Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
mmaciekk

sprężyny od VA GT

Recommended Posts

czy sprężyny od VA GT są niższe niż np w 1.8? jeśli tak to o ile? czy z hb podejdą do sedana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprezyny od GT maja -20 i pasuja niezaleznie czy to sedan czy hb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podziękował

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maciek planujesz sprezyny od gt wstawic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba tak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jak zalozysz to mow jak efekty. ja bede na wiosne amorki wymienial z przodu to i przy okazji bym sprezyny zmienial na nizsze i deczko twardsze. teraz po zalozeniu zimowek 14" na 70 wysokosci opony autko wyglada jak terenowe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> na zime ok ale na wiosne jak przyda alumy to musi byc nizej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak na razie mam teraz dwa plany, el szyby i springi ale na wiosnę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak się uda zrealizować te plany to powiem jak odczucia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprężyny do GT niekoniecznie muszą być -20 , mogą być z grubszego drutu i przez to sztywniejsze.

U siebie mam normalne GT za to z bilstainami B6, dla mnie idealne połaczenie uczące pokory wielu "wyścigowcow".

Edited by Dzieju

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli od gt przed liftem beda nizsze niz od 2.0i 8v po lifcie? Mam okazje kupic springi progresywne jamexa od Calibry? Czy bedea pasowac? Czy obnizenie o -40mm bedzie jeszcze ok do seryjnych gazowek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

-40 nie będą prawidłowo działać z seryjnymi amortyzatorami.

Pytanie tylko po co ci te obniżanie? po to żeby hamować przed każdą dziurą, mieć problemy z krawężnikami , wybijać szybciej zawieszenie i nadwozie no i wreszcie obniżyć sobie bezpieczeństwo jazdy po naszych nierównych drogach?

Jeśli na to wszystko odpowiesz "tak" no to zakładaj, twój wybór.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mysle, ze glownie z powodow estetycznych. Na wiosne chcialbym zalozyc alu 16 i nie wiem czy moja Viki nie bedzie wygladac jak maly traktor

Fakt faktem nasze drogi sa bardzo zlej jakosci, dlatego tez pytalem o takie springi, ktore obnizylyby mi autko o te 2 cm co wydaje mi sie najlepszym kompromisem, ale nigdzie nie moge takich springow znalezc. Stad pytanie o springi od wersji GT sprzed lifta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z powodów estetycznych powiadasz, no cóż co kto lubi.

Jak założysz felgi 16 z oponami 205/50 to wypełnią optycznie błotniki, a co ważne zachowasz trochę geometrii zawieszenia.( choć np. koleiny będą z tobą pomiatać po drodze i przyjemność z jazdy bardzo wątpliwa).

Jak do 16ek dołożysz jeszcze niższe sprężyny to zrobisz sobie wóz drabiniasty...no chyba że lubisz wstrząsy i kręci cię tarcie brzuchem np po progach zwalniających czy głebokich koleinach....twój wybór.

Jeśli podstawowym czynnikiem jest wygląd w/g własnego pomysłu to ok. ale z jazdą to będzie miało mniej wspólnego.

Kiedyś pożyczyłem do sprawdzenia koła 195/60/15 , szer felgi 7 cali ET 35......totalna porażka, kierownica przestała wracać z pełnego skrętu (musiałem jej pomóc) , walka z koleinami , twardo jak na taborecie , glośne zawieszenie.

Przyczyna: za szeroka felga do opony i za małe ET.Fabryczne 49.

Po obliczeniach wybrałem takie same opony ale na feldze 6.5cala i z ET 42.

Wynik: optymalne prowadzenie w każdych warunkach , brak problemów z prostowaniem kół , nierówna droga nie przeszkadza jak wczesniej ....a w połączeniu z seryjnymi sprężynami GT ( grubszy drut a nie obniżone) i bilsteinami B6

można na bardzo wiele sobie pozwolić na drodze i poomijać "ścigantów " ze źle dobranymi oponami, felgami i zawieszeniem

dla wyglądu.

Trochę się ropisałem ale uważam że na pierwszym miejscu jest uzyskanie dobrych wlasciwości jezdnych niż stawianie wyglądu na początku.

Chyba że się ma pojazd na niedzielne przejażdżki a nie do normalnej eksploatacji w każdych warunkach.

Cóż, wybór należy do ciebie jak i późniejsze konsekwencje.

Powodzonka

Edited by Dzieju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieju jeździłeś kiedyś VA z oponą 205??????????

Pierdoły wypisujesz jakich mało.

Mam akurat 205/50/16-balon jest spory, o dziury się nie trzeba bać, et felgi 45, szerokość 7j i kierownica zawsze wraca w swoje miejsce (takie koła tez byly przewidziane seryjne w jednej z wersji VA).

Co do zawieszenia - mam sportowe -35mm (irmscher) + amory skrócene TA technix ( u mnie zeszło ciut niżej auto) i prowadzi sie bardzo dobrze, nie hamuje przed każdą dziurą, jedynie przed hopkami i na krawężniki trzeba uważać bo niektóre to za duża przeszkoda, na zadnej hopce sie nie zawiesiłem itp. Co do prowadzenia auta, robie ok 2 tys km miesiecznie czasami wiecej i mi to nie przeszkadza.

Od cali springi nie pasują bo ma wachacze z tyłu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

No i jeżeli sie zdecydujesz na sprężyny to postaw na coś z wyższej pólki niz Jamex

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by mikruss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

205/50/16 owszem były seryjnie przewidziane w LET-ach.

Gdybyś zadał sobie nieco trudu technicznego i przeanalizował to co napisałem z danymi które podałeś to pewnie wpadł byś

(albo i nie ) na to że są to zupełnie inne opcje.

I jak to napisałeś /: " nie pisał byś pierdół"/.....

Racz zwrócić uwagę że opona 205 na feldze 7 cali ma się bardzo dobrze ( ja wspomniałem o 195 na 7 cali, jest różnica ???),

napisałeś o ET 45 czyli tylko 4mm większe odsadzenie niż fabryczne 49 ( ja wspomniałem o ET 35 a to daje już 14mm odsadzenia dostrzegasz różnice??? ) ....

Obniżenia zawieszenia nie komentuję bo to indywidualna sprawa, jedni lubią nisko inni normalniej.Ale tym niskim twardym nie objedziesz na naszych nierównych drogach zawieszenia normalniej zawieszonego ale np z amorkami B6.

Cóż jedni wolą praktycznośc i efektywność inni efektowność.

Wybacz, ale pozwolę sobie nie ciagnąć tematu bo chyba nie mam sensu.

Aha,jeszcze drobiazg,wierz mi te 2000km miesięcznie o których wspomiałeś nie robią wrażenia bo bywa że to 2-3 dniowy przebieg a nie miesięczny.

Życzę miłej, niskiej i twardawej jazdy.

Edited by Dzieju

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do opoy 195 na feldze 7j to co za szeroka felga, ja cie prosze.... idealna pod tą oponę. Co do przebiegu to się wiecej nie wypowiadam, bo też mam takie dni kiedy cały dzień za kółkiem siedze i jakoś roznicy mi nie robi.

Odnosnie Twoich amorków-skoro masz twarde springi i B6 jak mocno Ci się auto ugina jak naciśniesz na nie?? założe ze jest tak samo twarde jak moje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...