Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Msienkowski

Lampka ładowania - coś dziwwnego

Recommended Posts

Witam szanownych Kolegów.

Od kilku dni borykam się z takim oto problemem.

Podczas jazdy zapala się kontrolka ładowania akumulatora i nie gaśnie. Po wyłączeniu silnika i jego ponownym uruchomienia jest jakiś czas O.K. i po jakimś czasie znów to samo.

W chwili gdy zapali się ta lampka wszystko działa jak należy, nic nie przygasa, autko jedzie normalnie.

W ukrytym menu w CD70 jest możliwość podglądu jakie napięcie daje alternator, u mnie jest różnie od 14,1V do 13,3V. Zauważyłem jednak, że w chwili zapalenia się lampki ładowania napięcie na około 2 sekundy spada na 11,9V - 12V po czym ponownie jest w zakresie od 14,1 do 13,3.

Co może być przyczyną tego zjawiska?

Nadmienię, że mam wymieniony alternator i jest w komputerze jeden błąd "Wadliwe działanie lampki alternatora"

Opisane powyżej objawy zaczynają występować coraz częściej.

Co robić ???

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

trochę małe te ładowanie

Please login or register to see this quote.

powinno być 14,2-14,5

dodatkowo na aku spoczynkowo 12,4+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niestety według mnie jest awaria Alternatora a dokładnie to tego układu z mostkiem - miałem dokładnie to samo.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mnie to spotkało na trasie i myślałem jak będę co pewien czas gasił silnik i zapalał to będzie ładowało. Niestety po kilku zapaleniach..........auto jak zapaliło to jechało.....owszem ale nie było ładowania czyli za każdym razem akumulator był słabszy a potem jak ostatkami zapiłem silnik to już nie było wspomagania.

(Przy oponach 225 skręt o 90 stopni wydawał się.......no)

Kosz naprawy w poza ASO to około 200 pln.

U mnie lampka zapalała się około 4 - 5 minut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Całe szczęście, że mam gwarancję na alternator. Dziś zadzwonię i pojadę do firmy w której kupiłem ten Alternator.

Zobaczymy co z tego wyniknie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeszcze jedna rzecz.

Jak naprawią to sprawdź sobie jakie wtedy masz ładowanie. W moim przypadku po naprawie mostka padnięty był jeszcze regulator i pomimo tego że dawał napięcie ......to dawaj je na poziomie 15.9V

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Opowiem Wam, jeszcze ku przestrodze jak to się stało ......tak aby koledzy unikali takiej sytuacji.

Szwagrowi padł akumulator wiec tak jak mówiono podprowadziłem moją Viki, podłączyliśmy kable ja delikatnie gaz a on odpalał ....i tak z 10 minut bo nie chciał zaskoczyć....

Ale niestety nie zaskoczył. Dwa dni później podziało się z ładowaniem (jak wcześniej opisałem), a według mechaników wszystkiemu był winny sposób odpalania drugiego samochodu cytuje:

".....!!!!!NIGDY NIE MOŻNA ODPALAĆ DRUGIEGO SAMOCHODU NA ZAPALONYM SILNIKU!!!!!!!!!

ODPALA SIĘ POPRZEZ PODŁĄCZENIE POD AKUMULATORA, I TYLKO Z AKUMULATORA BYŁ PRĄD

W przeciwnym przypadku alternator jest obciążony poborem x00% razy większym, przez co ...... najpierw pada regulator, a następnie mostek....."

To tyle z tego tematu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by simplus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, to alternator a konkretnie elektronika - tak samo miałem, te same objawy. Zrób bo póki co jeszcze możesz się przemieszczać ale z dnia na dzień będziesz miał gorzej aż do całkowitego zdechnięcia całości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też się zapalała i gasła kilka razy w ciągu dnia (wczorajszego) aż do prawie całkowitego padnięcia aku, i okazało się że u mnie wcale nie ma już ładowania. No i lipa na jutro jestem z majstrem umówiony (jak dotre)-moja pierwsza awaria

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> . No i ciekawe czy nie trzeba bedzie nowego aku kupić

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie były takie same objawy i podobny błąd na kompie,awarią okazała się przepalona dioda napięciowa alternatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mi tylko dwa razy się zapaliła w ciągu dnia...

Na spocie musiałem odpalać z akumulatora kolegi Luc... za co jeszcze raz dziękuję!!!

wracajac do domu - raptem 3km - zapaliła mi się znów kontrolka braku ładowania, później wspomaganie kierownicy siadło, dalej świecą się ABS, ESP, poduszki... najlepsze było to, że światła przygasły /już po 22-giej/,kierunki nie działają, nawiew nie działa i szyb nie mogę otworzyć - jechałem jak w zimie w maluchu... Koszty wymiany alternatora w lipcu to 320zł oczywiście nie w ASO! Pozdrawiam!

