietrzać??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie trzeba, bo i po co?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to zamówilem sobie na alledrogo wakuometr, jak dojdzie mam nadzieję że znajdę przyczynę moich check-ów. Mam tylko pytanko- wiem że waku pompa ma podawać podciśnienie rzędu -0.8 - 0.9 bara ale mierzone na tym wężyku na dole co idzie na zaworki czy na tym grubym co idzie do serwa?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

w całym układzie od pompy podciśnienia do elektrozaworów podciśnienie powinno być równe - gdzie byś nie sprawdzał powinno być powyżej -0,7 do -0,9 bara.

Tylko nie wiem jak jest za elektrozaworem... może ktoś bardziej doświadczony się wypowie jakie jest podciśnienie np. na drodze elektrozawór układu recyrkulacji do EGR- pewnie się zmienia skoro "nóżka" EGRu się podnosi na rożną wysokość....

Edited by adam_hybrid86
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

No to sprawa jasna....podpiąlem wakuometr i mam na tym dolnym króćcu 03-04 bara a jak nacisnę hamulec spada do 0.1.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> No to szukam wakupompy....

Może mi ktoś z kolegów powiedzieć tylko jak rozpiąć szybkozlączkę od wakupompy???

Edited by robertoz
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak rozłączyć vaku .... podobno delikatnie bo wężyk lubi pękać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

opis od a do z (jak wchodzisz na dział forum VB porady VB dizel jak byk jest temat o Vaku)

Pozdrawiam

Marek

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szanowny kolego , te tematy to ja po 20 razy już przeczytałem,no i niestety w żadnym nie ma opisu rozpięcia szybkozlączki z nowego typu vacu. Także prośbę swą ponawiam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

No szczerze to rzecz trywialna - szybkozłącze to inaczej wetknij i zapomnij. Czyli jak się wtyka to coś musi trzymać, zatem na fotce od k4syx RootAdmina (btw co do kodowania bbc kolor po angielsku pisze się "colour" tylko tępi amerykanie piszą "color" bo są głupi i grubi)

Widać że takie złącze ma na górze otworek/zaczep oraz centralnie pod tym zaczepem drugi zaczep. Szybkozłącze zazwyczaj ma 2 takie ząbki (to samo złącze możesz przy filtrze paliwa zobaczyć) wystarczy dwa ząbki w tym samym czasie wcisnąć jakimś śrubokrętem w kierunku osi rurki lecącej gdzieś tam dalej.

Jak nie będzie złazić to weź raz jeden ząbek wciśnij (odchyl przy tym wężyk tak by nie mógł znów ów ząbek zaskoczyć) potem drugi wciśnij po przeciwnej stronie.

... i cała filozofia...

Jeżeli to nie zadziała ... zobacz na allegro pompy vacum z szybkim złączem - zobacz jak ono wygląda i zobacz gdzie i co trzyma złącze rurki na pompie. Generalnie to metoda prób i błędów trzeba dochodzić.

Edited by maroslaf
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa wymieniona,używka pokazuje -0.7 bara.Check zniknąl i mam nadzieje że na zawsze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.