Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
kluczyk17

Rozbiórka skrzyni F18 [W394]

Recommended Posts

Witam, mam uszkodzoną skrzynie F18, tzn jakaś tam uszczelka przepuszcza olej i żeby ją wymienić trzeba rozebrać skrzynie na czynniki pierwsze, rozbierał może ktoś taką skrzynie ?? jest możliwość zrobienia tego w domowych warunkach (czyt. bez specjalistycznego sprzętu, ściągaczy itd...)

miał by ktoś rysunek, schemat takiej skrzyni

interesował by mnie również rozpis części i uszczelek

aa i jakie są podstawowe uszczelki do wymiany ??

Edited by kluczyk17

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bobek358

Podejżewam, że będzie to trudno w domowych warunkach zrobić a bez odpowiedniej wiedzy to już nie wspomnę.

Ja przy wymianie skrzyni chciałem wyciągnąć stary wałek, aby ustawić sprzęgło z kołem zamachowym, ale w końcu go odciąłem ponieważ przy rozkręcaniu skrzyni wypadało coraz więcej jakiś tulejek i kulek ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tu masz samą obudowę i uszczelki

Dodatkowo dochodzą koła, mechanizmy itp.

Wykaz części byłby naprawdę długi więc napisz może (używając numerów ze schematu) co tak naprawdę Cię interesuje.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dokładnie coś takiego mnie interesowało

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> pomocnik poleciał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

potrzeba mi numer katalogowy uszczelek: 19, 16, 37, 34

ps. właśnie uszczelka nr 16 jest uszkodzona i potrzebuje ją wymienić

Share this post


Link to post
Share on other sites

16/ GM90344518 kat: 7 06 565 USZCZELNIENIE, PŁYTKA ŁOŻYSKA DO OBUDOWY SKRZYNI BIEGÓW Cena brutto: 44,21

19/ GM90470848 kat: 7 06 567 USZCZELKA, POKRYWA DO OBUDOWY PRZEDŁUŻENIA Cena brutto: 73,69

34/ GM90470663 kat: 7 55 163 USZCZELNIENIE, POKRYWA SELEKTORA DO OBUDOWY SKRZYNI BIEGÓW (BEZ AZBESTU) Cena brutto: 53,33

37/ GM90470860 kat: 3 70 072 USZCZELNIENIE, POKRYWA MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO DO OBUDOWY SKRZYNI BIEGÓW, 10 OTWORÓW Cena brutto: 72,24

lub

37/ GM90523143 kat: 3 70 109 USZCZELNIENIE, POKRYWA MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO DO OBUDOWY SKRZYNI BIEGÓW, 11 OTWORÓW Cena brutto: 74,35

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za pomocą kolegi tosh z forum

Please login or register to see this link.

wziąłem się za rozebranie skrzyni F18 w celu wymiany uszczelki nr 16 (w załączonym schemacie) która podobno dość często ulega uszkodzeniu, nie wiem z jakiego powodu się to stało ale u mnie była przerwana i olej kapał co przyczyniło się właśnie do jej wymiany.

Przy okazji trzeba wymienić uszczelkę nr 19, 34 i 37

Please login or register to see this link.

Skrzynie wyciągnąłem sam zajęło mi to około 10h ciągłej pracy, robiłem to pierwszy raz :25:

Skrzynie należy ustawić na jakimś stabilnym podłożu, stole

Please login or register to see this link.

Następnie odkręcić 11 śrub i podważyć śrubokrętem dekiel/osłonę ukaże się nam taki widok:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Później odkręcamy wybierak (4 śruby)

Please login or register to see this link.

Po wykręceniu wybieraka należy wyciągnąć tą zawlecze i wyjąć ten mechanizm gdyz on będzie blokował dalsze operacje

Please login or register to see this link.

Odkręcamy widoczne na foto śruby

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

O takie jak na zdjęciu uchwyty (są trzy) uderzamy delikatnie młotkiem aby wybić całe synchronizatory, ja to zrobiłem tak że odwróciłem skrzynie odwrotnie wsparłem ją na 2 taboretach i uderzałem młotkiem z góry w te uchwyty tak że cały mechanizm mi bez większych problemów zeszedł w dół

OSTREZEGAM jest on dosyć ciężki !!!

Po wybiciu widzimy taki widok

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Tak właśnie uszkodziło mi uszczelkę

Please login or register to see this link.

