Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest lolo

Wysokie zużycie paliwa silnik x18xe1

Recommended Posts

Guest lolo

Witam,

Od kilku tygodni mam bardzo wysokie zużycie paliwa 13- 13,5. Zużycie mieżę tankując pod korek. Przedtem było w granicach 9litrów. Większość trasy jeżdzę po autostradach. Przepustnicaj jest wyczyszczona. Komputer nie wyświetla żadnych błędów.

Co może być przyczyną? Macie jakieś sugestie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sugestie: sonda lambda, przepływomierz, zapchany katalizator, lewe powierze w układzie dolotowym.

Edited by Setler

Share this post


Link to post
Share on other sites

sonda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiło sie zimniej, Ja bym sprawdził termostat i temperatóre płynu. U mnie terz wzrosło spalanie o ok 2l w porównaniem z latem i zauwazylem ze podczas jazdy ok 7km ledwo się nagrzewało u mnie do ok 70C. A jak zasłoniłem ponad pół chłodnicy to ledwo sięga 80C. Na postoju jest dobrze bo ok 90C. Wydaje mi się że u mnie sie nie domyka termostat. Dzis wymieniam termostat i zobacze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lolo

Sonde lambda wymieniałem ok dwa lata temu razem z termostatem ale ostatnio wolniej się nagrzewa. Znacznie dłużej muszę jechać żeby silnik osiągnoł 82 stopnie.

Przepływomierz wymieniony trzy lata temu. A jak mogę go sprawdzić?

dziękuje za zainteresowanie tematem

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

82 stopnie to za mało. Poprawna temperatura dla silnika to ok 90 stopni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Wlasnie po wczorajszych mrozach zauwazylem ze moj termostat jest do wymiany.Temperatura po przejechanie 20km nawet nie doszla do 80'c,z wentylatora lecialo letnie powietrze.

Teraz pytanko czy wklad do termostatu czy caly termostat.Wklad podobno pasuje ten z z18xe.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

wkład tylko wymień pasuje od 18xe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mi nagrzewa się do ok. 85 stopni przy temperaturze zewnętrznej -13 stopni. Czy to za mało, czy po prostu jest to spowodowane niską temperaturą zewnętrzną?

Z góry dzięki za odp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez przesady. A jak po zmianie termostatu na zegarach będzie 95C to terz bedzie źle? A jaka jest temperatóra na ECU?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest blinkus

Mi w takie mrozy przy temp -14. na trasie szybko nawet sie nagrzewa ale dochodzi do 80 stopni i tak trzyma calutką trase. Dopiero jak w korku postoje to dochodzi do 90. Pomyśle chyba o zamaskowaniu chłodnicy na zime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...