Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

tylne hamulce - tarcze i klocki


Guest bobek358
 Share

Recommended Posts

Guest bobek358

Witam

Mam do was pytanie, od jakiegoś czasu przy hamowaniu powyżej 80 km dudni mi w samochodzie, przy mniejszych prędkościach nie ma tego efektu, pedał hamulca także nie bije. Koła wszystkie były wyważone więc to nie koła, dudnienie dobiega z tyłu od strony pasażera. Dzisiaj zdejmę koła i będę sprawdzał czy tarcze nadają się do przetoczenia i tutaj jest właśnie moje pytanie.

Klocki są w dobrym stanie - wymienianie około 10kkm temu czy po przetłoczeniu będzie trzeba je wymienić czy można zostawić te, bo wiadomo jak już się kupuje nowe tarcze to i klocki trzeba zmienić.

Link to comment
Share on other sites

Ja za tarcze, klocki i szczęki ręcznego + kilka dębowych do roboty zapłaciłem coś koło 300zeta ;)

edit

Ty nie masz z tyłu bębnów??

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli da się toczyć to tocz, oby nie za dużo, po toczeniu nie trzeba zmieniać klocków, bo może się okazać, że za kilka tyg będzie znów efekt dudnienia i wtedy wymiana tarcz + klocków. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest elektryk27

U mnie ostatnio też zaczeło dudnić w tylnym kole, zdrapałem cały rant z rdzy i nic nie pomogło.Efekt hamowania jest taki jakby była krzywa tarcza,

Wystarczy że trochę wcisnę hamulec przy 60-km, efekt dudnienia powraca. Przypominam że koło było rozebrane i nic nie wykazało.

POMOCY... :angry:

Chcę zaznaczyć że dudnienie jest tylko przy hamowaniu, jak się toczy na luzie to cisza.

Edited by elektryk27
Link to comment
Share on other sites

Guest bobek358

Na próbę dałem tarcze do przetłoczenia - zajmuje się tym mój kolega więc za przysłowiową "flaszkę" przetoczył - pewnie i tak ją razem wypijemy . Po przetłoczeniu tarcze mają 9 mm (przed toczeniem miały 9,5 mm). Dzisiaj założę i zobaczę czy jest jakaś różnica.

DODANO:

Niestety, toczenie nic nie dało i teraz czuć jeszcze bardziej to bicie :/

Powiedzcie mi jak sprawdzić czy z piastą jest wszystko ok bo chce zakupić zestaw:

http://moto.allegro.pl/item778360345_tarcz...l_vectra_b.html

lub http://moto.allegro.pl/item774819647_tarcz...na_4_sruby.html

ale nie chce aby okazało się że wina leży po stronie piasty i niepotrzebnie wydałem 300 zł w błoto.

Zaznaczam, że przed złożeniem przetoczonej tarczy oczyściłem dokładnie miejsca styku piasty z tarczą, oraz tarczy z alusem

drucianą szczotką na wiertarce. Sprawdzałem też czy łożyska są ok - nie było luzu (raczej nie ma na 100% bo opony nie są zjechane od środka) i jak zakręciłem piastą bez tarczy to ładnie chodziły - tak "ciasno" i płynnie - robiły około 1-2 obroty.

DODANO:

Zapomniałem napisać że jak jechałem i delikatnie zaciągałem ręczy to także było odczuwalne bicie.

Edited by bobek358
Link to comment
Share on other sites

Guest elektryk27

U mnie zaczyna się bicie jak tylko depnę na pedał hamulca. Na zimnej tarczy minimalnie słychać, a po rozgrzaniu sporo głośniej. :(

Link to comment
Share on other sites

Guest bobek358

U mnie jest tak samo, dzisiaj zamawiam ten zestaw z SBS słyszałem o niej dobre opinie a w końcu to jest tył więc nie ma na niej takich obciążeń jak z przodu.

Link to comment
Share on other sites

Guest elektryk27
U mnie jest tak samo, dzisiaj zamawiam ten zestaw z SBS słyszałem o niej dobre opinie a w końcu to jest tył więc nie ma na niej takich obciążeń jak z przodu.

A stało się tak nagle z niczego, co jest grane...??? :(

Link to comment
Share on other sites

Guest bobek358

Dzisiaj wymianiłem tarecze na SBS i klocki Meyle - jak na razie idealnie. Bicie ustało, auto ładnie hamuje.

Mam nadzieję że to już koniec kłopotów z hamulacami na długi czas :)

Link to comment
Share on other sites

Guest elektryk27
Dzisiaj wymianiłem tarecze na SBS i klocki Meyle - jak na razie idealnie. Bicie ustało, auto ładnie hamuje.

Mam nadzieję że to już koniec kłopotów z hamulacami na długi czas :)

Powodzenia w ciszy, u mnie po staremu dudni.. :(

Link to comment
Share on other sites

Ja mysle ze te "bicie podczas hamowania" może być spowodowane nieznacznym pogięciem tarcz-y. Gwałtowna zmiana temperatury (wiazd w kałuże lub cokolwiek podobnego) A jesli biorąc pod uwage to ze nasze tarcze przejechały i wyhamowały swoje to dlatego sie poddają i dostają fal.

