Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Shrekair

zawieszenie przód - lewa strona niżej niż prawa

Recommended Posts

Guest Shrekair

Witam!

Przeglądałem i szukałem na forum opisu podobnych zjawisk jak u mnie ale się nie doszukałem. Lewa strona przód jest opadnięta o ok 20mm w stosunku do prawej strony. Może to lewa strona jest ok a prawa jest za wysoko, nie wiem, odległość osi koła od błotnika lewej strony to ok 365mm, prawej ok 385mm. Taki jest stan po wymienione sprężyn przód. przed wymianą nie mierzyłem, ale było "troche" gorzej, myślałem ze wymiana sprężyn rozwiąże problem. Jutro jadę na kontrolę sprawności amorków i może coś będę wiedział więcej. Na razie nic nie puka, nic nie stuka. Przed wymianą sprężyn mocno ściągało w lewo (koła wyważone, ciśnienie było ok) po wymianie już nie ściąga. w sierpniu była wymieniana prawa poduszka amortyzatora wraz z łożyskiem, lewa strona była ok i teraz przy wymianie sprężyn tez jest wizualnie wszystko ok, kielichy i samo gniazdo tez. ktoś ma jakieś pomysły o co biega? ma ktoś dane jakie powinny być odległości od osi koła do błotnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

według mnie to jak wymieniac poduszki to 2 na raz tak jak z amortyzatorami , nie wymienia sie jednego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Shrekair

ale nie wymieniłem obu naraz :/ a sama zła poduszka nie da różnicy między lewą a prawą 20mm, chyba żeby mega sparciała i zużyła się ale teraz wymieniając sprężyny niby jest ok. dziś sprawdziłem amorki, są dobre, sprawność na poziomie 60-70%, różnica ok 8%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź amorki metodą chałupniczą mi również pokazywał sprawność 60-70% a jak go zdjąłem to wpadł do środka i już nie wyszedł.

Stań na wysokości koła i rozbujaj auto, powinno po 1-2 ugięciach stanąć jeżeli jest inaczej to znaczy że amorek jest walnięty

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Shrekair

po rozbujaniu, po 2 -óch ugięciach auto wraca do poziomu, wiec amorki są chyba ok. za 2 tyg. wyjmuje oba mc persony i porownam je, może coś się wyjaśni....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Artur z kętrzyna

Siemanko u nie też mam taki problem. Myślałem o wkładkach w sprężyny, ale są jajkowate nie proste tak wieć odpada. Tem problem jest we wszystkich urzywanych autkach, gdzie jeździ przeważnie tylko kierowca. Siada wtedy strona obciążona. Szczeże czekam na twoje obserwacje, może coś wymyślisz na tą bolączkę. Kiedyś kołomnie był kowal który zalatwiał takie sprawy od ręki. Naprawde był fachowcem w tych sprawach, ale mu się zmarło. On naprawde potrafił działać cuda ze sprężynami i resorami. Moge ci jeszcze tylko doradzić porównanie sprężyn z tyłu czy tam też nie są wyrobione, bo jak tak to nic nieda samprzód, poprostu wtedy ciężar rozkłada się na 3 a nie 4 okła i efekt jest identyczny. Poprostu dociska ci bardziej jedno koło przednie.

Życze powodzenia i rozwiązania problemu, a doświadczeniem podziel się z nami. Pozdro...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Shrekair

teraz zmierzyłem i jest różnica na tyle, tzn prawa strona jest wyżej od strony lewej o 10mm, i może jest tak ze przez to ze prawy tył wyżej siedzi to bardziej dociska lewe przednie koło i tym samym lewa strona przód jest niżej niż prawy przód. w następny weekend będę wszystko rozkręcam to dam znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zawieszeniu poziom trzymaja sprzezyny. Twoje sa juz zmeczone. Wymien je i bedzie dobrze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Shrekair

Please login or register to see this quote.

na przodzie są nowe sprężyny, na tyle sa stare, ale narazie nie wiem na 100% ze to tył mi miesza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Artur z kętrzyna

Ja tak miałem w ładziance i rozwiązałem to, wstawkami w sprężyny. Tylko że tam były proste i się udało. W Vectrze są owalne i boje się że coś będzie nie tak dlatego nie robie z tym nic. Na wymiane na nowe mie nie stać. A inwestować w niego mi narazie nie pasi, wkuża mnie w niej ogrzewanie -pirewszy raz się spotkałem by ze śodkowego nadmuchu leciało tylko zimne i do tego nie można było calkowicie tego zblokować. Z tego powodu się zapisałem na forum, ale nikt mi jeszcze nic sensownego nie podpowiedział (oprucz zaklejenia kratki).

Kiedyś dorwałem fajną książkę od kumpla na temat maluszka, i z nią nawe skrzynię biegów zrobiłem, a jestem stolażem. Tam boło wszysko, każdy szczegół był pięknie poisany, a na rysunkach nawet najmiejsze szczegóły... że i laik wie o co chodzi.

Z chęcią taką książeczkę bym dorwał na temat Vectry A.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest fantoom

Autko ci mówi czas przejść na diętę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> to żart

Strona kierowcy jest bardziej obciażona i tu sprężyny najbardziej sie ubijają .Bo zawsze w samochodzie jest kierowca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> ???

trzeba je wyciągnąć

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Shrekair

Please login or register to see this quote.

www.peb.pl tam jest ksiazka, Sam naprawiam do Vectry A.

ja nie doszedłem czemu z tej lewej siedzi. najwidoczniej już cała konstrukcja jest pokrzywiona. mogą to być jeszcze tylne spręzyny, ale narazie nie mam $ zeby ich wymieniać, skoro nie wiadomo na 100% że to one.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może dość częsty przypadek w Vectrze cię dopadł czyli tylnia sprężyna wpadła po prostu w podłuznicę i stąd masz przekrzywione auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokladnie... u mnie kiedys poprzednia viki byla na lewo pochylona ale to byla wina wygietego wachacza po tym jak w dziure wjechałem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...