Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zapowietrzona nagrzewnica


Recommended Posts

Jest to mój pierwszy post i jestem nowy na tym forum dlatego WITAM wszystkich :D

Vectra a z 94 roku z silnikeim x16sz to moje pierwsze w zyciu auto. Kupiłem je rozbite. ostatnio jak odcinałem przód auta to musiłame zdjąć/wyjąc chłodnicę. Więc to zrobiłem. Odłączyłem gruby wąż powrotny, odkręciłem odpowietrzenie chłodnicy i zlałem około 3 litry płynu. samochód stał bez chłodnicy pare dni, z gumowego grubego weża po stronie keirowcy cały czas sobie kapało kap kap. Dobra. Raz byłem zmuszony odpalic auto bez chłodnicy. Więc odpaliłem zaraz zgasiłem. ostatnio złozyłem wsio do kupy. Wlałem te 3 litry płynu + 1litr. Teraz sobie zapalam, silnik chodzi, nagrzał się a z nawiewów chłód leci i przy przegazowaniu słychac jak sie płyn w niej przelewa/chlupie czyli chyba się zapowietrzyła.

Co mam zrobić, jak ją odpowietrzyć?

Pozdrawiam i prosze o rady, Piotr

Link to comment
Share on other sites

Jest to mój pierwszy post i jestem nowy na tym forum dlatego WITAM wszystkich :D

Vectra a z 94 roku z silnikeim x16sz to moje pierwsze w zyciu auto. Kupiłem je rozbite. ostatnio jak odcinałem przód auta to musiłame zdjąć/wyjąc chłodnicę. Więc to zrobiłem. Odłączyłem gruby wąż powrotny, odkręciłem odpowietrzenie chłodnicy i zlałem około 3 litry płynu. samochód stał bez chłodnicy pare dni, z gumowego grubego weża po stronie keirowcy cały czas sobie kapało kap kap. Dobra. Raz byłem zmuszony odpalic auto bez chłodnicy. Więc odpaliłem zaraz zgasiłem. ostatnio złozyłem wsio do kupy. Wlałem te 3 litry płynu + 1litr. Teraz sobie zapalam, silnik chodzi, nagrzał się a z nawiewów chłód leci i przy przegazowaniu słychac jak sie płyn w niej przelewa/chlupie czyli chyba się zapowietrzyła.

Co mam zrobić, jak ją odpowietrzyć?

Pozdrawiam i prosze o rady, Piotr

Tak, te objawy, o których piszesz, to najprawdopodobniej zapowietrzenie układu. W 1.8 i 2.0 jest sprawa jasna, bo ładnie się samo odpowietrza po osiągnięciu temp. ponad 90 stopni. Natomiast u Ciebie:

" Tak samo jak w innych: odkręcasz czujnik temperatury koło alternatora i zalewasz tak długo płyn aż nie zacznie się wylewać. zakręcasz, odpalasz i kontrolujesz..... i cieszysz się ciepłem" - cytat kolegi z klubu.

Link to comment
Share on other sites

Hmm pomysł nie głupi musze znlaeźć jescze tylko ten czujnik bo jak na razie nie kojarze go ;)

A i rozumiem że wlewać płyn do zbiorniczka wyrównawczego bo chyba nie przez ten otworek ;) Ale to troche dziwne bo chyba zbiorniczek jest najwyżej to sam się powinien odpowietrzyc. No nic powalcze jutro i zdam relację.

Ten czujnik jest czujnikiem jednostykowym? Taki wkręcony w kolektor ssący? Zastanawia mnie tylko co on robi w kolektorze? Jesteś w stanie mi to uzasadnic?

Edited by ryszinho
Link to comment
Share on other sites

Guest Krupski

zalej plyn odkrec korek ze zboorniczka wyrownawczego zagrzej do 90 stopni oczywiscie wlacz cieple powietrze na nagrzewnicy i powinno samo sie odpowietrzyc

Link to comment
Share on other sites

zalej plyn odkrec korek ze zboorniczka wyrownawczego zagrzej do 90 stopni oczywiscie wlacz cieple powietrze na nagrzewnicy i powinno samo sie odpowietrzyc

Robiłem tak niestety nie pomogło co mnie bardzo zdziwiło. Dolałem do zbiorniczka do kreski, odplaiłem auto, cały czas dolwałem dopóki nie zaczęło ubywac na jeszcze nie rogrzanym silniku, gdy termostat zaczął się otwierac właczyłem dmuchawe na gorąc i dolewałem tak dlugo az przestało ubywać. Silnik chodził jeszcze przez jakie 20 minut, w tym czasie nic nie ubyło płynu wię cmyślałem że cały układ się odpowietrzył. Ostatnio wbijam do auta se cos porobić w środku to se mysle w cieple bd robił to odpaliłem nagrzałem i zonk chłodne, takei słabe letnie powietrze leci :( a przy przegazówce słychac takie przelewanie w nagrzewnicy. Pokombinuje z tym czujnikiem, z reszta "mądrą książka" dla silników 1.6 wspomina o konieczności wykrecenia tego czujnika :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Krupski

a moze masz chlodnice lub nagrzewnice zawalona kamieniem i dlatego slabo grzeje. temperature Ci dobra 3ma 90* chlodnica na dole na gorze jednakowo goraca ?

Link to comment
Share on other sites

Wszystko działało tak jak powinno-gorąc był uczciwy, temperature jaką trzyma-tak na wskaźnik jak patrze to jakie 95 stopni na postoju. Wszystko działało OK przed zdjęciem chłodnicy bo się troche autkiem bawiłem.

A co do obadania chłodnicy to nie sprawdzałem ;)

Edited by ryszinho
Link to comment
Share on other sites

Wszystko działało tak jak powinno-gorąc był uczciwy, temperature jaką trzyma-tak na wskaźnik jak patrze to jakie 95 stopni na postoju. Wszystko działało OK przed zdjęciem chłodnicy bo się troche autkiem bawiłem.

A co do obadania chłodnicy to nie sprawdzałem ;)

Zrób jak Ci napisałem. "samoodpowietrzenie" układu mają 1.7D, 1.7TD, 1.8, 2.0 i 2.5. Motory 1.6 i 1.4 trzeba odpowietrzać, tak jak Ci napisałem.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Zrobiłęm tak jak koledzy polecali. Wykręciłem czujnik. Jak poluzowałem deko korek od zbiorniczka to fontanne miałem z tego otworu ale nadal brak efektów :(

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

witam wszystkich mam ten sam problem tez auto nagrzane do odpowiedniej temp. a z nawiewów leci letnie powietrze, sprawdzałem węże które dochodza do nagrzwnicy. zasilajacy jest cieply a powrót jest zimny. prawdopodobnie mam zawalona nagrzewnice bo auto odpowiednio odpowietrzone bylo. jedynie troche cieplejszym zawieje jak po obrotach viki przeciagne.

Link to comment
Share on other sites

hmmmm.... dziwne ale ja swoja c16nz po prostu zalalem plynem i co jakis czas dolewalem. Zadnego odkrecania czujnkow nie bylo :o Po prostu za kazdym razem jak byl zimny sprawdzalem stan plynu i w razie potrzeby dolewalem. Po 2-3 dniach zalalem na stan i jest juz ok. Grzanie ok, parownik cieply, chlodnica tez cala ciepla.

Link to comment
Share on other sites

a może trochu "pogazować" trzeba w trakcie odpowietrzania? inna sprawa to może faktycznie gdzieś syfu nalecialo i nagrzewnica chodzi na pół gwizdka?

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem już sam, deko troche lepiej jest, po około 150 km już się przestało cos w niej przelewac ale to stanowczo za długo.

Teraz jeszce tylko musze termostat wymienić bo cos za szybko sie otwiera i będzie gut tylko masakra jest wyiągnąć ten termostat.....nie wiem kto wymyslił jego umiejscowienie.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Auto chyba się już całkowice odpowietrzyło na dziurach :P i tak kiepsko grzeje ale przynajmniej grzeje tzn późno ale może być. Teraz mnie czeka TYLKO wymiana termostatu i będzie OK.

Link to comment
Share on other sites

Radze Ci to zrobic jak najszybciej, zaniedbanie tej kwestii przez dluzszy czas moze spowodowac problemy z glowica. Zbyt duza roznica temp pomiedzy plynem a silnikiem moze doprowadzic to jej odksztalcenia badz nawet pekniecia.

Ja to niestety przerobilem na wlasniej skorze i kazdego przestrzegam.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki ;) Juz to zrobiłem ;) a i tak silnik mi sie strasznie długo nagrzewa :( Moim zdaniem ten termostat jest zbyt blisko cylindra umieszczony-otwiera się zbyt wczesnie-czujnik temperatury pokazuje wtedy jakie 70 stopni :( bo zanim to ciepło zpstanie przekazane kolektorowi to troche mija :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP