Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
adamos1987

dziwny problem, nie wiem co zrobić

Recommended Posts

otóz panowie od pewnego czasu gdy jadę sobie po nierównościach (np. polna droga) to coś mi stuka/PUKA gdy samochód buja sie na boki, również mam coś takiego jak podjeżdźam po krawężnik po kątem i wtedy następuje bujnięcie samochodem i też stuknie/puknie kilka razy, oraz gdy zrobiłem doświadczenie i przy prędkości 40 km/h postanowiłem na asfalcie jeździć od boku do boku to słyszę tez takie jakby puknięcie i czuje też to w tym samy momencie w kierownicy i mam wnioskować że muszę zajżeć w końcówki drążka kierowniczego i w łączniki stabilizatora???KOLEDZY POMóżCIE BO LICHO MAM Z KASą A NIE CHCE SIE W NIEPOTRZEBNE KOSZTY PAKOWAć BO JUZ VIKI ZABIERA MI PRZYJEMNOść Z JAZDY....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jedz sobie z kims na kanal, wejdz pod auto a ktos niech buja autem to bedziesz slyszal skad to dochodzi.

Problemem moga byc:

- laczniki stabilizatora,

- tuleje,

- gumy stabilizatora,

- koncowki drazkow

mniej prawdopodobne:

- lozysko amortyzatora

jak nie masz kanalu to podjedz na stacje diagnostyczna albo do jakiegos warsztatu, przewaznie za 20 - 30zl zrobia Ci dokladna diagnoze co jest do zrobienia.

Sprawdz od razu tyl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego a łączniki i końcówki drążków kierowniczych jakiej firmy proponujesz zebym był potem zadowolony i cieszył się przyjemnością z jazdy mojej Viki...;-) a czemu zakładasz że łożysko amortyzatora to raczej nie??? inaczej się objawia jak to one polecą????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej to szybko obadaj kolego bo mnie moja Viki zaskoczyła w piątek... Mi pukało coś z tyłu i to tylko przy obciążeniu większym, byłem na przeglądzie, na szarpakach i wszystko super. Utwierdziłem się w przekonaniu że coś z oponą nie tak a tu bum- nagle tylne lewe kółko się położyło- wahacz tylnej osi złamał się przy samym kole i chwała że to się stało przy cofaniu i prawie zerowej prędkości bo tak to nie wiem jakby było... Na dokładkę okazało się że to rzadkie uszkodzenie dla VB i wahacz dopiero w środę dostanę bo jedzie aż z Niemiec- co dziwne to bardzo ciężko dostać- tylko jeden sklep w Gdyni to mi ściąga, a tak to wszędzie nie ma możliwości nawet załatwienia. Na dokładkę cena - 220zł/szt. , bo oryginał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Lepiej zajrzyj tam jak najszybciej bo skończysz jak ja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

szukaj Lemfordera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego byłem dzisiaj na diagnostyce i powiedział ze luz mają tuleja wahliwa ta co jest na dole chyba przy wahaczu, po jednej i drugiej stronie w tylnim zawieszeniu a tak to to on nie widzi nic wiecej a napewno nic z przodu, to mi bardzo nie pasuje do objawów które napisałem na początku mojego tematu. Kurde nie wiem co robic a nie chce sie pchac w niepotrzebne koszty a chce skonczyc z tym pukaniem POMOCY

Edited by adamos1987

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem takie objawy przy padniętych tulejkach pływających (czy wahliwych jak to nazwał mechanik).Pamiętaj że tam jest po 2 sztuki na koło i tak należy je wymieniać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego ale ja w maju wymieniałem te tulejki i znowu to samo???a z przodu co to moze byc jak podjezdzam pod niski kraweznik???wtedy mi to puka czy juz w momencie podjechania przodem walą tulejki z tyłu???a moze to łącznik stabilizatora z przodu bo moge nim dosyc lekko krecic ale nie czuje wtedy jakis tam przeskoków w momencie ruszania nim w prawo lewo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi to wyglada na sworzen. Łozyska amortyzatora tez bym nie odrzucał Na diagnostyce nie zawsze wyjdzie co jest o roboty, bo szarpaki pozosttawiają wiele do zyczenia. Proponuje kanał lub podnosnik, kolege do pomocy co ma o tym wieksze pojecie, i posprawdzac to metodą chałupniczą ze tak to nazwe ale jak dla mnie najlepsza, czyli brecha (łom łyzka czy jak to tam zwą) i podwazajac w odpowiednich miejscach sprawdzac luzy, sprawdzić luzy na kole góra dół(w pionie) na boki

Edited by Oskar_13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no własnie dzisiaj podjade do znajomego i weźniemy łoma i bedziemy patrzec....a lepiej jak jest na kanale auto czy na podnośniku, kiedy to lepiej wyjdzie???? a co do jazdy od boku do boku i wyczuwanie w kierownicy jakiegos pukniecia to nie bedzie czasem krzyżak??? bo byłem na diagnostyce i powiedział ze z przodu na zawieszeniu nie ma luzów a coś mi tak przeskakiwało jak zrobiłem eksperyment, a on nie wyjdzie przeciez na trzepakach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ważne żeby diagnosta był kumaty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie wydaje mi sie ze on był kumaty......a czy łacznik stabilizatora z przodu powiniem sie dać lekko obracać bo on zakonczony jest takimi przeciez główkami czy po zamononowaniu piwinien nic nie drgnąć jak sie próbuje ruszyc ręką???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zalezy co sie sprawdza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no chce sprawdzic i skonczyc z pukaniem/stukaniem przy wolnych predkosciach na nierównościach np. na podwórku albo polna droga bo wtedy cos stuka puka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

piszac zalezy cos sie sprawdza, miałem namysli który element zawiszenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

PRZYPOMINAM MOJ PROBLEM od pewnego czasu gdy jadę sobie po nierównościach (np. polna droga) to coś mi stuka/PUKA gdy samochód buja sie na boki, również mam coś takiego jak podjeżdźam po krawężnik po kątem i wtedy następuje bujnięcie samochodem i też stuknie/puknie kilka razy, oraz gdy zrobiłem doświadczenie i przy prędkości 40 km/h postanowiłem na asfalcie jeździć od boku do boku to słyszę tez takie jakby puknięcie i czuje też to w tym samy momencie w kierownicy i mam wnioskować że muszę zajżeć w końcówki drążka kierowniczego i w łączniki stabilizatora???

chodzi mi o gumy stabilizatora jak sprawdzic, łącznik stabilizatora(bo u mnie moge nim dosyc lekko krecic w prawo lewo ale nie czuje jakis przeskoków wtedy), końcówka drążka kierowniczego, tuleje, sam drążek kierowniczy i jak sprawdzic krzyzak który łączy o ile sie nie myle kolumne kierownicy z czyms:-) (jak sie myle to popraw mnie) byłem na szarpakach i powiedział ze nic z przodu nie stuka a z tyłu ze niby tuleja wahliwa ale nie słychac było ze puka bo sam sie wsłuchiwałem. na 17 jestem umówiony z mechanikiem i troche wiedzy potrzebuje ;-)

Edited by adamos1987

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łącznik ma się ruszać ale z dość znacznym oporem. Jeśli rusza się lekko to jest wyrobiony. Kwestia tylko ile bo jeśli jest zamontowany to jest lekko napięty i może nie czuć luzów. Najlepiej wykręcić go z jednej strony i wtedy wiadomo czy jest luźno. Co do końcówek drążka kierowniczego też powinny obracać się na jabłku z oporem. Jeśli będą luzy to jak szarpniesz to będziesz czuł. Gumy stabilizatora widać gołym okiem że są ok. Tulejki w przednim wahaczu też można ocenić wo wyglądzie. Jeśli jest dobra to widać że guma trzyma się metalu. Jeśli nie to widać pęknięcia gumy a nawet przesunięcia. Co do tych tylnych tulejek to jakie założyłeś? Jak założyłem tanie to posypały się po 3000km!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

z tego co sie orientuje to mechanik załozyl firmy Febi mowił ze jedna kosztowała 50 zł i ze ponoc sa dobre. zrobiłem 5000 km od wymiany. a co do ruszania sie łącznika to jak podnieslismy samochód to łącznikiem mogłem lekko obracac (w granicach jego mozliwosci ruchowych) tak samo było z drązkiem lekko uzyłem siły i mogłem na "jabłku" poruszac nim ale tez zadnych luzów nie czułem i mechanik tez. on zreszta sam powiedział ze to powinno lekko chodzic bo to pracuje. a ja mu juz nie wierze. jak to powinno wygladac bo widze kolego ze sie troche orientujesz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do końcówki drążka to jeśli nie ma luzów to może i tak powinno być. Łącznik najlepiej jak byś odkręcił z jednej strony bo tak to jest napięty przez drążek. U mnie właśnie niby chodził tylko z lekkim oporem a jak odkręciłem to okazało się że jest taki luz że mało nie wypadł z jabłka. Z Febim to różnie bywa a jest było widać że jest luz to raczej nie jest dobrze. Trzeba było założyć lemfordera. Podobny koszt a pewniejsze.U mnie też już są luzy na pływających i trochę zarzuca na boki a stukania nie ma. Nadają się do wymiany ale pewnie poczekam aż spadnie śnieg i przejedzie się moja kobieta to sama mi będzie kazać kupić bo teraz to słyszę że nie potrzebne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czyli kolego proponujesz zeby go odkrecic i zobaczyc???od dołu odkrecic czy góre??????a i odkrecac tam gdzie są gumy czy nie ma takiej potrzeby???ciezko wyjdzie czy nie??? i jak sprawdzic czy ma luz???

Edited by adamos1987

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Kolego jak rozwiazesz ten problem to daj znac co bylo bo mam podobny i nie wiem za co sie zabrac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale podejrzewam ze to teleje plywajace moga byc winnne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie ma problemu ale kilku mechaników oglądało zawieszenie i każdy mówił co innego wieć chu..j mnie szczela juz bo najlepiej to moze całe zawieszenie by chcieli zmienic a tu zapewne jedna pierdółka puka stuka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie ma znaczenia gdzie odkręcisz. Może iść trochę ciężko bo przeważnie tam jest zardzewiały gwint. Nie trzeba odkręcać nic poza tym tylko trzeba uważać bo jeśli jest napięty to może odbić (uważać na ręce). Potem może być że trudno będzie trafić spowrotem a to czy ma luz to już będziesz wiedział. Jabłko będzie latać w obudowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja bylem u jednego mechanika,posprawdzal luzy i powiedzial ze zadnej usterki nie zauwazyl,doradzil zebym pojechal do diagnosty i na szarpaki,tam tez wszystko gra,amory maja po 80% wiec nie wiem gdzie jest pies pogrzebany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...