Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

X16XEL - szarpanie wymienione 1/2 silnika - może rozrząd??


Guest kamilkropka
 Share

Recommended Posts

Guest kamilkropka

Witam

Objaw:

Zimny czy ciepły jak wcisnę gwałtownie do oporu pedał gazu to strasznie się dusi i potrafi strzelić. Dzieje sie to na LPG i PB.

Jak jadę i puszcze nogę z gazu to czuc takie potrójne szarpnięcie.

Wymienione, podmienione:

Cewka, świece, przewody, sonda, krokowy, czujnik temp na komp, zaślepiony EGR, wyczyszczona przepustnica, dolot szczelny - rezultat - żadnej poprawy.

Nie mam już siły. Poczytałem jeszcze i tak się zastanawiam czy może byc przestawiony rozrząd?? Do mechanika nie mogę sie dodzwonic i ustalic czy wymieniał na znaki czy blokadę ?? Wogóle jakie miałbym objawy jakby był rozrząd przestawiony o 1 ząbek. Ogólnie od 3 tys idzie jak burza.

Może macie jeszcze jakies pomysły.

PS. Czy ma ktos może, ewnetulanie czy może ktoś zrobic fotkę z podłączeniem przewodów "podciśnienia"

Pozdrawiam , Kamil

Link to comment
Share on other sites

Guest kileeer
Witam

Objaw:

Zimny czy ciepły jak wcisnę gwałtownie do oporu pedał gazu to strasznie się dusi i potrafi strzelić. Dzieje sie to na LPG i PB.

Jak jadę i puszcze nogę z gazu to czuc takie potrójne szarpnięcie.

Wymienione, podmienione:

Cewka, świece, przewody, sonda, krokowy, czujnik temp na komp, zaślepiony EGR, wyczyszczona przepustnica, dolot szczelny - rezultat - żadnej poprawy.

Nie mam już siły. Poczytałem jeszcze i tak się zastanawiam czy może byc przestawiony rozrząd?? Do mechanika nie mogę sie dodzwonic i ustalic czy wymieniał na znaki czy blokadę ?? Wogóle jakie miałbym objawy jakby był rozrząd przestawiony o 1 ząbek. Ogólnie od 3 tys idzie jak burza.

Może macie jeszcze jakies pomysły.

PS. Czy ma ktos może, ewnetulanie czy może ktoś zrobic fotkę z podłączeniem przewodów "podciśnienia"

Pozdrawiam , Kamil

Proponowałbym pojechać i ustawić LPG. możesz mieć źle ustawione dawki. Strzela Ci bo masz złe spalanie, co sie wiąże albo za ubogą ,albo za bogatą mieszanką. Świece do gazu nalepiej jak byś miał dwuelektrodowe NGK, kable też NGK.

Link to comment
Share on other sites

Guest kamilkropka
a kolektor ssący cały,może masz lekko pęknięty i temu ci muli??

Więc tak moja próba szczelności układu polegała na całkowitym zatkaniu dolotu przy filtrze powietrza.

Silnik zdechł więc mniemam że jest raczej szczelny :(

Link to comment
Share on other sites

Więc tak moja próba szczelności układu polegała na całkowitym zatkaniu dolotu przy filtrze powietrza.

Silnik zdechł więc mniemam że jest raczej szczelny sad.gif

dawaj gazu wiecej i przytykaj dolot i słuchaj wszędzie ale trudno tak naprawde w ten sposób sprawdzić małą nieszczenlość. A gaz jaka instalacja? po jeśli ma mikser w dolocie to jego mocowanie na dolocie potrafi sie wyrobić i zrobić nieszczelność. Proponował bym jednak wyjąć tą rurkę od filtra do przepustnicy i pprawdzić... A nie syczy gdzieś np przy przepustnicy ?

Link to comment
Share on other sites

Guest kamilkropka
dawaj gazu wiecej i przytykaj dolot i słuchaj wszędzie ale trudno tak naprawde w ten sposób sprawdzić małą nieszczenlość. A gaz jaka instalacja? po jeśli ma mikser w dolocie to jego mocowanie na dolocie potrafi sie wyrobić i zrobić nieszczelność. Proponował bym jednak wyjąć tą rurkę od filtra do przepustnicy i pprawdzić... A nie syczy gdzieś np przy przepustnicy ?

No raczej nie syczy.

Hmm mówicie że to będzie dolot ?? i to obstawiacie?? Qrcze wydaje mi sie że auto by nie gasło. Chociaż :/

No nic może jakoś spróbuję to sprawdzić, hociaz jak pomyslę o kolejnym rozkręcaniu to mnie cholera bierze :)

Pozdrawiam, Kamil

Link to comment
Share on other sites

Guest kamilkropka

Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz. Jak wcisnę podczas jazdy na I biegu pedał gazu to jest taki chwilowy muł i później wyrwanie do przodu :(

Pozdrawiam, Kamil

Link to comment
Share on other sites

obstawiam dolot,typowe objawy,gaz w podłoge i chwila nic,dusi go powietrzem,co do przestawionego rozrządu,to raczej nie masz,bo albo byś nie odpalił,albo by trzymał na jałowym niskie i nierówne obroty.

Link to comment
Share on other sites

Guest kamilkropka
obstawiam dolot,typowe objawy,gaz w podłoge i chwila nic,dusi go powietrzem,co do przestawionego rozrządu,to raczej nie masz,bo albo byś nie odpalił,albo by trzymał na jałowym niskie i nierówne obroty.

