Jump to content

W dniu dzisiejszym od 22 nastąpi przerwa w działaniu forum związana z pracami serwisowymi.

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest drapek014

problem z zapalającym sie "check engine"

Recommended Posts

Guest drapek014

Witam.

Mam Vectre z 1998 r. z silnikiem X20DTH (74 kW). Od dłuższego już czasu borykam się z dziwnym problemem. Zapaliła mi się kiedyś kontrolka CE. Oczywiście standardowo pojechałem na komputer - błąd w układzie EGR. Pikuś, mechanik powiedział, że po wyczyszczeniu zaworu będzie git i niestety lipa. Po uruchomieniu i krótkim rozgrzaniu silnika (problem nigdy nie wystąpił od razu po zapaleniu - im zimniej-tym później) na każdym postoju na światłach zapala się CE, silnik przełącza się w tryb awaryjny (wyraźny spadek mocy). Po wrzuceni biegu (nigdy na luzie-samochód musi jechac do przodu lub do tyłu) i osiągnięciu 1600 obr/min. kontrolka gaśnie, tryb awaryjny znika i tak jest do następnego zatrzymania. Jak na jedynce będę rozpędzał się powoli to kontrolka nie gaśnie i samochód jest dalej w trybie awaryjnym. Na drugim biegu czy na trzecim - nieważne musi miec 1600 obr/min. żeby zaczął normalnie jechac. Czasem problem pojawia się też podczas jazdy gdy przez dłuższy czas obroty są poniżej 1600 obr/min. Wtedy znów to samo -kontrolka, tryb awaryjny, a po 1600 obr/min. już normalnie.

Pomóżcie bo już nie mam pojęcia co robic. Problem pojawił się po wymianie skrzyni biegów, ale to chyba nie ma nic wspólnego z problemem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zapisz numer błędu i wrzuć w forumową wyszukiwarkę. Fakt, Że jeśli to P0400 to lektury na tydzień a sprawdzania na miesiąc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozesz tez samodzielnie posprawdzać wężyki i gumki ukladu podciśnienia. miałem ten sam problem na swiatłach kontrolka gasła przy wyższych obrotach- efektem był pęknięty węzyk właśnie przy zaworze EGR. węzyk wymieniony tzn. skrócony i problem znikł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...