U mnie tak samo jak i u Was bicie podczas hamowanie z wiekszych predkości w tylnim prawym kole.

Czas sie za to zabrać :)

Link to comment
Share on other sites

no ja niestety koledzy zrobiłem 8 tys na zestawie Brembo i Ferodo przód, jak tarcze sa zimne super hamuje samochod, jak sie nagrzeja to dudni jak nie wiem co i do tego czuc na kierownicy...tarcze wymieniałem w lutym br ... odradzam brembo, zdziadziało strasznie... ;/ 500 zł poszło...

Link to comment
Share on other sites

Guest bobek358

Sprawdź lepiej tył, bo u mnie tak samo było - jak zimny wszystko ok, jak sie nagrzały to masakra całą budą trzęsło przy hamowaniu ....

Link to comment
Share on other sites

Guest elektryk27

Dowiedziałem się ostatnio, że jakaś poduszka w kole też może dudnić . Zwłaszcza przy hamowaniu, mieści się ona z tyłu w kole i przy hamowaniu daje

dudnienie . Taki efekt jak by była tarcza krzywa.. :(

Link to comment
Share on other sites

Guest elektryk27

Jak by podnieść auto do góry, i rozpędzić koło wtedy zacząć hamować. Ciekawe czy dudnienie się nasila czy ustaje, w każdym razie cały czas mi dudni i

sposobu nima jak u hakima.. :lol:

Proszę o dalsze porady w tym temacie..

Link to comment
Share on other sites

pomierzyłem u znajomego na stacji bicia tarczy... roznica 0,11 mm :o szajs ten Brembo ze masakra, naprawde nie polecam tych tarcz!!! w przyszłym tygodniu zakładam zestaw TRW Lucas i tarcze i klocki tejże produkcji, znajomy ma własnie takie i jest zadowolony, zadnych bic. sprawdzałem rozniez opory toczenia i nic nie wyglada na to zeby jakiś tłoczek był zapieczony a tarcza ma troche ciemny kolor. norma w bicu ponoc wynosi 0,02 mm a tu 0,11... zareklamuje je, zobaczymy czy zwróca pieniadze za ten szajs...

Edited by lukas_222
Link to comment
Share on other sites

Miałem identyczny problem. Dudniło przy hamowaniu z tyłu w viki żony. Tarczo bębny były już zużyte wiec nie bawiłem się w dalsze poszukiwania i za ok 260 zeta kupiłem w sklepie jakieś cuś tam niemieckie firmy mi nieznanej. Przy okazji wymieniłem jeszcze szczeki od ręcznego i jest błoga cisza. Wcześniej wymieniane były tez tarcze z przodu i teraz hamulce żyleta. Ja osobiście przetaczania bym się bał. Teraz czeka druga viki...tylko kaski brak :huh:

Link to comment
Share on other sites

Guest elektryk27
pomierzyłem u znajomego na stacji bicia tarczy... roznica 0,11 mm :o szajs ten Brembo ze masakra, naprawde nie polecam tych tarcz!!! w przyszłym tygodniu zakładam zestaw TRW Lucas i tarcze i klocki tejże produkcji, znajomy ma własnie takie i jest zadowolony, zadnych bic. sprawdzałem rozniez opory toczenia i nic nie wyglada na to zeby jakiś tłoczek był zapieczony a tarcza ma troche ciemny kolor. norma w bicu ponoc wynosi 0,02 mm a tu 0,11... zareklamuje je, zobaczymy czy zwróca pieniadze za ten szajs...

Dzięki za info bo chciałem kupić te Brembo , a tu taka lipa.. :angry:

Link to comment
Share on other sites

witam. ja u siebie mam tarcze firmy mikoda. z przodu wentylowane, nawiercane i nacinane do tego klocki remsa. z tyłu tercze mikoda i klocki jakis roadhaus czy jakos tak. przjezdziłem na tych tarczach juz ze 40000. klocki juz drugi komplet i musze przyznac ze nie narzekam.

Link to comment
Share on other sites

dodam ze to zadne podroby bo kupione z InterCarsu, no chyba ze w IC maja podroby ;] w tym tyg lub przyszlym zakladam TRW, a co do Brembo to na forum forda mondeo wyczytałem ze tez te tarcze krzywia sie dosc szybko (powiedział bym dość bardzo szybko), jeden z uzytkownikow pisał ze wymienił 2 razy w ciagu roku :o

Edited by lukas_222
Link to comment
Share on other sites

Guest Radecki_VKP

Także miałem brembo - nacinane i klocki Ferodo premium, u mnie w VW Vento hamowało bardzo dobrze lecz nie wypowiem się co do trwałości tego zestawu bo Ventka sprzedana 4 miesiące po wymianie hamulców. Co do reklamacji brembo to pamiętam że podchodzą do tego bardzo rygorystycznie, np. biora pod uwage kto i gdzie zakładał ten zestaw (czy nie zakładał go pan HENIO..- pownni to robic dobrym zakładzie)oraz czy w prawidłowy sposób hamulce były "docierane" . Ogromny wpływ ma to co pisali koledzy czyli wjazd w kałużę przy rozgrzanych tarczach... momentalnie mogą się zwichrowac po czy występuje tzw BICIE. Więc powodzenia w reklamacji , 3mam w kciuki B)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP