Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

michal1983

Poduszka silnika

Recommended Posts

Witam

Dziś zauwazyłem ze mam uszkodzoną poduszkę przy silniku a dokładnie ten gumowy element na wsporniku przy pasku rozrządu (silnik x18xe).

Czy wymiana tego elementu jest kosztowna i pracochłonna ? co musi zrobić mechanik- jak wyceniacie naprawę ? jaka częśc kupić ? czy wymieniać samemu ?

Dzieki za odpowiedz.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi ci o drążek reakcyjny silnika --->

Please login or register to see this link.

Koszt nowego drążka Lemfordera 75 zł u stachowiaka , wymiana samodzielna 15 minut pracy , zdejmujesz dolot , dwie śruby ( 19 bodajże ) i koniec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak najszybciej sprawdzic te poduszke czy jest dobra czy juz ma dosc ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Najlepiej organoleptycznie.

Jak się jej przyjrzysz a raczej jemu bo to drążek reakcyjny to widać wzrokowo porozrywaną gumę wokół śruby mocującej.

Można też poruszać motorem w przód i w tył i będzie widać uszkodzenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

...zanim zamontujesz nowy wspornik wypełnij go klejem do szyb. ja wymienialem juz na lemfordera,febiego,ruville i zawsze sie zrywała, wiec kupiłem najtansza jak byla dostepna u mnie w hurtowni i wypełnilem ja klejem do szyb, schło okolo doby. od tamtej pory zapomniałem o problemie.(klej do szyb jest wystarczajaco elastyczny ze nie ma to wpływu na komfort tłumienia wibracjii silnika) pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Borysewicz

Witaj kolego. Ja już u siebie wymieniłem ze 3 takie drążki. Długo na nich nie pojezdziłem zastanawiałem się dla czego go tak zrywa. Pojechałem do mechaniora na kanał i sprawdziłem całe zawieszenie silnika i okazało się, że jeszcze jedna poduszka wysiadała i dla tego mi zrywało drążek bo silnik za dużo się ruszał. Wymiana nie jest trudna, sam to zrobisz. Sprawdź całe zawieszenie silnika i zrób tak jak pisali z tym klejem, dobry patent. Powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaki dolot? kolektor dolotowy? ile może kosztować wymiana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

filtr powietrza (przynajmniej w x18xe)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sam sobie wymienisz! nie jezdzij do nikogo!

musisz zdjac obudowe filtra powietrza w x18xe ew jeszcze przeplywke mozesz wyciagnac ja wyciaglem. pozniej odkrecasz 2 sruby wyjmujesz drazek wsadzasz nowy i przykrecasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

tu masz wszystko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drążek reakcyjny tak szybko sam z siebie nie pada. Jak ktoś pisze, że wymieniał go kilka razy i to w krótkim okresie czasu to na 99,9% ma uszkodzoną którąś poduszkę (i stawiałbym na tą pod skrzynią biegów). Do 1,6 zakładałem lemfordera i sprawowała się bardzo dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

....zeby wymienic tylna poduszke skrzyni to trzeba sanki opuszczac.sam tego nie zrobi.patent z klejem do szyb to najlepsze rozwiazanie i likwiduje problem na zawsze, bez wzgledu na to czy to 1.6 czy 2.5.

Edited by bolgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

my mowimy o tej poduszce z boku silnika kolo rozrzadu.

Ja wymienic to 15 minut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...wiem o ktory element chodzi....kolega SEBA sugeruje zuzycie tylnej poduszki skrzyni z powodu ktorej pada wspornik przy rozrzadzie. u mnie w byłym x20xev pozostałe poduszki były dobre a wspornik i tak zrywało. wiec powtarzam 3raz...klej do szyb wyeliminował problem ze zrywaniem wspornika przy rozrzadzie....pozdro

Edited by bolgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w swojej X16XEL zmieniłem ten wspornik na Toprana i jeżdżę już 2 lata i dopiero od pół roku widać delikatne naderwanie. Moim zdaniem wytrzyma jeszcze przynajmniej rok

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie cos wali przy odpalaniu i poszarpuje przy zmianie biegow i chyba zaczne od poduszki pod skrzynia i silnikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....a'propo. przy zmianie silnika, tylna poduszke skrzyni tez wypełniłem klejem do szyb...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czyli ze co kupic ewentualnie najtansza i klejem do szyb ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie wymieniłem ten drążek, ale przy zmianie biegów czy wyłączaniu silnika telepie nim.. więc domyslam sie że poszła któraś poduszka.

Jak samemu wzrokowo sprawdzić która jest walnięta, a może jest na to jakaś metoda??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tulio2024

Ja u siebie jakiś czas temu też zobaczyłem, że mam spękaną mocno już gumę na tym drążku. Po za tym czuje jak silnik uderza przy pierwszym biegu i po zmianie na drugi. Oby tylko ten drążek był do wymiany a, nie także inne poduszki.

PS. Jak dobrze, że jest porada na stronie jak to wymienić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Viki żonki wymieniłem gumę na tym drążku i poduchę skrzyni. Reszta poduch jak stwierdził meches jest zdrowa a przy ruszaniu nadal słychać uderzenie i czuć delikatne szarpniecie. Mechanik stwierdził ze to już luzy w skrzyni. Czy to możliwe. Przebieg 214 tyś. Przy zmianie na 2 i 3 bieg gwałtowniej puszczając sprzęgło tez to słychać. Nerwa mam na to

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś w tym jest, bo w poprzedniej przy ok 200 kkm pojawił sie podobny problem, ale poduszka również była wcześniej zmieniona. Najczęściej pada poducha pod skrzynią (inaczej przednia lewa). Jak pojeździłem z taką kilka miechów to drążek był również do wywalenia. Wjedź na kanał i niech mechanior obejrzy poduszki, przy okazji również drążki stabilizatora

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pierwsze słyszę żeby do tej czynności trzeba było wózek opuszczać, ale może przy którymś silniku jest inaczej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guma na drążku wymieniona- poduszki na dole podobko ok. Teraz lepiej wchodzą biegi i silnik nie telepie przy ruszaniu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> przy okazji wymieniona uszczelka na deklem zaworów (po 3 miesiącach !!)- podobno na lepszą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> no i świece wymienione z boscha na ngk (uważam że chyba na tych Boscham lepiej mi się jezdziło--ale to subiektywna opinia ). wszytko zrobione jak należy, pochwała dla Pana Mechanika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.Podwieszę pod temat.

Posiadam Vectre b 2.5 V6 i jest problem ze aby kupić poduszki silnika  

Please login or register to see this link.

 takie do V6.Czy będą pasować poduszki z innej wersji silnikowej?Ewentualnie może ktoś z Was ma na sprzedaż przednią i tylną.Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt nic nie wie?Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...