Jump to content

W dniu dzisiejszym od 22 nastąpi przerwa w działaniu forum związana z pracami serwisowymi.

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Prory

Brak mocy,przerywanie

Recommended Posts

Opis problemu:

-W czasie zwiększania obrotów ( np.przy wyprzedaniu) silnik przerywa i traci moc.Obroty zwiększam normalnie.

Moje wrażenie jest takie,jakby jeden z cylindrów przez chwilę przestał pracować.

Co zrobiłem:

-Wizyta na komputerze-wszystko OK.

-Wymiana świec i przewodów

-Czyszczenie przepustnicy-skorzystałem z porad.

-Sprawdzone ciśnienie paliwa

Mogę jeszcze spróbować na innym komputerze,z uwagą,aby sprawdzali przy różnych obrotach.

Chyba że macie jakieś pomysły, za które z góry dziękuję.

Edit:

Druga wizyta na komp.-wszystko OK.

Bez gazu

Silnik 1.6-16V

Edited by Prory

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest urbek

Wszystko fajnie ale jaki masz silnik? Czy masz gaz? Uzupelnij swoj profil!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam od siebie jako znajomy.

Przerywanie to raczej szarpanie.

Przykladowo, jedziemy 40km/h na drugim biegu, przelaczamy na czworke czy piatke i naciskamy delikatnie gaz. Jesli wcisnie sie delikatnie to auto sie "grzeje" - silnik strasznie halasuje i bardzo powoli przyspiesza(o ile mozna tak to nazwac). Wcisnie sie troche wiecej gazu - samochod szarpie (robi wielokrotnie "kangura" - jakby nie dostawal odpowiednio paliwa) i dzieje sie tak dopoki nie zmniejszymy gazu/zesprzeglimy.

Olej, filtry - wszystko sprawdzone i nowe, przebieg okolo 210 000.

Mysle, ze Viki 1.6 przy 90Km/h nie mialaby problemow z przyspieszeniem na trzecim, a nawet na czwartym biegu. Nie czuje sie tych 100 koni, a jakby sie jechalo jakims fiatem.

Liczymy na Wasza pomoc. : )

Edited by lilavati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jakie założyłeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli to poliftowy silnik 1.6 / 16V to czy sprawdzaliscie listwe zaplonowa DIS? Problemy z DISem nie sa sygnalizowane przez komputer, a objawy przebicia na cewkach WN tej listwy sa dosc podobne. Mialem okazje tego doswiadczyc w mojej karierze posiadacza Viki z X16XEL.

Diagnoza: podmienic listwe z innym X16XEL - wymiana jest blyskawiczna, potrzebny tylko torx (bodajze T35)

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Świece- NGK

Przewody- Bosch Silicone Power

Dzisiaj doszedł drugi objaw -nie pali na 3 tłoku więc prawdopodobnie moduł DIS (@Oggway).

Prosiłbym o podanie jakiej firmy moduł kupić (ERA ?).

Po sprawdzeniu napiszę co i jak.

Pozdrawiam.

EDIT

U mnie jest coś takiego:

Please login or register to see this link.

Edited by Prory

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w podbramkowej sytuacji kupilem na Alledrogo podrobke Dello albo Delo (nie pamietam). Koszt ok. 240 PLN. Jezdzi juz ok. roku i nie mam z nia problemow. Przyznam, ze obawialem sie podrobki, ale moj portwel przekonal mnie do zakupu w trybie ekonomicznym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam

Edit: Zaraz, zaraz... Jakie przewody BOSCHa? Jesli masz przewody WN to nie masz DISa tylko dwie cewki WN z boku silnika. A pod maska masz nie X16XEL ale przedliftowy X16XE. W przypadku DISa "przewody" maja slugosc moze z 10 cm i forme gumowych tulejek z metalowa sprezynka wewnatrz. Znajduja sie dokladnie pod DISem w otworach w glowicy. Do momentu zdjecia listwy zaplonowej sa niewidoczne, a wystepuja w komplecie z listwa, nie zas jako samodzielna czesc zamienna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Oggway

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po wymianie cewki na nową,wszystko jest tak jak być powinno.

Dziękuję za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w przedliftach X16XEL niemiał modułu i był oznaczony tak samo X16XEL wiec dobrze kolega pisze.

Ja mam podobnie ale jak zaleje wiecej benzyny problem ustaje, szarpie tylko wtedy kiedy jest zaledwie 10L w baku...

Edited by mar111

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...