Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Subaracz

Demontaż kolektora z19dt

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów!

Od pewnego czasu jestem posiadaczem VC 1.9 CDTI 120km a co za tym idzie czytelnikiem tego forum

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Po prześledzeniu głównych wątków postanowiłem własnoręcznie wyczyścić zawór EGR oraz przepustnice. Były potwornie zasyfione (przebieg 170 tys km).

Natomiast jak zajrzałem do wnętrza kolektora to ogarnęło mnie przerażenie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> . No i stąd pomysł na demontaż i czyszczenie również tej części. Myślę, że najpierw to a potem pojadę do jakiegoś mechaniora na czyszczenie wtrysków.

No ale najważniejsza kwestia: Od czego zacząć przy demontażu kolektora? Ktoś to robił? Potrafi mi powiedzieć na co zwracać uwagę? Gdzie i które śruby odkręcić? Pewnie wymagam zbyt wiele ale może jest jakaś foto-instrukcja niekoniecznie w naszym języku ojczystym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> Będę wdzięczny za każdą radę i pomoc.

Przekopałem sporą część tego forum, przejrzałem książkę "sam naprawiam" i poszperałem w necie ale nie udało mi się znaleźć żadnych informacji na ten temat stąd uderzam do Was

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ogólnie niepokoi mnie spalanie auta na poziomie 9 litrów/100km przy spokojnej jeździe i kopcenie z rury. Stąd pomysł gruntownego czyszczenia po którym chcę dołożyć dodatkowo tą uszczelkę ograniczającą przepływ spalin przez EGR

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Doradźcie mi co na co mam jeszcze zwrócić uwagę lub sprawdzić (również w ASO) aby zdiagnozować wyżej wymienione mankamenty?

W załącznikach znajdują się fotki mojego kolektora.

Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam!

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalny wygląd kolektora w tych silnikach. Jak wyczyścisz EGR i wlot spalin do kolektora to powinien przestać kopcić. Raczej sugeruję wybrać większość widocznego syfu i dać sobie spokój z dogłębnym czyszczeniem bo za jakieś 20tys km będzie to samo. Zaślepka na EGR trochę ograniczy brudzenie, ale go nie wyeliminuje całkowicie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Labudin

warto uzyc do czyszczenia srodka do czysczenia hamulcow potem wydmuchac wszystko powietrzem z kompresora. Daje spokoj na okolo 20 tys i duzo mniejsze kopcenie. ale co do wtryskow to raczej zostaw w spokoju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bawiłem się przeróżnymi środkami, ropami i innymi cudami, ale na prawdę dobre i szybkie efekty dała zwykła benzyna, oczywiście tylko jeśli wymontujesz kolektor, zatopisz całość i wyczyścisz porządnie pędzlem. Niestety syf w kolektorach diesla to masakra jeśli chodzi o czyszczenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dlaczego? Skraca ich żywotność? Ja słyszałem, że to dobra sprawa ale chętnie wysłucham Waszych opinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaa i jeszcze jedno.

Wszedłem w tryb serwisowy komputera i w ostatniej zakładce BC jest jak mniemam zapamiętany błąd Store 00000000048008.

Nigdzie nie mogę znaleźć czego on dotyczy a może będzie jakąś wskazówką co do mojej zagadki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyczyść rurkę prowadzącą od EGRa do kolektora tam zwykle bywa najwięcej syfu i stąd może wystąpić problem z dymieniem.

Wtryski raczej są odporne pod warunkiem używania dobrej jakości paliwa, można też użyć opcoma do sprawdzenia dawek korekcyjnych, które mogą powiedzieć sporo o wtryskach.

Co do tego błędu to nie wiem jak ty go wywołałeś i co to jest tak na prawdę, zawsze myślałem, że do odczytania błędów w Vc trzeba użyć komputera innego sposobu nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Labudin

Please login or register to see this quote.

Kiedys oddalem do goscia na czyszczenie wtryskow i wszystko bylo ok tylko ze jak przejechalem 7tys km wtryski padly i gosc ktory mi robil ich regeneracje powiedzial ze nie oddaje sie ich na czyszczenie bo niestety skraca ich zywotnosc. Jak juz cos to mozna ewentualnie zmieniac uszczelniacze wtryskow jesli delikatnie puszcza na nad miarach. To sa slowa goscia ktory zajmuje sie regeneracja pomp i wtryskow. (historia niestety ale nie z Opla)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

bo to prawda a ten odczytany błąd to jakiś kosmos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie mogę teraz znaleźć tego tematu ale gdzieś na tym forum jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

W każdym bądź razie opisywał on sposób przejścia w tryb serwisowy komputera poprzez naciśnięcie i przytrzymanie przycisku "settings" ok 10 sekund. Następnie guzikami BC, Navi, Audio można było się przemieszczać po zakładkach danej kategorii i odczytywać różne, ciekawe informacje. I ostatnia zakładka BC dotyczyła podobnież błędów. Wszystkie pozycje pokazywały zera poza tą jedną wartością "Store" stąd wymyśliłem, że to jakiś błąd

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

@jabolkg

Co do nieszczęsnego dymienia to na prawdę wykluczyłbym jakąkolwiek nieczystość EGR'a i okolic, ponieważ spędziłem nad jego czyszczeniem parę ładnych godzin i zrobiłem to z ogromną starannością (w końcu była to moja pierwsza "naprawa" własnego autka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wub.png" alt=":wub:"> ). Uwierz mi, że teraz tam się wszystko błyszczy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oj już nie jeden się zarzekał, nie jeden oddawał do super mechaników albo ASO na czyszczenie a później sam się dziwił.

