Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kluczyk17

Mocniejsze X18XE .. jak ?

Recommended Posts

Witam, jako że silnik w mojej Viki ma już naprawdę mało kucyków (pouciekały czy co

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">) zbieram siły na kompletny remont silnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Robiąc taki remont można coś zaszaleć i zrobić tak żeby miał trochę więcej mocy i wyższy moment ??

Wiem że można podmienić ECU z 2.0, jak to się sprawdza .. ?

Jak to jest z silnikami z wersji SRI dlaczego one mają po 130KM ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprzeglądaj temat o X20XEV , przecież to "prawie" ten sam silnik , niedawno był całkiem opasły temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SRI nie maja 130 koni

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

juz to tlumaczylem ze 100 razy

wersja SRi 130 z silnikiem 1,8 to 125 konny z18xe i to wsio

a diesel SRi 130 to nic innego jak 2,2 dti

niczym sie nie roznia tylko wyposazeniem jak sport w europie

tak sobie umyslili w UK

120 to 115 koni zwykle x18xe1

130 to 125 koni pisalem wyzej

140 to 136 koni zwykly x20xev

150 to 147 koni 2,2 benzyna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Komputer X18XE podobno jest taki sam jak w X20XEV,wiec zmiana nic nie da,zaloz kolektor rurowy,zmien kolektor ssacy,lzejsze kolo zamachowe a bedzie czuc roznice

Share this post


Link to post
Share on other sites

...albo

zmień skrzynie biegów(obudowa zostaje ,zmieniasz tylko pakiet przełożeń na krótkie)

moc zostaje ta sam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale przyśpieszenie jest o wiele szybsze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

super w mieście w trasie trochę w o l n i e j bo Vmax się zmniejsza

Edited by S T A M I N A

Share this post


Link to post
Share on other sites

i biegami non stop machasz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest dokładnie !!! ODWROTNIE !!!

śilnik jest bardziej elastyczny więc da się płynnie prześpieszać z małych prędkości na wys.biegu

Edited by S T A M I N A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

odrazu 5 mu nie wrzucisz przeeciez

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem w C18NZ kilka skrzyń. Oryginalnie WR - długa, coś w niej zaczęło hałasować więc zmieniłem kilka skrzyń, wszystkie CR- krótkie. Różnicy w przyśpieszaniu nie czułem, raczej na tych krótkich silnik się męczył. A obroty na V tym biegu miał takie jak w skrzyni długiej na IV. Dla mnie tragedia, szczególnie w trasie. Gdy po czterech takich skrzyniach znów wrzuciłem standartową długą skrzynie z długimi przełożeniami to wydawało mi się jakby to auto miało silnik 3 litry

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Cisza w środku na trasie i podczas przyśpieszania. Sami sprawdzcie, to tak jakby nie mieć piątego biegu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mi tam akurat krótka piątka super pasowała do wyprzedzania na trasach. Kiedyś był opisany jakiś X18XE, głowica od C18XE i kilka innych przeróbek miał

Share this post


Link to post
Share on other sites

I co z krotkiej skrzynia jak na trasie przy 120-140 wyje silnik jak ocipiały, na miasto czy zeby poszalec owszem, ale na trase zdecydowanie długa.

Co do remontu, zbytnio nie ma z czym szalec w serii, jedynie polerowanie lub powiekszenie kanałow sacych i wydechowych, splanowanie glowicy ( z glowa bo wystapi spalanie stukowe, a te juz jedynie softem zniwelujesz, czyli korekta zaplonu).

Ale gdybys to zrobil to na koniec soft za 800zl i pare kuni by przybylo, o ile bys remont dobrze zrobil, bo bez szlifu nawet sie za to nie zabieraj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ktoś szuka mocy to znaczy że potrzebuje lepszego przespieszenia a nie Vmax

Krótsza skrzynia jest wtedy jak najbardziej na miejscu, jeśli ktoś nie ma pojęcia to niech nie pisze.

Oczywiście że trzeba więcej pomachać lewarkiem w sprincie ale od tego zależy efekt przyspieszenia

Nawet o wiele mocniejsze auto z ciotą za kierownicą nic nie zdziała.

A w trasie obroty są wyższe raptem o 200-400 przy tej samej prędkości wiec nie jest to przesadnie uciążliwe.

No chyba że ktoś non stop autostradami lata po 200km/h na budziku (tylko gdzie w PL drogi do tego...)

