Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Maniek_Bristol

Termostat czy czujnik temperatury???

180 posts in this topic

Witam mam pytanie. Posiadam vectre c cdti 150 z19dth i teraz od momentu kupna (chyba???) źle pokazuje mi temperature... jest tak niby wszystko chodzi ogrzewanie zaraz po włączeniu silnika i normalnie grzeje jak stoi w miejscu a temperatury dalej nie pokazuje po paru paru kilometrach wskaźnik rusza w gór i idzie do pierwszej wskazówki ( ta poniżej 80 stopni) po czym zaraz spada w dół do zera ..... po przejechaniu kilku kolejnych kilometrów znowu idzie do góry do 80 stopni ale musze dłużej pojeździć zęby pokazywał owe 80 stopni... ogólnie wszystko chodzi ogrzewanie w normie nie moge sprawdzić czy chłodnica jest zimna czy ciepła po starcie silnika bo nie ma jak tam ręki włożyć jest zabudowane... i teraz mam pytanie czy to termostat nawalił czy czujnik temperatury ( samochód ma 90 tyś na liczniku)??? czy też ten typ tak ma bo w sumie dla mnie wsyzstko chodzi okej. dobrze jakbyście mi konkretnie odpowiedzieli póki mam auto na gwarancji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

pozdrawiam wszystkich na forum

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam,

miałem podobnie,wymieniłem termostat z czujnikiem i jest ok-86-89 stopni.

Pozdrawiam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I było się tak denerwować jak pisałem, żebyś go wymienił i nie kombinował

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam,

ja się nie denerwowałem tylko lubie się dopytać zanim coś wymienie w tym aucie bo pare rzeczy wymieniłem i jak się okazało niepotrzebnie.

Teraz też nie wiem czy był padnięty termostat, czy tylko czujnik,ale bylo mineło nie mam czsu na kombinacje.

Szkod tylko że na drugi mój problem dalej nie znalazłem odpowiedzi bo juz myślałem że po wymianie termostatu z czujnikiem coś się poprawiło ,ale jednak nie-dalej cięzko rano zapala.

Pozdrawiam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam dzięki za odpowiedz a więc w następny poniedziałek oddam go do warszatu póki jest na gwarancji i niech robią heheh

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> pozdro

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat można sprawdzić wkładając go do gorącej wody,jak się otworzy to znaczy że jest sprawny a czujnik walnięty.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki,

sprawdze.

Pozdrawiam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A ja się będę upierał, że miałeś walnięty termostat, nie czujnik. Napisałeś w tamtym wątku, że ukryte menu pokazało Ci maksymalnie 98 stopni. Tą samą wartość zapewne uzyskasz teraz przy sprawnym termostacie, tylko łatwiej do niej dojść (po rozgrzaniu silnika decha od świateł do świateł w mieście jeśli światła są w niewielkiej odległości lub symulacja tego typu jazdy bez świateł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">). Gdybyś miał walnięty czujnik (zaniżałby temperaturę np. o 10 stopni ) to raczej rzeczywistą temperaturę w postaci 108 stopni ciężko byłoby uzyskać.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie mówie że nie.

Nie wiem tylko dlaczego walnięty czujnik miałby zaniżać temp a nie naprzykład zawyżać?

Jak miałem walnięty czujnik od klimy to raz w lato pokazywał że jest -5stopni -było 20,

a raz +30 i też było okolo 20stopni.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chce mi sie go wyjmowac i sprawdzać czy jest walnięty , po za tym nie mam odpowiednich kluczy hehe oddam go na gwarancji i mają go zrobić gów... mnie to obchodzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dywagacja czy termostat, czy czujnik... A to nie jest tak, ze czujnik jest w termostacie i nie jest on częścią wymienną? Zmienia się komplet...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam,

jest częścią wymienną- koszt około 20pln,a jeśli kupujesz termostat to jest on w komplecie.

Pozdrawiam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bo poza przypadkiem pałowania silnika pisałeś, że temperatura wg ukrytego menu i wskazówki była za niska, czyli jeśli czujnik miałby zawyżać temperaturę np. o 10 stopni to rzeczywista temperatura wynosiłaby zamiast 75-80 jak pisałeś (wg wskaźników) 65-70 stopni, a temu czujnik temperatury winien już raczej na pewno nie był. Wnioski są możliwe dwa: uwalony i termostat i czujnik albo tylko termostat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdziłem,mój stary termostat zaczyna się otwierać w temp 86 stopni!!!

Pozdrawiam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to czeski film

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

ja bym powiedział niezła komedia napisałem o moim problemie a inni pisza w tym samym poście o swoich hehehehe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Edited by Maniek_Bristol
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Maniek_Bristol, ale Ty już napisałeś, że będziesz wymieniał na gwarancji - więc twój problem sam rozwiązałeś. A na forum każdy wątek jest pro publico bono

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

no fakt

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

odnośnie termostatu do silnika z19dt mam pytanie, czy ten termostat ma wymienny wklad, czy to jest całość wraz z obudową ???

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Calosc z obudowa. Nie ma mozliwosci wymienic samego wkladu w tym termostacie.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A ktoś z was wymieniał samodzielnie termostat w Z19DT? 12 godzin spędziłem (2 dni pracy) pod maską i musiałem się poddać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Nie potrafiłem zdjąć chłodnicy spalin. Czy ktoś dokonał tego cudu?! Nie ma nic gorszego jeśli od sukcesu dzieli cię jedna mała pierdołka i nie jesteś w stanie się z nią uporać.

Ale mimo tego wszystkiego jaka była moja radość kiedy udało mi się to wszystko do kupy poskładać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam,

mechanik robil to u mnie 3,5godziny.

Stalem przy niim bo miało to trwać godzine-dużo przeklinał przy wymianie,ale się udalo.

Pozdrawiam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

He, he... Jakbym widział swoją wymianę - 4 godziny i też "łaciny" trochę poleciało

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie tez musze wymienic termostat.

dzis zrobilem test

temperatura ( w menu) wspinala sie w gore - waz do chlodnicy za termostatem zimny.

przy 73 stopniach zaczela spadac do 70 - waz do chlodnicy od razu cieply czyli termostat otwarl.

Tyle ze ok 15 stopni za wczesnie.

sadze ze czujnik jest ok bo przed testem pokazal taka temperature jak mam w garazu a auto stalo tam 24h.

kupilem juz termostat z czujnikiem ale widze ze wymiana nie jest taka prosta.

ladnie go widac z gory ale czy trzeba koniecznie sciagac ten ochladzac spalin? nie da rady go wyjac bez tego.

Jezeli ktos ma jakis fotomanual to

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Moim zdaniem demontaż chłodnicy spalin jest konieczny, ponieważ jest ona przykręcona do termostatu jedną śrubką. Sama chłodnica jest podłączona z obu stron za pomocą metalowych rurek, które w żaden sposób nie są elastyczne zatem trzeba je zdemontować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Tak jak mówię- ja się poddałem ale może Tobie się uda

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Noc spędzona z Vectrą- bezcenne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.