Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Pietruk

dmuchawa, wentylator, klimatronik dwustrefowy

Recommended Posts

Witam

Miał ktoś może usterkę polegajaca na tym że raz działa a raz nie działa nadmuch. Na początku było to tak że rano (zimne auto) nadmuch sie załączał po kilku sekundach i z czasem przeszło na minuty, aż dziś uruchomił sie dopiero po dwóch godzinach, ale w tym momencie stał juz w warsztacie ogrzewanym z pół godziny bo chciałem sie dobrać do wentylatora. Czego wkońcu nie zrobiłem bo musiałem jechać nagle.

Co może być przyczyną, zaznaczam że wszyskie pokrętła działają prawidłowo, widać że klima reaguje na wszelkie nastawy bo słuchać jak pracują silniki napędu klapek wewnatrz i wszysko jest prawidłowo pokazane na wyświetlaczu, tylko nie dmucha. Temperatury silnika i na zewnątrz są prawidłowo wyświetlone na ekranie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwny przypadek. To stało się teraz (w zimne dni), czy latem było podobnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest SebZab

Ten problem był już wielokrotnie poruszany na forum.

Szukaj pod hasłem: rezystor, opornik dmuchawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem ten sam przypadek.

Na silnik wentylatora dostała się woda, zaśniedziały szczotki wraz z komutatorem (nie wiem czy dokładnie tak to się nazywa), koszt naprawy 50 PLN z wymianą kompletnego silnika sztuka za sztukę u elektryka samochodowego.

Zdemontuj schowek wewnętrzny i zobacz co tam się dzieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Własnie wyczułem że to jednak silnik. Jaka mu sie tak dobrze przyłoży to zaczyna kręcić. Sam wyjmowałeś silnik czy ktoś?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest SebZab

U mnie problemy z silnikiem dmuchawy zaczęły się po odgrzybianiu klimatyzacji.

Fachmani postawili urządzenie do odgrzybiania pod schowkiem, więc całe opary waliły prosto na dmuchawę.

Efekt uboczny był taki, że wilgoć dostała się do silnika i zaczął on się ciężej obracać.

W rezultacie wyglądało to tak, że raz nawiew dział, a raz nie.

Jak sobie z tym poradziłem: zdemontowałem schowek, profilaktycznie wywierciłem otwór fi.4mm w dolnej części obudowy dmuchawy do odprowadzania wilgoci, a przede wszystkim, po zdjęciu filtra kabinowego nawaliłem prosto na silnik WD40.

Na razie wszystko gra, skończyły się przerwy w pracy wentylatora.

Pewnie lepiej byłoby zdemontować całkiem dmuchawę i przeczyścić silnik, ale dostęp do niektórych śrubek jest fatalny. Poddałem się z rozkręcaniem po godzinnej walce.

Edited by SebZab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podsumowując temat, wyjąłem silnik i faktycznie cieżko sie krecił. Wcześniej jednak sprawdziłem go poprzez otwór na filtr kabinowy. Troszkę środków smarujących w sprayu i komfort jazdy wrócił do normy.

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i chęć pomocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiwoz

Please login or register to see this quote.

