Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest MATTS

VB 2.5 kombi - brak mocy, "bulgotanie"

Recommended Posts

Guest MATTS

Witam.

Pierwszy raz na forum i od razu z problemem... no coż, widocznie tak musiało być ...

Jakieś 10-14 dni temu zauważyłem spadek reakcji na depnięcie w pedał gazu w mojej Vectrze B kombi 2.5 97'. Auto jeszcze wtedy jeździło prawie normalnie, jednak spadek osiągów był odczuwalny.

W zeszły czwartek pojechałem autem do pracy. Rano (6:30) bez problemu odpalił i przejechałem nim 8km do celu. Po wyjściu z pracy i wejściu do auta okazało się, że auto nie odpala. Brak jakiejkolwiek reakcji, kontrolki przy kolejnych próbach odpalenia coraz bardziej przygasały. Próba odpalenia kablami nie powiodła się. Dopiero na popych poszło gładko.

Przejechałem z powrotem 8km, a samochód postał jeszcze odpalony jakieś 20min. Po zgaszeniu silnik znowu nie odpalał - znów zero reakcji.

Po kolejnym starcie na popych podjechał do mechanika, po opisaniu problemu podpiął prostownik i auto bez zająknięcia odpaliło. Do wymiany zatem akumulator...

No to sprawiłem sobie BOSCH za 120 Euro. Auto odpala teraz normalnie ale brak mu mocy... tak jakby z 170pk zrobiło się nagle 50, a silnik z benzyny stał się dieslem.

MEchanik który wymienił mi accu, podłączając komputer nic nie wykrył, kazał udać się do serwisu Opla, co zrobiłem.

Tam wykryli wadę "Crankshift sensor" co wygląda chyba tak (tak naprawdę to nie wiem co wymienili bo po 1 nie widziałem, a po 2 nie znam się na mechanice)

Please login or register to see this link.

. Zapłaciłem za to 215 Euro z czego sama część kosztowała 61 ... masakra, no ale co zrobić...

Niestety to na nic się zdało.... dalej jest jak było.

Silnik odpala normalnie, pracuje równo, nie słychać żadnych stuków.

Problem pojawia się na luzie przy dodawaniu gazu - auto zaczyna dosłownie bulgotać (1 - ok. 4,5 RPM) co jest odczuwalne siedząc w środku,

kiedy jadę auto zachowuje się jakby uczyło eco drivingu, nie ma możliwości ostrego ruszenia, tylko delikatne operowanie gazem, przy próbie dodania gazu, przyspieszenia auto zaczyna się dusić - obroty i prędkość wzrastają bardzo powoli, nie tak jak powinno to być normalnie. Dzisiaj się przejechałem i osiąga normalne prędkości (jechałem tylko kawałek po autostradzie i 160 bez problemu). Rozrząd wymieniony ok. 2500km temu.

Sprawdzałem przepływomierz - po odłączeniu czujnika na nim, świeci się żółta kontrolka silnika(?), ale auto jechało tak jak z podłączonym czujnikiem.

Dodam, że jestem teraz w Holandii, w sobotę chcę jechać do Polski i boję się, żeby całkiem się nie rozkraczył gdzieś po drodze. Popowiedzcie chociaż czy można z tym jeździć... bo nie bardzo chciałbym już tutaj go robić jeśli jest to coś poważnego (za duże koszta), chyba że pierdoła typu świece...

Dzięki jeśli przeczytałeś moje opowiadanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i jeszcze większe jeśli jesteś w stanie coś podpowiedzieć!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A próbowałes odzytac błedy Jak to zrobic jest na forum. Wyglada jakbyauto szlo Ci w tryie awaryjnym, albo nie paliło na wszystkie gary Cewka kable Ale nie rozumiem tego bulgoczenia jak to nazwałes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hans21

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na 3 to raczej mało prawdopodobne a juz napewno nie pojechałby 160

Share this post


Link to post
Share on other sites

bez przesady

swiece czy kable to pojedyncze wypadanie zapłonów a nie objawy typu totalny muł tak jak pisze MATTS

Ja rozumiem ze gdy auto mialo problemy z rozruchem to po odpaleniu moc mialo jeszcze w normie?

teraz odpala normalnie ale nie ma mocy?

Wg mnie trzeba to powiazac z nieudolną wymiana aku...

"mechanik" wymieniajacy aku nie podpial czegos lub cos pozmianiemial np wezyki podcisnieniowe na kolektorze (sa one w poblizu aku)

A Ci ktorzy wymienili Ci czujnik walu przeszli samych siebie...

