Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Najssa

Drgania podczas hamowania

Recommended Posts

Guest Najssa

mam mały problem od dłuższego czasu podczas hamowania przy prędkości od 80 km/h odczuwam wibracje prawego przedniego kola zmiana kół i tarcz hamulcowych nie pomogła brak luzów na wahaczu i piaście .

Moje przypuszczenia to ze są do wymiany poduszka lub łożysko amortyzatora . przebieg to 228tys

Edited by matrox

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zenkins

Witam, a tarcze hamulcowe sprawdzałeś, może są krzywe pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Najssa

tarcze hamulcowe były wymieniane 5 tys km temu i już 2 razy je dawałem do przetoczenia .i to dalej nic nie pomogło

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Najssa

już nie mam pojecia wymieniłem sprężyny i łozysko amortyzatora . i tak nic nie pomogło . zaczynam sie zastanawiać czy to nie wina tarcz tarcze jakie posiadam to FEBI BILSTEIN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witajcie,

Mam w swojej Viki podobny problem. Przy silniejszym hamowaniu i predkosci ok 80 i wiecej slychac i delikatnie czuc na kierownicy wibracje i halas hamulcow przednich. Skutecznosc hamowania jest dobra i na "zegarach" przy przegladzie tez bylo wszystko ok.

Co moze byc tego przyeczyna? Tarcze , klocki(przejechane ok 20 tys KM)??

Pozdrawiam

W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Proponuję ponownie wyważyć koła, zdjąć tarcze hamulcowe i sprawdzić czy może coś nie dostało się pomiędzy tarczę a piastę i stąd są te drgania... Zdarza się czasem, że powierzchnia styku tarczy i piasty - od wewnętrznej strony tarczy jest źle wyfrezowana. Przy produkcji maszynowej jest to możliwe. Zdarza się też podczas montażu nowych tarcz, że coś dostanie się pomiędzy te dwie części i przy pewnych prędkościach czuć bicie na kierownicy...

Jeśli to nie pomoże - wymienić tarcze hamulcowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzieki serdeczne. Przy zmianie kol na zimowe obejrze sobie te tarcze, moze faktycznie cos tam "wlazlo".

Podejrzewam, ze gdyby tarcze np sie "pogiely" bicie byloby wyczuwalne rowniez przy mniejszej predkosci - a tak nie jest.

pozdrawiam

W

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zdzis27

Please login or register to see this quote.

Niekoniecznie...

Ja mialem krzywe taracze ,ale do 60km/h nie bylo czuc nic ,60-80 delikatnie ,a powyzej 80 dopiero wibracje byly dosc mocne ,a przy predkosci ponad 120km/h ,to nawet bez hamowania kierownica i wogole cala buda drzala...

Po wymianie tarcz wszystko zginelo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Najssa

jak sie rozpędzam to nic nie czuć wczoraj jechałem 120 i nic ale przy gwałtownym hamowaniu zaczęło wibrować

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest darekRAJ

kolega ostatnio przetaczal tarcze w omedze 95- 2,0 16V, bo mial podobny problem. po przetoczeniu... d*** i to samo, ale w znacznie mniejszej skali. niestety z wzrastajacym przebiegiem rosnie rowniez bicie (przy hamowaniu). przy szybszej jezdzie hamulce musza sie nameczyc a gorace tarcze najlatwiej zdeformowac (ABS), wieolkrotnym ostrym hamowaniem, ale wracajac do meritum....-problem rozwiazal sie dopiero po kolejnej wymianie tarcz na nówki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Najssa

mam takie pytanie może być to spowodowane starym płynem hamulcowym bo mój płyn w zbiorniczku ma praktycznie kolor CZARNY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Czy ktoś mógłby mi coś poradzić/podpowiedzieć? Mam Vectrę B kombi 1,6 16V. Nie jeżdżę nim prawie wcale (żona jeździ) ale mam problem:

Podczas hamowania pedał hamulca strasznie kopie w nogę. Przy każdej prędkości (tak raz na jeden obrót koła mniej więcej, ale mogę się mylić), nawet jak wyłączę zapłon i jadę na luzie. Podczas hamowania słychać i czuć dudnienie - nawet jak się siedzi na miejscu pasażera. Walenie w pedał czuć szczególnie na równej drodze - na dziurach mniej, wiadomo.