No ale jak go jeszcze sprawdzić inaczej niż napisałem wcześniej tj dławiąc całkowicie dolot ??

Link to comment
Share on other sites

oczywiście ze tak..z tego co piszesz to wymieniałeś,bądz podmieniałes części w dolocie,może kolego coś przegapiłeś,jakaś stara uszczelka,gdzies cos niedokręcone.zaś te "strzały"to ewidentny zanik iskry,bądz szczelina w dolocie,pizesz ze kable,swiece,cewka a moduł jest w twoim silniku?

Link to comment
Share on other sites

Miałem identyczny problem. Viki (x16xel) dusiła się ze startu. Dopiero powyżej 3000tyś rwała do przodu. Strzelała i na gazie i pb. Okazało się ze przy zmianie rozrządu gość przestawił go o 1 ząbek. Jak pojechałem z objawami od razu trafił co zrobił źle. Po poprawce wszystko jak ręka odjął. :D I nieprawda że przy przestawionym rozrządzie nie odpalisz albo na jałowym będą niskie nierówne obroty. U mnie paliła normalnie i obroty tez ok. Ja obstawiam rozrząd bo objawy są jak u mnie.

Edited by @ro
Link to comment
Share on other sites

Guest kamilkropka

:) czyli jako mniejsze zło zacznę od rozrządu.

Kolego a miałeś jakieś inne objawy oprócz mulenia do 3 tys.?? Czy jak pościłeś nogę z gazu to miałeś szarpanie??

Link to comment
Share on other sites

Guest Borysewicz

Witam. Mam taki sam silnik jak twój i miałem te same objawy. Wina była po stronie rozrządu był przestawiony o jeden ząbek, też się dusił, szarpał i td. Pojechałem do mechaniora podpiął OP COMa i wyszło, że zły sygnał z sondy lambdy (wtyczka była luźna), no i komputer się rozkodował czy jak tam zwie. A błędów nie wywalał. Nadmienię że jak rozrząd był przestawiony to nie równo mi chodził. Życzę powodzenia i szybkiego usunięcia usterki.

Link to comment
Share on other sites

Szarpanie przy mniejszej prędkości i obrotach czasem i tak się zdarzają po puszczeniu gazu, ale mechanik stwierdził ze to już są luzy na skrzyni niestety. <_< U mnie to wygląda tak że np. dojeżdżając do przejazdu kolejowego na 1 biegu puszcze gaz, auto zwolni i gdy staram się delikatnie przyspieszyć zaczyna mi szarpać. Jak dam mocniej gazu jest ok. Mam nadzieje że nie pomotałem za bardzo ;) i że pomogłem z podpowiedzią bo samo przestawienie rozrządu nawet u mechesa to mały koszt ale za to spokój bezcenny

Edited by @ro
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

no u mnie tez cos takiego sie dzieje w moim x16xel identycznie jak piszecie do 3000obr mul jak nic potem nawet przyspiesza , bylem u znajomego mechanika poradzil mi odkrecic kolektor znaczy sprawdzic czy kat nie zasyfial i poradzil tez ze moze to wlasnie byc rozrzad przestawiony musze to sprawdzic, u mnie wymienione/rpzemienione: filtr paliwa, filtr powietrza, sprawdzona sonda lambda, czyszczony egr i zaslepiony, czyszczona przepustnica, dolot razcej sprawny (nie sprawdzalem dokladny ale nie widzialem zeby cos bylo dziurawego badz nie szczelnego), swiece NGK 2elektr, cewka wymieniona org i sprawdzone weze podcisnienia i sprawne oczywiscie nic nie pomoglo :( zostal mi tylko ten katalizator i rozrzad mam nadzieje ze to pomoze bo juz tez sil nie mam ;/

Link to comment
Share on other sites

Jesli masz LPG to w tym bym szukal bym przyczyny, zle ustawiona rozstraja kompa Pb i zaczynaja sie cyrki niby wszysko sprawdne a jednak przerywa, zabkuje itp..

Link to comment
Share on other sites

Popieram, najpierw porządnie niech ci ustawią gaz, też miałem muła do 3000 ale tylko na pb, i tylko na zimnym, ale też sprawdzałem wszystko i nic. Pewnego dnia zniknęło i jest dobrze. Ale gaz może sporo namieszać więc to pierwsze niech dobrze zrobią, bo potrafić porozwalać mapy od benzyny.

Link to comment
Share on other sites

nie mam gazu tylko bezolowiowa 95 auto wlasnie jest u kumpla mechanika i mi je dzis zbada znaczy ten rozrzad wiec mam nadzieje ze to bedzie to ;P

witam no auto odebrane faktycznie rozrzad przestawiony i to o dwa zabki ;/ ale zeby tego bylo malo musze wymienic kolo pasowe i jeszcze jakas zebatke bo jeden zabek jest wylamany od zaplonu chyba narazie chodzi ok normalnie nie to auto ;) przyspiesza jak powinno ;) ale moglibyscie mi powiedziec jak ta zebadka sie fachowo nazywa? i czy mozna kupic jakies uzywane?

Link to comment
Share on other sites

Od kilku miesięcy mam to samo,na LPG i na PB szarpie zwłaszcza po puszczeniu gazu tak z 2-3 szarpnięcia,skoro tak wszyscy obstawiają rozrząd to muszę szykować kaskę i moje pytanie brzmi: Ile taka impreza może kosztować?

A może ktoś wie jak to samemu sprawdzić,czy jest przestawiony?Dodam,że rozrząd był wymieniany jakieś 12 000 tys. km temu....Przewody nowe NGK,itp..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP