Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość markimarkviki

Dym z rury

Polecane posty

Gość markimarkviki

Witam.

Mam pytanie. Dymi mi delikatne na czarno z rury. Na wolnych obrotach na postoju po około 2 minutach jest ślad na ulicy czarnego nalotu. Jak wejdę na wysokie obroty to mam za sobą chmurę dymu. Czy to oznacza że moja Viki jest do remontu ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Opel Vectra A 1.7 DR 93/94.

Proszę o pomoc. Z góry dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość krzycho2.0

Czarny dym z rury wydechowej to domena silników wysokoprężnych. Pojawia się najczęściej przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach. Niewielkie dymienie jest dopuszczalne i nie musi świadczyć o zużyciu układu wtryskowego. Jednak jeśli nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje kłębami dymu to świadczy o poważnym niedomaganiu układu wtryskowego. Do regulacji lub wymiany mogą kwalifikować się końcówki wtryskiwaczy, pompa wtryskowa lub uszkodzony może być układ recyrkulacji spalin. Koniecznie należy przeprowadzić szczegółową diagnozę, gdyż naprawa układu wtryskowego jest bardzo kosztowna, zwłaszcza, jeśli jest to nowoczesna konstrukcja z pompowtryskiwaczami lub układem common rail.

Czarny dym może pojawić się także w silniku benzynowym, jeśli nastąpi uszkodzenie w układzie sterowania silnika i do cylindrów będzie napływać bardzo bogata mieszanka paliwowa. Dymienie nie będzie duże, ale widoczne nawet na biegu jałowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość markimarkviki

Nie wiem czy to coś pomoże. Ale wczoraj zapaliłem moją Viki. Na "biegu jałowym" jak dobrze rozumiem - ruch silnika na luzie, podczas postoju. Podłożyłem białą sztywną kartkę z kartonu pod rurę w odległości około 30 cm. Na tekturze pojawiały się maluteńkie czarne kropeczki, jakby chlapał pędzelkiem zamoczonym w smolistym roztworze. Rozmazuje się palcem i jest podobny do oleju, w dotyku też jak olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość krzycho2.0

Ja w sumie odpowiedziałem ustami mojego ojca

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> on miał diesla zresztą zawsze jeździł dieslami ,ale na pewno ktoś ci pomoże jest tu trochę osób co maja taki model jak twój.Jednak wygląda to poważnie i chyba bez warsztatu się nie obędzie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam diesla od miesiąca i na razie jestem ciemny w pracy tego motoru. Codziennie dojeżdżam nią do pracy i się wsłuchuję jak co pracuje. Nie wiem jaki masz dokładnie silnik, czy ten 1.7 D oplowski czy tak jak mój 1.7 TD - isuzu ? Ja mam ISUZU, słyszałem, że jest głośniejszy ale mniej awaryjny. Okaże się w użytkowaniu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Co do tego, co opisujesz, to wygląda na wtryski - kumpel, który na co dzień lata dieslami, mówił mi kiedyś, że jeśli dymi w granicach "rozsądku" to tak już jest. Natomiast przy dłuższym dodawaniu gazu i redukcji biegów kopcenie nie ustaje, to końcówki wtrysków do wywalenia, względnie pompa do przejrzenia....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość markimarkviki

Witam ponownie.

Moja Viki jest z 93r, przebiegu ma 202 tys. Nie TD tylko zwykły Diesel, ma jakieś dziwne oznaczenie DR. Mam go rok. Od 2 miesięcy zaczął mi bardzo dymić i na postoju jak dodam dużo gazu na jakieś około 3 sekundy to jest za mną jedna duża czarna chmura.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nasłuchuj czy czasem wtryski Ci nie dzwonią. Jeżeli dzwonią to teraz szukasz który to wtrysk-po kolei, po jednym wtrsyku poluzowujesz nakretki, tak po jednym nei wszytskie od razu, jezeli przestanie dany wtrysk dzwonic to wiesz który sie zawiesił.

Powodów opcenia moze być duzo ale najcześciej wina andmiernego kopcenia sa wtryski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no nie róbcie paniki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dobry diesel może , a nawet musi pościć dymek,

Ja też jak walne mu nagle w palnik lub redukcja i strzał to czarno za mną

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Na ale dla jasności czarna chmurka przez 2 sekundy a potem spokój

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie masz przypadkiem uszkodzonych uszczelek ? Kiedy miałeś wymieniane uszczelki ? Na dislach się nie znam bo mam pb, ale może cośdostaje się do silnika, i może ci go zalewać dlatego wydech pluje kropkami. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zenobiusz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mialem podobnie ale ja mam turbo diesla i przyczyna byla peknieta rura od turbiny pompujacej powietrze do kolektora a potem do komory spalania. Brak cisnienia powodowal, ze mieszanka byla slabo wzbogacona powietrzeb i paliwo bylo niedopalane. Z wydechu wlasnie czarny dym i sadza w postaci takich kropoczek jak to nazwales. To nie olej kopci na czarno. To niedopalone paliwo. Tak jak kolega wyzej pisal sprawdz wtryski bo moze juz sa zajezdzone.

Masz tu wskazowke:

"Sprawdź wtryski czy otwierają się przy odpowiednim ciśnieniu dla silnika 17DR i 17D to jest 130 atm, czy czasem niesą przekręcone, na wtryskiwaczu są takie garby a na głowicy jest prasowany punkt, sprawdź czy tez nieleją jak ktoś wcześniej pisał, ja to robiłem i kosztowało to 50 PLN, jeśli się okaże że leją to końcówki do wymiany i proponuje kupić jakieś markowe bo podróby długo niewytrzymóją."

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez zenobiusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam Viki z silnikiem 3.0 CDTI 2005 rok . ostatnio w trasie na autostradzie jechalem 120 km/h i w pewnym momencie przyspieszylem skrzynia automatycznie zmiejszyla na miejszy bieg i poczulem takie sekundowe dlawienie sie silnika i w pewnym momencie samochud przyspieszyl a za mna pojawila sie ogromna czarna dym z tlumnikow az nic nie bylo widac . . Podczas postoju nie wydobywa sie czarny dym ani przy niskich obrotach tylko podczas naglego przyspieszenia .

Jaka przyczyna moze byc?? moze ktos pomuc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego, odgrzebałeś temat sprzed 5 lat, i do tego w niewłaściwym dziale...

Pisz w tym dziale:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×