Jeśli chodzi o przyrost mocy to w x20xev chłopaki radzą zmienić kolektor ssący na prosty od Omegi x20xev

Daje tam przyrost ok 8km i 15Nm

Mysle ze jak na wolnossacy silnik to ładny wynik i warty do wypróbowania gdyż koszty kolektorą są minimalne.

Fotki które wrzucal kuki:

KOlektor od Omegi

Please login or register to see this link.

kolektor w VB

Please login or register to see this link.

Przykładowa aukcja w cenie złomu

Please login or register to see this link.

Edited by hapko

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czemu piszesz w x20xev? w x18xe nie jest to samo? rozumiem ze x18xe i x20xe to te same silniki, ale czy wtedy jednolity lolektor bez zmiemnnej dlugosci podejdzie od omegi? w sumie to sam bym to mzienil u siebie z ciekawosci, tyle tylko zeby wiedziec od czego szukac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisze o x20xev bo tam było to testowane i takie dało rezultaty

Jak nie spróbujesz sam ile to warte w 1,8 to sie nie przekonasz

Za ta cene myśle że nie ma sie co zastanawiać i myśle że procentowo przyrost będzie podobny.

Pokazalem Ci jaki kolektor ma być, caly osprzet od siebie przekładasz wiec nie ma co nie pasowac.

Edited by hapko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy wrzuceniu krótszej skrzyni dobrze jest odchudzić koło zamachowe o jakieś 30%,wtedy auto fajnie się zbiera od najniższych obrotów.Moje C20Ne obecnie lata na f20 i lżejszym kole,różnica miedzy oryginalną f16wr jest taka że przy 3tyś obr było 140 teraz jest 120 na budziku

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wlasnie patrzylem to kolektor wyrwie w malej cenie tak ze jak znajde czas to sie pobawie.

A skoro przy temacie jestesmy to jeszcze pytanie. Na wiosne chcialem wsadzic golasa x20xe, wiem ze wszystko bedzie pasic, tylko mianowicie, chodzi mi o kompa, wiem ze na seryjnym z 1.8 bedzie to chodzic, tylko czy komp od x20xe cos zmieni? Ogolnie wolal bym zostac przy seryjnym z racji immo, nie mam bardzo czasu na latanie pozniej i bawienie sie z immo, bo auto mi potrzebne praktycznie dzien w dzien.

No i na koncu myslalem ze by dolozyc jakis SMT6/7 lub Ecumaster, z tego co wiem ten drugi powinien sobie bardziej poradzic, tak ze chyba powinno to miec rece i nogi?

Jesli ktos mial z powyzszymi do czynienia to prosze o rade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro chcesz wsadzić 2.0 to po co chcesz robić remont Twojego 1.8?

wydaje mi się że lepiej by było zrobić remont tego 2.0 przed włożeniem.

i z przerobieniem będzie lepiej bo silnik na zewnątrz

Share this post


Link to post
Share on other sites

diablo w temacie wypowiada sie kilka osob wiec czytaj kto co pisze !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sory hapko male przegapienie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

zaje... w akcji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

to pewnie dlatego ze cala noc nie spalem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocniejsze X18XE jak? A no prosto - soft turbo. Sadzę że to jedyny sposób na realne rezultaty. Filtry stożkowe, kolektory z omegi czy inny szajs to raczej taki pic na wode który może troche poprawi osiągi ale w porównaniu do ceny nie da wymiernych rezultatów.

Poczytaj mój temat o soft turbo dla gazu, jest tam też info co zrobić w przypadku benzyny.

Ecumaster, sonda szerokopasmowa, kolektor z turbiną od Z20LET, odpreżenie silnika, (do większego turbo kute tłoki i wzmacniany wał)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj doszedł do mnie ten kolektor dolotowy z Omegi 2.0, ten z linka z allegro za 40zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> co ciekawe z przepustnicą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Na wiosnę będę go montował wraz z kolektorem wydechowym Friedrich Motorsport

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_piwoj.gif" alt=":piwoj:">

FMOPFK02.jpg

Edited by Shymon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdaje sie ze przepustnica sie różni i raczej bedziesz musiał swoją przełożyć ale to tylko moje domysły wiec jak założysz to zweryfikujesz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

powodzenia w modzeniu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mam pytanie z zewnątrz go jakoś doczyściłem ale w środku jest straszny nagar czym to wymyć ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

benzyną czy preperatami do czyszczenia silików

Share this post


Link to post
Share on other sites

WD40 wlej do srodka i zostaw na dluzsza chwile, nawet na noc, potem wylej i jeszcze raz przeplucz, bedzie jak nowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...