Vectra była kupiona z uwalonym ABS-em (zapalała się kontrolka: "brudny czujnik" - powiedział pan handlarz -akurat, no ale dałem się nabrać...) Pół roku się bujałem z handlarzem, bo obiecał, że mi poprawi. Naprawa wyglądała tak, że jego elektryk najpierw czyścił styki czujnika - pomagało na parę dni / godzin, potem regenerował sterownik - pomogło na tydzień, potem długo szukał kompletnej pompy ABS ale jak znalazł, to tylko wymienił sterownik (dzień przed Wigilią, nie chciało się robić przy wymianie całości). No i od tego momentu nie ma już świecenia kontrolki, ale pojawiło się bicie w pedał - ja tym autem jechałem tylko parę kilometrów, ostrożnie, raz zahamowałem specjalnie na piasku, wydawało mi się że jest ok. Żona jeździła i mówiła że jest kontrolka nie świeci a ABS się włączał na wodzie. Potem spadł śnieg (i auto stało do czasu zakupu zimówek nieużywane) a ja miałem wypadek w pracy i trzy miesiące do Vectry nie wsiadałem. Jak wsiadłem, to od razu mi się to bicie rzuciło - ale znajomi twierdzili, że to źle wyważone zimówki, nie warto się szczypać skoro za tydzień-dwa zmienię całe koła z powrotem na letnie.

Tyle że po zmianie dudnienie nie ustało. Kolega stwierdził "na oko" bicie prawej tarczy, więc wymienił mi tarcze i klocki. Pomogło minimalnie - bicie było może trochę mniejsze - ale tylko może, zresztą po tygodniu pedał walił w nogę jak dawniej. Auto raczej nie trzęsie kierownicą w czasie jazdy (może trochę za bardzo przenosi na kierownicę dziury i koleiny, ale nie wiem, nie znam się - może wspomaganie, może amortyzatory) - za to dudnienie i kopanie w pedał hamulca jest rozwalające.

I tu pytanie: czy to może być wina ABS-u? Nawet na "luzie" i bez zapłonu? Niedobrany sterownik do pompy? Czy gdzieś w Częstochowie lub okolicy jest ktoś kto za nieduże pieniądze miałby i wstawiłby na próbę do auta inną pompę? Albo jakiś diagnosta "z iskrą" co nie odfajcza roboty tylko chce mu się pomyśleć (bo jak mi auto straciło kiedyś moc - szlag trafił katalizator czego nie domyślili się fachowcy - to w sumie dopiero kolega wpadł na to, że choć siatka katalizatora wygląda na całą i czyściutką to mógł się wyrwać wkład i zapchać wydech)?

Bardzo bym prosił o jakieś porady, pomysły...

Pozdrówka,

Arek

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego wyjmij ze skrzynki bezpieczników bezpiecznik nr 35 odpowiadający m.in za abs...i sprawdz jak się zachowuje auto

stawiam na pompę abs'u

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No wyjąłem - zaświeciła się kontrolka ABS (jak dawniej z zepsutym sterownikiem), przestał reagować prędkościomierz, a pedał hamulca dalej bije. Czy to oznacza zepsutą pompę? Czyżby zepsuła się już na nowym sterowniku? Czy może sama obecność tego sterownika (nawet odłączonego) przeszkadza?

A może to nie pompa, skoro bezpiecznik wyciągnąłem? Tylko co? Tarcze (cały czas?), piasty (tylko przy hamowaniu?) niewyważone koła (ale dawniej na letnich nie biło a teraz i na zimówkach stalowych i na alusach letnich?)

Pliiiiz help...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm no dziwne trochę...

musisz tu wyeliminować kilka rzeczy:

-jak bez bezpiecznika to samo to napewno nie pompa...

-sprawdz wywarzenie kół....-

-może jarzmo od hamulca nie jest dobrzy przykręcone....?????

u tescia w vw bora miał zerwaną jedną śrubę od mocowania zacisku i biło w pedał jak cholera..

zdejmij koła i sprawdz jak to sie tam miewa (mocowania zacisków , prawidłowość zamocowania klocków itp

daj znać jak tam to wygląda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Daję znać:

Pomogło przetoczenie tylnych (TYLNYCH) tarcz.

