Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
Huudy23

Benzyna dostała się do oleju!!!

7 posts in this topic

Witam!

Jestem tu nowy, także pozdrowienia dla wszystkich. Szukałem dużo tu na forum i nie widzę żeby ktoś miał podobny problem do mojego.

Otóż mam silnik w vectrze b 1.6 16V i chyba wszyscy wiedzą jak te silniki lubią brać olej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> (kontroluje to dosyć często). Parę dni temu wymieniłem olej na nowy, po przejechanych 100 km sprawdziłem poziom oleju, ku mojemu zaskoczeniu było go więcej niż przy wymianie. Olej zakrył całą miarkę na bagnecie, do tego zrobił się "majonez". Ale to może akurat normalne przy mojej jeździe (5-10km dziennie) silnik się dobrze nie rozgrzeje. Więc wziąłem olej na palce i było czuć samą benzyną. Samochód chodził dobrze cały czas, silnik pracował równo. Wczoraj sprawdziłem wtryskiwacze, bo innej drogi nie widzę, którą by się mogła dostać benzyna do oleju. Wtryskiwacze działają poprawnie, tzn. gdy włączałem zapłon wtryskiwacze podawały paliwo, gdy wyłączałem, nie przeciekały (komputer wyrównuje ciśnienie paliwa po wyłączeniu zapłonu - i myślałem że tu tkwi usterka, że jak wyłączam zapłon to paliwo przecieka przez któryś z wtryskiwaczy - widać jednak nie). Chyba że, gdy silnik się nagrzeje, to wtedy z któregoś może przeciekać? Nie wiem? Może problem jest w czymś innym?

Miał ktoś może już do czynienia z podobnym problemem? Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrowienia!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

witam mi to wygląda na uszczelke pod głowica zobacz świece czy nie sa zalane olejem i płyn od chłodnicy zobacz czy nie jest tłusty odpal samochód odkręć korek i zobaczyss czy nie leci dym czy sie nie podnosi płyn. a olej kawa z mlekiem to na 99% uszczelka pod głowicą

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak apropos cale nie jest prawdą że te silniki lubią brać olej... Ja mam 187 000 km i nic nie bierze oleju. Od wymiany do wymiany cała miarka na bagnecie (wymieniam co 15 tys)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Olej powinno się sprawdzać 5 min. po zakończonej jezdzie na równym terenie.

Może smierdzieć paliwem bo robisz krótkie odcinki i powodem tego może być też majonez.

Co nie wyklucza walniętej uszczelki.Płynu chłodniczego ci nie ubywa?

Przegoń auto konkretnie może mu tego brakuje.

Moja konkubina tez nie żłopie oleju-są takie auta jednak i nie wiadomo dlaczego nie żłopią oliwy.

Edited by OMG
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak na szybko:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za linki!

Z tego co wyczytałem, to pierwsze co, to powinienem przegonić auto po trasie. Świece sprawdzałem, są w porządku. Płyn chłodniczy ok. Jak nie pomoże to wymienię sondę, świece i kable. Możliwe, że na krótkich trasach, na zimnym silniku benzyna dostaje się do oleju, przez pierścienie - to by tłumaczyło też spalanie oleju.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobnie, krótkie trasy (2km do pracy), zapach benzyny pod korkiem. Po przejechaniu dłuższych tras zapach benzyny znika.

U mnie polepszyło się jak zmieniłem termostat - stary otwierał sie pry 82 st.C nowy otwiera się przy 89 st.C (odczyt z zegarów). Po tej wymianie w zimie tylko w najwieksze mrozy była odrobina majonezu - wcześniej pojawiał się już tak jak u Ciebie jesienią. Ewidentny problem niedogrzanego silnika wg mnie.

Spradź termostat - jak jest wadliwy wymień (niewielki koszt i można zrobić to samemu).

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.