Edited by gall.wa

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i byłem dziś u magika z moją zapalającą się kontrolką ładowania, samochodem z kluczykiem i brakiem ładowania. Po wyjęciu alternatora górą (nie było łatwo), okazało się że: regulator napięcia się troszkę stopił, wyrwane były dwie diody w mostku i to koło z drugiej strony (to od paska) ma spore luzy. Naprawa trwała 3 godz (Józefów koło Falenicy) - faktura 620zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje gratulacje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pablo2

U mnie było tak,

najpierw zapaliło się autko z kluczykiem - od tego czasu zrobiłem już 400 km. Dokładnie dziś rano musiałem kogoś pilnie odwieźć na dworzec i w tym czasie zapaliła się lampka od ładowania - auto dalej jedzie, temperatura nie rośnie - no to jadę bo muszę. W drodze powrotnej zaczęło się robić jak w Boże Narodzenie - coraz więcej lampek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> tj. najpierw wysiadło wspomaganie, ABS, ESP, poduszki, wycieraczki nie chodziły już tak żwawo jak zawsze. Całe szczęście pod pracę podjechałem. I teraz co dalej - jak domniemam mam problem z alternatorem. Czy może mi ktoś polecić jakiś serwis w Warszawie (nie ASO)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tu poszukaj:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie.

Niestety jeszcze nie dotarłem do serwisu, bo żona gdzieś schowała mi kartę gwarancyjną na alternator.

Zauważyłem jednak, w jakim momencie zapala mi się kontrolka ładowania.

Przy uruchomionym dodatkowym menu kompa na radyjku CD70 (podgląd na napięcie ładowania) w chwili, kiedy skręcam kierownicą przy małej prędkości samochodu lub w czasie postoju (oczywiście przy uruchomionym silniku) napięcie ładowania chwilowo spada do 11,7V, zapala się kontrolka ładowania i po chwili ładowanie wraca i napięcie jest O.K. oczywiście do następnego razu.

Może ma ktoś jakiś pomysł, co może być przyczyną tego zjawiska?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

wspomaganie zabiera sporo prądu i stąd spadki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Właśnie... mam pytanie do Naszego Moderatora... ale niestety odbiega od tematu... jak "cóś" to proszę o przeniesienie... mianowicie - stuka mi w okolicach pasażera podczas skręcania... a dziś zauważyłem, że gdy to się pojawia "dławią" się światła... to ma jakiś związek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi o tym stukaniu po stronie pasażera powiedział magik od elektryki, jak mi ładowanie padło, że to było wyrobione łożysko od tego koła co napędza alternator, i faktycznie po zrobieniu alternatora tego dzwięku już nie mam. Nie wiem czy to przypadek czy faktycznie tak jest- może jest ktoś bardziej oblatany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej to, tym bardziej jak przy skręcie i światłą przygasają. Strona tez się zgadza - alternator jest przed siedzeniem pasażera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tyle, że Ty masz chyba alternator po naprawie więc nie powinien się psuć. Można zmierzyć (albo na ukrytym menu popatrzeć) napięcie aku i ładowanie na wszelki wypadek. Łożyska amorków (sprawdzałeś?) raczej nie powinny mieć aż takiego wpływu na obciążenie. Sprawdź płyn we wspomaganiu czy ma odpowiedni poziom. A opory jakies czujesz na kierownicy?

Jak ładowanie nie świeci to może aku słaby - zresztą gdzieś na forum było, że samo przygasanie świateł to nic nadzwyczajnego - parę osób pisało że też tak ma.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie, nie, aku jest OK, ładowanie także...

Więc co to? Jestem ZIELONY

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:">

Edit: proszę o przeniesienie do innego działu... przepraszam.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by gall.wa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pablo2

W jaki sposób można uaktywnić ukryte menu tudzież do niego wejść?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja w swoim radyjku CD70 wciskam i trzymam przez kilka sekund przycisk "Setting" aż usłyszę teki specyficzny dźwięk "jak w samolocie sygnalizacja zapiąć pasy". Po tym przyciskiem BC zmieniam różne ekrany w menu komputera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie,

ja jestem na świeżo z zapalaniem się lampki ładowania. Objawami było to ż e lampka zaświecała sie po jakimś czasie od zapalenia silnika, po zgaszeniu silnika było ok , tyle że lampka po czasie znów się zapalala. Po jakomś czasie zaczęło szarpać silnikiem tzn nierównomierne obroty, sprawdzalem ladowanie cęgami Dica - było ale szczątkowe. W ukrytym menu pokazywalo 11 - 13 V ( z tym że akumulator był naładowany ). Diagnoza coś z alternatorem. Po zdemontowaniu alternatora zawiozłem go do warsztatu naprawiającego tego typu rzeczy i coo.... poleciała 1 dioda w mostku ;-/ , niestety trzeba bylo wymienić cały mostek ( koszt 110 zeta + 50 zeta wymianka). Po zabudowaniu alternatora wszystko jest ok

Pozdrawiam

Mirash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...