Gdy odczytujesz bledy na zgaszonym silniku to wiele aut pokazuje blad tego czujnika bo wlasnie silnik nie pracuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by hapko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MATTS

dziękuję koledzy za szybką reakcję!

hapko: niestety mocy brakowało już w dzień bądź przeddzień wymiany aku. "Mechanik" stwierdził, że stary, zużyty aku może mieć wpływ również na brak mocy, co okazało się kompletną bzdurą. No ale przynajmniej nie muszę go pchać żeby odpalił

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zauważyłem jednak raz, że jeszcze na starym aku (chyba w dzień wymiany - rano), po odpaleniu na popych, przez jakieś 2 minuty jechał z normalną mocą. A gdy go gasiłem dzień wcześniej już tej mocy nie miał.

Teraz oczywiście pali normalnie, ale nie ma mocy.

Co do wymiany aku to mechanik nie grzebał nigdzie indziej. Jedyne co odpinał to plus i minus.

Czujnik wału.. trudno, ale przynajmniej będzie to najdroższy czujnik wału pośród wszystkich VB

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

edit:

w sumie auto nie zamula aż tak bardzo tragicznie... da się jechać, że tak się wyrażę, normalnie. Nie pamiętam jak teraz przyspiesza... no ale w normalnym ruchu miejskim daje radę. Gorzej jeśli chciałbym wyprzedzić, lub szybko ruszyć. Auto zachowuje się jak załadowany Polonez Truck

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by MATTS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hapko zmuli Ci auto jak padnie cewka Z czerwcowego zlotu wracałem na 4 garach wiec wiem cos o tym Auto idzie rozpedzic ale na to trzeba czasuuuuu

Co do wezyków podcisnienia to Fakt ze mają wpływ na przepustnice ale specjalnej róznicy u siebie nie zauwazyłem jak je pomyliłem (osobiscie nawet o tym nie wiedziałem do czasu az zajrzała bardziej kompetentna osoba pd maske)

Co do odczytu to własnie tak jest Ciekawe czy stary był faktycznie padniety czy tylko kase nabili

MATTS A silnik chodzi Ci równo i ma ten swój specyficzny klank V6tki

Edited by Oskar_13

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MATTS

Please login or register to see this quote.

Silnik zdecydowanie chodzi tak jak chodził przed usterką, czyli równo, a dzwięk jest jaki był

Gdybym jutro podjechał do mechanika, co kazać mu sprawdzić? Chodzi mi co może być problemem z najtańszych rzeczy? Uwierzcie że tu drogo w tych sprawach jak chu*. Do 100 euro jeszcze bym przełknął.

Edited by MATTS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Brak mi pomyslow

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czujnik temperatury powietrza zasysanego? warto podpiac sie pod tech i sprawdzic odczyt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MATTS

Dla potomnych:

problem już dawno został rozwiązany.

Do wymiany była cewka zapłonowa, jak i przewody.

Koszt 600zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to widzę że to samo mnie czeka. Mam podobne objawy plus te co wskazują na cewkę, czyli szarpanie silnikiem. Samochód odpala ale trzeba długo pokręcić jak jest zimny

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest WAN

Please login or register to see this quote.

panowie ile moze kosztowac nowa cewka zapłonowa i ile zejdzie z wymiana ,vb2.5v6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cena

Please login or register to see this link.

moze znajdziesz taniej, ale kupuj tylko oryginalna.

Czas wymiany to pojęcie względne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dla jednych 5 min, dla innych pół dnia, zależy jaki poziom zaawansowania w rozkręcaniu silnika v6

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

ogólnie to tylko 4 śróbki,ale do tego, żeby się dostać do jednej ze śrubek trzeba ściągnąć przedni kolektor dolotowy (5 opasek zaciskowych, 3 sróbki) odchylasz wąż odmy (dzięki temu nie musisz ruszać kolektora środkowego). No i najpierw trzeba aku i podstawe aku wyciagnac. Czasu nie liczylem ale mysle ze w 15min się wyrobiłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie trzeba, ale dosjcie jest trudne i bez dobrych torksów nie da rady a z reszta sie zgadzam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja z natury leniwy jestem i jak przez chwilę się męczyłem żeby dojść do tej sróbki to szybciej było kolektor zrzucić, chyba najprostsza rzecz przy rozkręcaniu silnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...