Czyszczenie EGRa w CDTI czasami może przysporzyć kłopotów a ważniejszy jest wlot gazów do kolektora, tam jest problem a większość mechaników nie jest tego świadomych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

może to i prawda ale raczej nikt nie opracował jak te błędy przełożyć z dziwnych cyferek na zrozumiałe odczyty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od założenia tego tematu minęły już 2 lata więc go odgrzebuję z pytaniem czy ktoś od tej pory demontował kolektor ssący w 1.9 CDTI 120KM Z19DT ? Czy jest to trudna operacja i na co zwrócić uwagę? Oglądałem fotki kolektorów na alledrogo i wygląda na prostą sprawę - parę śrubek trzymających kolektor do bloku ale jak to często bywa diabeł może tkwić w szczegółach...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam po 7 latach. Wygląda na to że nikt nie czyści kolektora i się nic nie dowiemy, a też miałbym ochotę na czysty kolektor.

Edited by romin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wyciąganie i czyszczenie tego kolektora ma jedynie sens gdy zaślepiasz na amen EGR-a. Ja przez 350 tyś km dwa razy robiłem czyszczenie kolektora ale zrobiłem sobie taki wycior jak do lufy armatniej :) Najważniejsze żeby wlot kolektora i przepustnica były czyste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedz. A czy nie będzie problemu gdyby trochę tego nagaru podczas czyszczenia wyciorem wpadło niżej do zaworów i przy odpaleniu do cylindra. Może się gdzieś przylepić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie ryzykowalbym czyszczenia zamontowanego kolektora jak podleci ten nagar pod zawór to moga być problemy.co prawda foto z kolektora z19dth ale podejrzewam że w z19dt jest podobnie

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie tarłem przecież na sucho :D Popsikałem do środka olejem napędowym z naftą żeby się miękka maź zrobiła i dopiero szuruburu. Ta maź zostawała na wyciorze. To nie o to chodzi żeby zedrzeć i ma spaść.

A jak coś się raczej wlało to już poszło na cylindry i się spaliło. Jak coś syfu poszło do oleju to też nie problem bo olej był za dwa dni wymieniany. Ja nie robię tego co miesiąc :D

Edited by kemoth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Obyś miał rację, ale ja bym nie ryzykowal.i wolałbym to wyciągnąć bo i tak nie wyczysciles 4 kanałów ktore dochodzą do silnika a podejrzewam że tą maz wlasnie tam wepchnoles jeszcze bardziej przytykajac wlot powietrza do silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR off ,klapy off, a kolektor po jakimś czasie sam się oczyści i autko się zbiera lepiej jak z fabryki wyjechało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sam się oczyści? Hmmm ciekawe? W z19dt nie ma klap co do egr to jak najbardziej sie zgadzam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytałem w jednym warsztacie i mechanik wycenił usługę czyszczenia z wykręceniem kolektora w z19dt na 350 zł plus nowe uszczelki. Trzeba jak to już ktoś opisał rozbierać rozrząd, pompę paliwa itp. kupę roboty. Dlatego taniej by było połączyć tą operację z wymianą rozrządu. Faktycznie czyszczenie wyciorem mogło by się udać ale tylko w poziomie kolektora, a połączenia w pionie do głowicy ap. U mnie jest mokro chyba olej z odmy poszedł i elektryka w puszce przepustnicy też była zalana czarnym olejem. Będę musiał jeszcze temat odmy postudiować. Narazie czyszczenie egr, przepustnicy i tego sensora pomogło pewnie na chwilę. Mam obawy albo raczej brak wiedzy, że gdybym zaślepił całkowicie Egr i wyprogramował jak to wpłynie na cholerny dpf i silnik. Auto mam 3 lata i się zaczęły schody. Ale się rozpisałem. Może ktoś ma sposób na te bolączki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Rozrządu nie trzeba rozpinac aby wyciągnąć pompe paliwa, blokuje się koło zębate pompy i wyciagasz ją, rzeczywiscie zaślepienie egr może wpłynąć na dpf w jak dużym czy małym stopniu nikt raczej tego precyzyjnie nie określi, dałbym w twoim przypadku blaszki ograniczajace przeplyw spalin, co do kosztów to tak bym się nawet trochę zgodził na 250-350zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wycior? Chyba bym sie bal 😕

Edited by RoniN__

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupa roboty, tak na cały dzień. Ja użyłem chemi do czyszczenia kominków i myjkę ciśnieniową. I kolektor jak nowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...