Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest sebastian1983

gotowanie sie silnika

Recommended Posts

Guest sebastian1983

witam

2 dni temu spotkała mnie przykra niespodzianka ze strony viki, otóż w drodze powrotnej z wycieczki temperatura zaczęła przekraczać 100 stopni... natychmiast zatrzymałem i zgasiłem auto, po otworzeniu maski usłyszałem syczenie, początkowo nie wiedziałem skąd (ciemno noc), jak się potem okazało syczało na łączeniu obudowy termostatu, po odkręceniu korka od wlewu płynu chłodniczego syczenie ustawało, a ja czekałem aż sinik się ostudzi do 40 stopni żeby jechać dalej, i tak co 20km, delikatnie używając gazu, ponieważ mocniejsze naciśnięcie to skok temperatury do 100 stopni w ciągu kilku sekund, przy każdym postoju musiałem dolewać płyn chłodniczy, okazało się zbiorniczek napełniałem powyżej zgrzewu (polowa) a po 20km było na dnie odrobinę.... po 4 postojach, dolałem i podpompowalem jednym z gumowych węży, ponaciskałem kilka razy i po ruszeniu okazało się ze temp nie rośnie powyżej 45stopni.... jakby samo się naprawiło, tylko teraz moje pytanie, co mam z tym zrobić ? wentylatora nie słyszałem ani razu podczas gdy była taka temperatura.

Miałem już kiedyś podobny problem, i okazało się ze wymiana termostatu + czujnika w chłodnicy włączającego wentylator pomogła, to jest chyba ze sobą jakoś powiązane, wydaje mi się ze termostat nie otwierał mi dużego obiegu, a gdy go nie ma, to i wentylator się nie włącza.... ale co zrobić teraz .. potrzebuje auto a nie potrzeba mi takich niespodzianek..

Share this post


Link to post
Share on other sites

to chyba CI sie czujnik w chłodnicy zepsół, bo jak woda dojdzie do 98 stopni to powinien sie właczyc wiatrak

ja jezdziłem bez termostatu i tak jak mówie wiatrak mi sie włączał. Wymien termostat i czujnik i zobaczymy co sie dzieje dalej

Tylko ciekawi mnie ubytek płynu..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest orh

Jak juz masz cos wymieniac to raczej sam termostat. Czujnik od chlodnicy zapewne jest dobry.

Teraz tylko pytanie czy chlodnica byla ciepla? Mozliwe ze termostat sie nie otwiera i dlatego od temp powstaje cisnienie ktore wypycha plyn pod obudowa termostatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaciął Ci się termostat, naciskając udało Ci się go odblokować ale nie wiesz jak długo jeszcze podziała. Wymień go jak najszybciej.

Jeżeli silnik pracuje na małym obwodzie to czujnik z chłodnicy nie ma prawa zadziałać bo nie osiągnie odpowiedniej temperatury która go załącza.

Na przyszłość, albo jeżeli zdarzy Ci się jeszcze taka sytuacja zanim wymienisz termostat to odkręć sobie ogrzewanie na full i otwórz okna, pojedziesz znacznie dalej niż 20 km, tylko pamiętaj że to jest rozwiązanie awaryjne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sebastian1983

sprawdziłem dziś i wiatrak działał .... ale temperatura była normalna czyli ok 45stopni ...... a na postoju 90 i wiatrak włączony... czyli czujnik włączania wiatraka działa ..... pewnie jak mówicie termostat ....... i chyba jesteś w błędzie ze jeśli będzie na małym obwodzie to się załącza, bo było 100 stopni i nie włączał się a chodził chyba na małym obwodzie.... dziś zapalałem i było ok, ale czujnik działa i jest do wymiany pewnie termostat....

EDIT: wymienilem termostat (60zl) i zobaczymy...

Edited by sebastian1983

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sebastian1983

wentylator zaczal sie wlaczac juz po moich probach pompujac gruba rurą przy chlodnicy, od tamtej pory temp byla ok 45 stopni w trakcie jazdy, ale wymienilem termostat bo nie chcialem niespodzianek przy dluzszych trsach.. wiatrak sie wlacza powyzej 90, ale martwi mnie wysoka temp w trakcie jazdy, wskazowka jest troche powyzej polowy miedzy 45 a 90 przy predkosciach 90 / 140, wychodzi jakies 50 pare stopni moze nawet 60, a wczesniej bylo okolice 45 stopni ... co moze byc przyczyna ze teraz wyzsza jest ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli jest taka awaryjna sutuacja to włacz ogrzewanie na full wentylator na full i juz temp nie bedzie rosła tak szybko. a co do ubytku wody to nie poszła ci czasem uszczelka pod głowica i woda leci w wydech?/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest brombal

Please login or register to see this quote.

Jak czytam takie pytania to uważam że powinno się wprowadzić przy egzaminach na prawo jazdy przynajmniej 10 pytań z budowy .

Kolego w czasie jazdy temperatura normalna powinna się utrzymywać ok 88 stopni jesli jest mniejsza na dużych dystansach to oznacza że masz uszkodzony termostat . auto powinno być nagrzane do tej temperatury inaczej masz zwiekszone zużycie paliwa i silnika. Jeśli stoisz z odpalonym silnikiem to chyba normalne że auto rozgrzeje się mocniej i po to jest wentylator wraz czujnikiem go załączajacym schłodzi do 95 i się wyłączy . Jak jedziesz autem to niezależnie od temp. zew (no może poza ekstremalnym mrozem) prawidlowo dzialajacy układ chlodzenia powinien trzymac ok 88stopni .

Wcześniej miałeś ok 45 bo pewnie termostat się nie domykał czyli się zacinał jak również to że w czasie jazdy się grzał mogło być powodem nie otwarcia jak sie zacina to w obie strony .Ew taka przypadłość może być jesli miałeś mało płynu.

A tak na marginesie miałem tak w 2 przypadkach ze po wymianie płynu odpowietrzeniu niby ok a po wykonaniu dluższej jazdy gotuje sie płyn nic nie robiąc czekam aż przestygnie sprawdzam czy ilość płynu jest ok i samo sie cudownie naprawia . taki urok vectry niewiem czy we wszystkich ale moze tak być .

Jeśli chodzi o wycieki to trzeba posprawdzać jak bedzie sucho to wjedź na czysty karton i patrz czy gdzieś kapie . często delikatnie sączy się z pompy wody tak że można tego nie zauważyć . Zwłaszcza że większość ludzi zapomina (z oszczednosci) o wymianie pompy wody wraz z wymiana paska rozrzadu.

pozdrawiam

Edited by brombal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...