Żeby było śmieszniej: nie chciałem kupować w ciemni tarcz i klocków na tył, żeby nie topić kasy tak jak z przednimi, więc pojechałem na diagnostykę na rolki. Na rolkach pan usiadł za kierownicą, włączył rolki (które leciały 10km/h i trzęsły jak diabli więc pewnie nic nie poczuł) i ocenił że nie łapie czujnik abs. Ja mu na to że bije również bez bezpiecznika. To on, że w takim razie tarcze przód. Ja, że wymieniane miesiąc temu. On, że w takim razie tarcze tył. I miał rację

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> - co fachowiec to fachowiec... No ale skasował mnie tylko 10zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A na koniec uwaga - Jak widać wszyscy szybko stawiają diagnozę "przód" bo dudni z przodu, napęd na przód - a powód może być z tyłu. Ja zdecydowałem się na wydanie kolejnych pieniędzy na toczenie (koszt w sumie 100zł za przód, tył i na piwo dla kolegi który zmienił tarcze) TYLKO dlatego, że w którymś wątku znaklazłem wpis, że komuś też bił pedał a powiodem były tarcze tylne a nie przednie. To się potwierdziło u mnie. Forum rządzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafael

mam problem a mianowicie jak hamuje odczuwam drgania na kierownicy i na pedale hamulca, sprawdziłem tarcze i wydają się być proste, klocki tez prawie nówki. Co może być przyczyną tego, dodam że abs działa poprawnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

elementy zawieszenia może

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie taki problem załatwiła wymiana tarcz, jedna z nich była pęknięta może i krzywa, nie wiem jak ty oceniałes swoje tarcze, ale jezeli sa krzywe to na oko tego chyba nie zobaczysz. Zbieżność masz ok? Niedawno powodem trzęsienia się kierownicy były zużyte opony

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> zmieniłem na nowe i jest ok. Możesz też podjechać na geometrię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy przy każdej prędkości masz taki objaw, również obstawiam tarcze?

W pierwszej kolejności sprawdź je dokładnie tak jak koledzy wyżej piszą, albo lepiej niech to ktoś zrobi kto się dobrze na tym zna jakiś mechanik, ewentualnie można by je delikatnie przetoczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafael

geometrii tez brałem pod uwagę i w najbliższym czasie podjadę ustawić, tarcze oceniłem wizualnie, pęknięte na pewno nie są, zresztą wyglądają na w miarę nowe. A elementy zawieszenia to jakie konkretnie??? może coś z układem kierowniczym??

Jak wolno jadę i delikatnie hamuje to drgania są minimalne jak energicznie hamuje to się nasilają.

Edited by Rafael

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest shreku4

Please login or register to see this quote.

a sprawdzales czy nie ucieka Ci plyn ze zbiorniczka? masz odpowiedznia ilosc? Sprawdz czy bebenki na szczekach nie sa zapieczone i czy nie hamuje Ci tylko jedna strona szczek - zobacz czy klocki sie rowno scieraja, czy nie masz luzu w elementach montazowych od klocków (klocki moga miec luzy)... i nasuwa mi sie jeszcze jedna opcja - ale raczej nie mozliwa -

swieci Ci sie kontrolka ABS ? (abs klękną -ale to bardzo malo prawdobodobne)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mogą być to drązki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarcze w 100% tyle ze albo przod albo tył, ja miałem kilka takich przypadkow w kilu autach, w obecnej Viki tez był ten problem, najpierw zmiana przednich troche złagodziła objaw, pozniej zmiana tyłu i problem minął.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzieje Ci sie tak zawsze czy dopiero po tym jak troche przejedziesz i rozgrzeja Ci sie tarcze? Mialem podobna sytuacje - pierwsze kilka hamowan po przejechaniu kilku/nastu metrow bylo OK, ale w miare rozgrzewania sie hamulcow bylo gorzej. Podjedz to pierwszego lepszego zakladu ktory robi takie badanie. Nazywa sie to bodajrze owalizacja tarcz czy cos w ten desen - nie pamietam, bo wymienilem tarcze i problem sie rozwiazal

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...