Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

problem z przewodem od sprzegla


Guest Glosny
 Share

Recommended Posts

Witam.

Mam dosc nietypowy problem bo potrzebuje ten przewod sprzegła co idzie od wysprzeglika. Nie wiem jaki jest długi i nie wiem w ktorym miejscu ma jakie łączenie. Dysponuje ktos moze jakims zdjecie jak on dokladnie wyglada i jaki ma nr seryjny? Potrzebował bym takze ta mała spineczke i ten plastik co trzyma ta koncowke wysprzeglika na swoim miejscu w obudowie skrzyni.

ten przewod jest łączony w miejscu nr 2 czy miejscu nr 3?

Silnik to X18XE skrzynia F18

dzieki

pozdrawiam

post-14745-1255379192_thumb.jpg

Edited by Glosny
Link to comment
Share on other sites

i wlasnie potrzebuje ten waz gumowy z zakonczeniem metalowym na wysprzeglik. Da sie to kupic osobno? czy trzeba cały z tym metalowym do samej pompy sprzegla?

do jakiego silnika masz ten z obrazka? chcesz go sprzedac?

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

wszystko jest rozkręcana na poszczególne części.wiem bo mi ostatnio ciekło z tego łacznika co wchodzi do skrzyni .nie mam takiego czegoś. popytaj na forum . był ostatnio rozbitek tyłem na częsci .

Link to comment
Share on other sites

no wlasnie mi tez z tego cieknie bo jak robili skrzynie to cos popsuli i nie da sie do konca włozyc tej zawleczki... cos jest nie tak z tym gniazdem i musze wymienic ta aluminiowa czesc z tym gumowym wezem. Dzis mi to wyskoczyło i amba.... Teraz szukam tej czesci. Ciezko jest tam dojsc by to rozkrecic na aucie w tym miejscu?(zaznaczyłem na zdjeciu)

pozdrawiam

post-14745-1255383546_thumb.jpg

Edited by Glosny
Link to comment
Share on other sites

a tego nie wiedziałem ze jest wykrecany, myslałem ze jest cały z tym wezem gumowym. To wiem ze sie łączy z ta koncówka z wysprzeglika. jutro bede probował to zdemontowac i bede czukal. Moze udeze do ASO.

dzieki

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

to jak to jest połaczone to juz wiem dzieki Twojej pomocy. Jesli jest mozliwe rozkrecenie tego tam gdzie mowisz to jutro to wykrece i nic nie bede demontowac bo nawet duzo miejsca tam jest. Bo jesli trzeba by bylo zdemontowac ten gumowy waz to wiem ze do niego nie jest za dobry dostep i wtedy trzeba by sie troche nameczyc. Jutro bede drzwonic za ta czescia tylko nie wiem czy to jest do kupienia osobno. Bo wiem ze te plastiki co wchodza na przewod z wysprzeglika i te zawleczki w kształcie "U" sa dostepne w ASO bo juz to kupowałem ale nie wiedziałem ze tamto tez sie da osobno zdemontowac a jutro bede wiedział czu jest dostepne w ASO. Potem tylko wymiana. jutro po robocie bede walczyc.

dzieki pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

dla ułatwienia pod powiem ci pierw rozkręć to połączenie rurki metalowej z wężem , na rurke załuż cos żeby ci za dużo płynu nie uciekło( może byc kapturek z odpowietrznika zacisku hamulcowego)a potem dopiero odkręć przy tym trójniku.

Link to comment
Share on other sites

aha a jakie tam jest dojscie? bo to jest pod akusiem. bede probowac. dzieki za podpowiedz.

wyjmij akumulator i jego podstawe a bedziesz mial super dostep

hmmm

jesli rozpinali Ci przewod od sprzegla to na laczeniu przewodu zewnetrznego i tego wychodzacego ze skrzyni

Jesli sie od siebie rozpianaja/rozszczelniaja to podstawa jest odpowiednie zapiecie zawleczki (musi wskoczyc w rowek zeby trzymac glowke weza)

Poza tym na wezu wychodzacym ze skrzyni jest oring ktory moze byc przyciety i popuszcza lub

uszkodozny jest plastik mocujacy waz w skrzyni, gdy przewod wibruje, laczenie tych dwoch przewodow tez potrafi sie rozszczelnic

zewnetrzny przewod mozna kupic tylko w calosci (traktuje sie go jako nierozbieralny)

plastik mocujacy ma nr 6 79 544 i kosztuje 5zl w ASO

zawleczka ma nr 6 79 776 i kosztuje ok 3zl

oring na krociec ze skrzyni ma nr 6 79 622 i kosztuje ok 8zl

mysle ze to wystarczy

a jesli uszkodzili Ci faktycznie gorny przewod bo go rozkrecali to raczej poszukaj w uzywce takiego przeowdu bo nowy kosztuje 500-800zl

Edited by hapko
Link to comment
Share on other sites

witam

Dzieki za pomoc

juz kupiłem uzywke za 50zl (sam przewod gumowy z tym aluminiowym czyms z odpowietrznikiem), ten plastik i zawleczke. Poskladałem wszystko do kupy, odpowietrzyłem i jeździ. Teraz tylko jeszcze dziwi mnie to dlaczego mam pedał sprzegła wyze od hamulca? Jak tam wyglada regulacja wysokosci padału?

Co do dostepu, poszedłem na całosci i nic nie wyjmowałem. było troche ciasno, ale sie lekko odkrecało wiec udalo sie po najmniejszej lini oporu.

Nowy ten przewod tylko w całosci za 756zl netto w ASO. Ale w sklepie w gliwicach znalazłem taki za 195zl. Kiedys w ASO kosztował 154zl ale ze wzgledu na to ze nikt tego nie kupuje a auto jest coraz starsze to cena poszła w gore.

i znomu sie ciesze ze vikus smiga.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 4 months later...

Temat przewodów dawno nie poruszany ale odświeżę. Powiedzcie mi jak dobrze wpiąć tą zapinkę przy odpowietrzniku. Siedziałem kilka godzin i skończyło się najpierw na połamanym plastiku a potem na pogiętej zawleczce. Zatknąłem ją tylko trochę ale chyba zaczyna uciekać. Za nic nie mogłem jej wpiąć do końca. Jeśli ktoś to robił to niech opisze krok po kroku jak to zrobić bo już nie mam nerwów do tego

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie jak Grzechu napisał, tam jednym palcem można ta zawleczke włożyć i wyjąć, może końcówka na szybkozłączke trochę niżej jest niż powinna.

Link to comment
Share on other sites

To że ją można wyjąć jednym palcem to wiem. Gorzej jest z włożeniem. Nie mogło nic zostać bo dokładnie wszystko oczyściłem. Próbowałem na 2 różnych końcówkach (jedna poszła, o czym Grzechu wie ;

)). Chyba kupię nowy komplet, nowy plastik, oring, zapinka i spróbuję jeszcze raz. Pytanie tylko czy da się to zrobić za założonej skrzyni bo mam wrażenie że naciskając na końcówkę z odpowietrznikiem, reszta wchodzi lekko do skrzyni. Końcówka napewno trafia w swoje miejsce bo zapinka trochę wchodzi i wszystko się trzyma, tylko ona wchodzi samą końcówką a dalej ani drgnie

Link to comment
Share on other sites

Jak tylko znajdę czas to chętnie przyjadę. Będę dzwonił. Zawleczkę też masz? Byłem w serwisie i ze wszystkich tych części mają tylko tą zewnętrzną plastikową tulejkę i oring. Zawleczki niedostępne a cena przewodu do wysprzęglika 210 zł :dash:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP