Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest vinc777

wymiana płynu wspomagania vectra b 1.8

Recommended Posts

Guest vinc777

witam wszystkich

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

mam pytanie dotyczace wymiany płynu wspomagania VB 1.8 97r.

gdzie moge znaleźć instrukcjie(opis) najlepiej ze zdjeciami???

z góry dzieki pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by zubek73
przenoszę / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czemu chcesz go wymieniac ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vinc777

jezdze aukiem ponad dwa lata nie wymieniałem

poprzedni własciciel tez watpie

pozatym u znajomego wspomaganie chodzi lzej

dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymiana płynu nie jest uwzgledniona w harmonogramie serwisowym

i wątpie zeby cokolwiek sie poprawilo po jego wymianie

ostatczenie obawialbym sie nawet wyciekow po wlaniu swiezego plynu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vinc777

przekładnia była sprawdzana z 2 miechy temu i nic nie twierdzono

byc moze tak ma byc

choc czytałem na forum ze wymiana moze pomoc

mowisz ze moze byc tak ze jak wymienie plyn to zacznie ciec???

bo narazie nie ubywa!!!

Edited by vinc777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a jaki masz silnik?

i jaki ma silnik Twój znajomy?

myślę że rodzaj silnika i wyposażenia też może robić różnice(jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi)

po za tym nie można tak porównywać dwóch samochodów ponieważ

nigdy nie będą miały takiego samego zużycia.

Edited by diablo2204

Share this post


Link to post
Share on other sites

a może kolega ma mniejsze lub węższe oponki od twoich

Share this post


Link to post
Share on other sites

a moze ma mniejsze obciążenie na pasku klinowym (brak klimy), a może macie inne przekładnie (skąd wiesz że masz fabryczną? )

takich "a może" może być wiele

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i wcale nie musi to być wina plynu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ja bym nie ruszał jak stan jest ok

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by ziem

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie przyczyn może być od groma mój tata też ma viki i u niego też lżej chodzi kierownica może dlatego że ma właśnie węższe opony każda vectra jest inna lepiej się przyzwyczaj z tym i daj se na luz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vinc777

silnik znajomego i mój to samo 1.8 wyposażenie też,

choć jak nie ubywa to może rzeczywiście dać sobie spokój

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja w swojej 2,2 DTI wymieniłem i nastapiła lekka poprawa wspomagania, od nowosci tj od 2001 w aucie nie były wymieniane końcówki drążków kierowniczych. po ich wymianie (ze wzgledu na luzy) nastapiła istotna poprawa wspomagania kierownicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podłącze się bo jestem przed wymianą i mam ten sam silnik ale nie mogę nigdzie znaleźć porady a nie chce coś zepsuć zapowietrzyć.

 

z góry dzięki za linka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rear Axle Oil Additive (GM 19 70 452)- zamów buteleczkę w ASO (niewielki koszt) i dodaj do oleju wspomagania. Specyfik produkowany specjalnie dla OPLA jako dodatek do oleju w mostach.

Przetestowane w kilku moich autach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wymieniać a dolać tego czy jak? w tej chwili jak mam poziom po środku miarki to mam odessać trochę i to dodać i wszystko olac temat wymiany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim w jakim stanie masz olej (kolor, konsystencja) i jak pracuje wspoma? Jesli olej nie ma stęchłego zapachu i barwy brunatno-czarnej to ja bym nic nie ruszał a jedynie dodał środka który podałem wyżej. Po prostu wlej zawartość do zbiorniczka wyrównawczego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wg mnie olej wygląda ok, jest krwisto czerwony i wspomaganie działa poprawnie po prostu nigdy nie był wymieniany a fura ma 17 lat i jest to ostatni płyn jaki został mi do wymiany dlatego pomyślałem że go zleje i wleje nowy bo temat wydaje się dosyć prosty. Jak doleje zawartość tej buteleczki to zapewne poziom płynu w zbiorniku podniesie się ponad kreske max co chyba nie jest ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymien cały, żaden siuwaks dodawany do starego oleju w magiczny sposób nie przywróci jego właściwości.

Ja też u siebie miałem ładny czerwony, po wymianie jakoś lepiej wspomaganie nagle zaczęło chodzić :).

