Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest MasterViki

Trzęsie na biegu jałowym? Nie koniecznie podzuszki...

Recommended Posts

Guest MasterViki

Witam.

Założyłem ten temat ponieważ sam walczyłem z tym problemem, a mianowicie hałasem i trzęsawicą Viki na biegu jałowym w kabinie wraz z kokpitem.

Podejrzenia szły jak u większoći tu kolegów: poduszki silnika bądz zbyt niskie obroty jałowca. Co sie jednak okazało. Przy wymianie paska wielorowkowego postanowaiłem przyjrzeć się napinaczowi. Po wymontowaniu okazał się już dość zurzyty. Więc telefon, zamówionko, i na drugi dzień nówka cewka napinacz trafił w moje ręce. Założony, wraz z nowym paskiem....odpalam...i...uszom nie wierzę. Tak jak w środku najmocniej na zimnym silniku telepało całą budą i trząsło na tyle, że wszystkie plastiki strzelały

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> (dopiero częściowo ustawało to po rozgrzaniu silnika), tak jak za dotknięciem magicznej różczki pod nazwą napinacz problem generalnie zniknął. Nie telepie, nie hałasuje i kultura pracy w środku jak i na zewnątrz wzrosła. Jedynie można się wsłuchiwac w przyjemny dzwięk pracy naszego silniczka, zamiast przytrzymywac ręką kokpit, który niemiłosiernie trzeszczy:)Mam nadzieję, że ten temat naświetli wam myśl o tym, że zanim wymienicie poduchę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> badz podniesiecie obroty biegu jałowego, zerkniecie na stan waszego napinacza. W moim przypadku zmienił bardzo dużo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj znać jakie to koszty i ile roboty ;-)

jeszcze mniej więcej gdzie się on znajduje i jak go można obczaić czy zużyty już jest ;-)

dzięki z góry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MasterViki

Tak jak prosiłeś, wiadomość na privie.

A dla ogółu koszt ok 227zł napinacz wraz z rolką(chyba, że ma się znajomości

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> to taniej ) i 30-70zł pasek(cena uzależniona oczywiście od producenta). Lokalizacja: po zdjęciu prawego koła i osłony plastikowej jest jak na tacy. Robocizna: z wymianą paska 1.5h to duże maximum.

Pozdro

Edited by MasterViki

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja też bym prosił o to co bukowa479 na priv

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MasterViki

Się robi

Edited by MasterViki

Share this post


Link to post
Share on other sites

sie dziękuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no i wymieniłeś ten napinacz ???? masz dalej wibracje ????

daj znac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcin1984wwy

Witam mam podobny problem z tym paskiem Też mam taki trzęsienie, wibracje, a nwet takie stukanie jakby tłumik stukał gdzieś tam o podłogę (ale nie stuka sprawdzałem) Drgana te występują tylko na biegu jałowym lub pdczas jazdy na wstecznym biegu. Raz posiukałem go odrdzewiaczem WD40 i przez 5 minut było ok ale potem znowu to samo Podejrzewam że to właśnie ten napinacz lub koło pasowe na wale korbowym ( podobno ono jest dwumasowe ale ja tego nie wiem na 100%) Jak sprawdzić ten napinacz czy poprawnie działa? Wymontować go i co dalej?

Może to wina tego elementu?

Please login or register to see this link.

Jak go sprawdzić?

Mój adres: marcin1984wwy@wp.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie trzeba odkręcać koła. Skręcić kołami na max w prawo i się uda, przynajmniej mi się udało, roboty na 20 min.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MasterViki

Please login or register to see this quote.

O, a kolega nawet bez sciagania koła;)Prosze.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MasterViki

Please login or register to see this quote.

Ja mam dalej wibracje. Pare dni chodził jak malina, zero trzęsawicy, i znów zaczął. Problem raczej napewno stoji w jakiejś rolce(pompa wody, łozysko alternatora, koło pasowe). Tego nie wiem. Ja dałem sobie czas i dokładnie zlokalizowałem problem trzęsawicy i dudnienia. To pasek na odcinku(u mnie) pompa - koło pasowe poluźnia sie tak, że wpadając w drgania trzęsie tak wszystkim i hałasuje jak by cały silnik dudnij. Więc coś go musi "hamowac" skoro tak sie poluźnia.

Pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też Viki trzęsła się niemiłosiernie. Oddałem do sprawdzenia do znajomego mechanika i przyczyną okazał się napinacz (można go było wyginać w każdą stronę). Kultura pracy znacząco się poprawiła jednak i tak mam wrażenie, że mogło by być lepiej (porównując z wersją DTH kolegi). Gdzie jeszcze można szukać przyczyny jeśli nie napinacz, nie rolki i nie poduszki? Obroty na jałowym 800 RPM, może podnieść je minimalnie i nie szukać dalej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Koło pasowe gumowe na wale do wymiany na forum gdzieś o tym pisali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ewentualnie któreś inne koło może mieć bicie klima/wspomaganie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...