Myjemy wnętrze skrzyni, wszystkie pokrywy

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

W obudowie z synchronizatorami znajduje się wsunięty magnes który zbiera opiłki ze skrzyni należy go wyczyścić

Please login or register to see this link.

Wykręcamy czujnik wstecznego

Please login or register to see this link.

Smarujemy miejsca gdzie ma być umieszczona uszczelka pastą DIRKO (ok. 20zł za tubkę w sklepie z auto- częściami, mi wystarczyła jedna sztuka) i przykładamy uszczelkę (ja smarowałem po obu stronach uszczelki) i składamy skrzynię w odwrotnej kolejności

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Liczę na to że porada się przyda

Wielkie podziękowania dla kolegi tosh bez którego bym się za to na pewno nie wziął i który udostępnił fotki:piwoj:

Mozna podkleić żeby temat nie zaginął

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

W razie jakichkolwiek pytań pisać w temacie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by kluczyk17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Próbował ktos moze wymienić tą uszczelke nr 16 bez wyciagania skrzyni z samochodu??

Bo jak dzwoniłem do firmy zajmujacej sie naprawą skrzyni to powiedzieli ze oni je naprawiaja w samochodzie i nie wyciagaja jej na zewnątrz ale za sama robocizne zaśpiewali 400zł.

A jak widze na zdjeciach i jak ogladałem w samochodzi to chyba da rade rozebrać ale moze ktos juz takie cos robił i podzieli sie informacja na ten temat.

Z góry dzięki za wszelkie informacje.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja także mam pytanie, czy wybierak na zdjęciu

Please login or register to see this link.

da się jakoś wyregulować? Bo sprawa jest tak, że mam luz na drążku. Na jabłku już wyeliminowany, na kostce teflonowej również i nadal jest luz. Szukałem informacji na ten temat na forum, ale wszędzie piszą, że albo jabłko luźne albo kostka wytarta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wydaje mi się ze tam nie ma regulacji ale mogę się myśli,

na wybieraku z boku jest taka śrubka ze sprężynka nią chyba się reguluje luzy z tego co gdzieś wyczytałem na forum

jeśli odkręcisz wybierak to trochę oleju się wyleje ale niewiele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesteś w stanie zaznaczyć na którymś zdjęciu tą śrubkę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaznaczone na czerwono

Please login or register to see this link.

ale lepiej niech ktoś potwierdzi moje informacje bo mogę się mylić

Share this post


Link to post
Share on other sites

To to jest bolec do zablokowania skrzyni, aby wyregulować biegi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

właśnie, w takim razie przepraszam za pomyłkę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no właśnie nie, musze zmienić uszczelke 16 i jutro sie za to zabieram

dzisiaj ćwiczyłem na sucho na skrzyni F16 co najlepsze wyglada tak samo jak F18 wiec tylko trzeba będzie wykombinować jak to przecisnąć przez nadkole. Zastanawia mnie tylko czy jako odkręce łape od skrzyni to opuści sie troche skrzynia ale to jutro bedę kombinował jak dostane uszczelki.

Co do uszczelek to to za oryginalne zażyczyli sobie 280zł za komplet 4szt a u mechanika w sąsiedniej miejscowośći zamienniki za około 50zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeżeli uszczelka nr 16 to życzę powodzenia

ja bym się tego nie podjął

żeby się do niej dostać musisz wyciągnąć wszystkie synchronizatory a co nie jest łatwe tym bardziej jak będziesz miał skrzynie na silniku

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i wymiana poszła bez wiekszego problemu

po co wyciagać synchronizatory??

zrobiłem wszystko pokolei jak w powyższych postach tyle że cały korpus był w samochodzie, jedynie potrzeba było 2 par rąk do wyciagania i wkładania całych synchronizatorów, całość trwała coś koło 4h nie licząc tego co czekałem na uszczelki bo nie dojechały jeszcze do mechanika

musiałem tez wykręcić łape od skrzyni i opuscić całosć nizej zeby wyciągnac synchronizatory

tak ze jak cos sie chce to się to osiagnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

to w takim razie gratuluję

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

fajnie że porada się przydała

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odsmażam kotleta. Ponawiam pytanie jak w poście nr 8. Drązek zmiany biegów lata jak żyd po pustym sklepie, ale luzy na krzyżaku i jabłku nie ma - sam to wyeliminowałem. Na pewno jest gdzieś luz, ale gdzie? Z góry bardzo dziękuję za wszystkie wskazówki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...