Naprawa aut nie jest moją profesją... wolę naprawiać ludzi od środka.Nigdy nie mam czasu aby odstawić auto do serwisu ,doba jest za krótka.Ostatnio miałem taki sam problem jak Ty w swoim aucie VC Kombi 2.2 DTI 2003 .Nadmuch zalączał się od "5" obroty wentylatora wariowały aż w końcu dmuchawa przestała działać zupełnie .Biorąc pod uwagę porę roku-sytuacja niezbyt ciekawa. Oczywiście szybko zajrzałem na forum.Wyjąłem panel klimatronika.Rozebrałem na elementy pierwsze(żałuję ,że nie zrobiłem zdjęć) Użyłem preparatu do potencjometrów... faktycznie działa ,byle nie za dużo.Następnie pomyślałem o oporniku dmuchawy( trzeba wyjąć cały schowek odkręcając 5 śrubek + dwie od opornika dmuchawy) Wyglądał bardzo ładnie.Podłączyłem do niego zwykły miernik prądu stałego ,który pokazywał zmienne wartości wraz ze zmianami prędkości nadmuchu na klimatroniku.Pomyślałem, że pewnie szlag trafił szczotki silnika lub sam silnik dmuchawy. Odkręciłem silnik..... droga przez mękę beż odpowiednich narzędzi , trzeba jeszcze wyjąć tunel od nawiewu na nogi i trzeba myśleć. Wyląlem silnik z wirnikiemi przeżyłem szok!! Wszystko utopione w czarnej mazi, ZASYFIONE!!! tak samo jak moje dłonie.. W ruch poszła bentyna apteczna ,szpitalna ,super czysta z pędzelkiem- błyskawicznie paruje- fajek lepiej nie palić!! Jak już wszystko wymyłem, wymontowałem szczotki. Okazało się ,że mają 7 mm długości. Kumutator zasyfiony należy przeczyścić bardzo drobnym papierem ściernym np.600, podobnie jak i szczotki wzdłuż krzywizny( należy pamiętać jak były włożone ) Z powrotem zamontowałem szczotki odpowiednio zaciskając sprężyny w prowadnicach Silnik podłączyłem bezpośrednio z akumulatora - zapieprzał mało mi go z reki nie wyrwało ....Zamontowałem wszystko jak było na poczatku(-została mi jedna śrubka nie wiem skąd) Stwierdziłem ,że długość szczotek jest wystarczająca ,auto ma przejechane 128 tyś km. Obecnie wentylacja w aucie działa super, chodzą wszystkie biegi plus automat klimatronika. Tak sobie teraz myślę,że być może podczas lipcowego odgrzybiania zbyt duż środka osadziła się w najniższej części dmuchawy wypłukując wcześniej wszelkie zanieczyszczenia. Koszt naprawy to moja robocizna ,czas ,nerwy i ból pleców ,bo chwilami trzeba przyjmować niefizjologiczne pozycje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdźcie sobie przed zimą odpływy wody w podszybiu koło filtra kabinowego, u mnie był zasyfiony i wszystko szło na silnik właśnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej mam taki przypadek mianowicie jakoś słabo dmucha nawet na7 biegu VC 1.9 tdci. Pytanie czy to może być wina filtrów powietrza i kabinowego?

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

filtr powietrza na pewno nie

filtr kabinowy musiał by być z 5 letni żeby robił problemy...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

i pojęcie słabo dmucha na 7 jest pojęciem względnym, ja obstawiam brak umiejętności ustawienia nawiewu tak jak byś chciał lub awarie któregoś z silniczków regulujących gdzie ma dmuchać, wszystko można sprawdzić z op-comem i kimś kto zna się choć minimum na oplach, napisz na forum swojego oddziału może ktoś za 4-pak piwa Ci pomoże

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale tak z ciekawości sprawdź, ten filtr kabinowy, być może liści napchało i już będzie mniejsza efektywność nawiewu

Share this post


Link to post
Share on other sites

no u mnie na 7-ce dobrze daje, na trasie bym nie wytrzymał z tym odgłosem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Panowie jak ustawić nadmuch na przod-centralny? Żadne z 4 przycisków : auto, ob.zamknięty , nawiew na szybę przod i odmtażanie na tyl, nie włączają tego nawiewu. Oczywiście kratka jest otwarta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bo fabryka ustawiła tak że grzać ma na szybe i na nogi, prawdopodobnie jest to bardziej przyjemne dla użytkownika, ja bym to tak zostawił ale jeśli koniecznie chcesz to zmianiać to:

środkowe kółko którym regulujesz prędkość nadmuchu trzeba wcisnąć żeby otworzyło się menu klimatronika - oczywiście ono prawie zawsze jest zepsute więć próbuj 100 razy jeśli sie nie uda to trzeba lutować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaa takie buty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

w zasadzie juz wszystko przynajmniej raz kliknąłem . Czuć kliknięcie na pokrętłach temperatury (l/p) oraz na regulacji szybkości nawiewu.

Czyli powinno zadziałać przy jednorazowym kliknięciu ?

A pokrętła temp po kliknieciu, cos maja włączyć ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mają wyrównywać temp obu stref


ale one zazwyczaj działają,to środkowe to menu zazwyczaj nie działa a wtedy jak kolega wyżej zimnie luty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokrętła temp są do tego że jak zmienisz na pasażera pokrętle temp to jeśli wciśniesz pokrętło kierowcy to się wyrówna pasażera do tego jak ma kierowca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

a co do pokrętła środkowego pr nawiewu, teoretycznie powinien zadziałać za 1 kliknięciem, ale w VC tak łatwo nie jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

próbuj długo trzymać, próbuj kilka razy wciskać, próbuj wszystkiego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> aż do skutku .

może Ci się uda, a jak się nie uda to:

Please login or register to see this link.

moje bardziej obszerne ale kolega powyżej dobrze pisze, polać mu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> wyprzedził mnie nie dobry jeden !

Edited by rakos94

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziekuje koledzy za szybką odpowiedz i pomoc. Teraz juz wszytko jasne. Nawet jakby co naprawa widzę ze banalna przy tym opisie z linku.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...