Odkręć przewód znadjujący się najniżej w układzie, najrozsądniej było by bezpośrednio z maglownicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wczoraj prześledziłem cały układ wężyków i powiem szczerze że wg mnie jedynym najrozsądniejszym miejscem jest odpiąć wężyk od spodu zbiornika choć nie jest on w najniższym punkcie - ale trzeba powiedzieć żę ten wężyk idzie co chwila góra dół przed maglownicą. Jeszcze nie namierzyłem powrotu bo może uda się jeszcze gdzies przy samej pompie na powrocie bo tam przy maglownicy będzie to mega trudne a i samo wejście do maglownicy jakoś jest wrzucone bez śrub bo ich nie widziałem tam z pozycji kanału.

A czy po odkręceniu węża pod zbiornikiem i zlania tego co samo zleci nie można poczekać az się samo zleje bo ciśnienie wypchnie cały pozostały płyn z układu albo przez pompe która będzie się kręcić sama po odpaleniu fury lub przez kręcenie kierownicą, czy się zapowietrzy i potem po wlaniu do zbiornika się nie odpowietrzy bo ten gościu twierdzi że układ się sam odpowietrza? I czy ktoś mi może powiedzieć ile litrów tam się tego płynu znajduje, więcej niż litr czy mniej? dzięki za pomoc.

 

Edited by xbeer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak jest w Twoim motorze ale w 2.0 i 2,5 była z przodu dodatkowa chłodnica pod zderzakiem taki pałąk na przewodach elastycznych, ewentualnie możesz tamtędy spróbować jeżeli posiadasz. Coś mi się kojarzy że delikatnie ponad litr wchodziło ale niech to ktoś jeszcze potwierdzi (ostatnio wymieniałem z 5 lat temu), dwie butelki w każdym razie w zupełności Ci wystarczą, a jak chcesz zlewać z pod zbiorniczka to pewnie nawet 1 bo wszystko nie zejdzie.

Z tym odpalaniem pompy to bym uważał, smarowana jest własnie płynem więc ewentualnie tylko na chwilę, z drugiej strony pompą i tak wszystko nie zejdzie, zostanie trochę w przewodach.

 

Co do odpowietrzania, zalewasz do stanu, opalasz auto, dajesz mu chwilę pochodzić ok 1-3 minut, następnie zaczynasz stopniowo małymi skokami skręcać kierownicą w lewo<>prawo i kontrolujesz poziom płynu, aż do pełnych obrotów kierownicy.

Po przejechaniu 10-20km spradż jeszcze raz stan płynu gdyż skubaniec mocno się pieni na poczatku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dzięki za info, a co do połąku z przodu mam to samo jest ta chłodnica którą płynie płyn po wypłynięciu ze zbiornika jednak niema gdzie rozpiąć za bardzo tego układu przy tej chłodnicy z tego co wczoraj patrzyłem i tak naprawdę chyba jedyne mądre miejsce do zlania to ten wąż wychodzący od zbiornika, chyba ze jeszcze sprawdze jak jest z tym powrotem wchodzącym w pompe, rozumiem że po zlaniu tego co zeszło samoistnie z rury i zbiornika już niczym nie kręcić aby wylać więcej starego oleju z układu żeby czegoś nie zepsuć? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozesz pokręcić ale w granicach rozsądku, szybkie dwa trzy skrety i wyłączyć silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A samo odpalenie samochodu czyli ruszenie pompy nie spowoduje też opustoszenia układu ? Pytam czy po odpięciu rurki od zbiornika po odpaleniu samochodu te ruchy kierownica mają być jak najszybciej po odpaleniu czyli że cała akcja po odwołaniu ma trwać jak najszybciej 10 sek i koniec ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi o to aby pompa jak najkrócej chodziła na sucho, pompa chłodzona i smarowana jest płynem. Odepnij przewód, spuść ile zejdzie, następnie odpal auto, przekręć dwa trzy razy w jedną i w drugą stronę i zgaś. Najlepiej zrób to na kobyłkach aby koła miały jak najmniejszy opór.
 Układ w pełni się nie opustoszy gdyż trochę pozostanie go w maglu oraz w przewodach, natomiast to nie stanowi specjalnie problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok rozumiem a  to kręcenie w lewo i w prawo zrobić do oporu w każdą stronę czy lekko pół obrotu kierownicy w każdą ze stron?

A potem zalać nowym do średniego stanu odpalić fure i znowu kręcić i dolać rozumiem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...