Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
krzysiek2538

powolny koniec silnika

Recommended Posts

Witam posiadam vectre b 1.6.16V pzebieg 157 tyś. od jakiegoś czasu autko zaczeło brac olej i to duże ilości między wymianą muszę dolewac około 3 litrów. Czy opłaca się remontowac ten silnik i jaki jest koszt takiego remontu?, zastanawiam się nad kupnem silnika 2.0 16V czy wiązki elektryczne, skrzynia, i komputer będą pasowac? czy lepiej kupic anglika i przełożvyc wszystko z niego bo taki anglik jest nieraz trochę droższy od silnika!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja napisze tak :

To zalezy,jesli masz mozliwosc kupna jakiegos zadbanego angola za nie wielka kase to mozesz z 2uch zrobic jedno konkretne.

Mozesz rowniez sprzedac ta Vectre i kupc inna.

Silnik tez mozesz wyremontoac bo 157 tys km to niewiele. Jesli nigdy cie niezostawil na drodze to naprawa jest naprawde warta.

Na forum znajdziesz troche tematow o twoim problemie bo w silnikach X16XEL branie oleju to choroba.

It`s your choice

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

normalną normą dla tego silnika jest 1l/1000km. ty masz zaledwie 0.3l/1000km - więc nie jest tak zle.trzy litry oleju na rok to chyba małe koszty eksploatacji niż wymiana czy remont silnika!!! poza tym te silniki lubią olej więc nie ma czy się martwić . może warto pomysleć na zmianą oleju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytaj na forum o braniu oleju jest troche tematów. 3L od wymiany do wymiany oleju to sie mieści w normie OPLA a jest ona 1L na 1000 km. Generalnie powodem mogą byc uszczelniacze lub pierścienie, można to zauważyc po tym kiedy auto dymi, jeżeli zaraz po odpaleniu zimnego silnika przez chwile dymi to uszczelniacze lub prowadnice (najcześciej uszczelniacze) jeżeli dymi podczas jazdy to pierścienie. Jeżeli chodzi o przekładke silnika na wiekszy to napewno troche żeczy trzeba zmienic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Posiadam również calibre tylko ze 8V z przebiegiem 330 tyś i tam dolewam zaledwie litr oleju na 10000 tyś . Vectra Dymi tylko przy odpaleniu podczas jazdy raczej nie jezdze teraz na mobilu. Silnik chcę zmienic bo ten ma mało mocy a jaki rzecz trzeba zmienic przy przekładce

Edited by krzysiek2538

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak chcesz zmienić na 2 litrówkę to wszystko co jest do sanek przykręcone silnik skrzynia cały osprzęt z instalacją i instalację deski rozdzielczej z kompem

Share this post


Link to post
Share on other sites

3L od wymiany do wymiany to nie jest jeszcze tragedia. Ja bym się póki co w remont nie pakował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poleciały Ci najprawdopodobniej uszczelniacze, jest to standard w silnikach 16 zaworowych opla, koszt jednej szt ok 4 zł, są magicy którzy to robią bez ściągania głowicy więc nie ma tragedii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie w ( 2.0 16V ) wymieniałem też uszczelniacze w grudniu 2007 r.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> i zrobiła się naprawdę duża różnica w braniu oleju przez VIKI.Wymienione miałem sposobem bez ściągania głowicy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Koszt robocizny -----> 300,00 zł

Reszta części -----> 160,00 zł ( uszczelniacze 16 szt.-ELRING,uszczelniacze wałka rozrządu 2szt.-ELRING,pierścienie-oringi pod pokrywę zaworów 10szt.-ORYGINAŁY z ASO,uszczelka pod pokrywę zaworów 1 szt.-ELRING,pasek rozrządu 1szt.-DAYCO,wymieniłem bo ponoć lepiej wymienić przy takiej robótce mimo,że poprzedni miał około rok jazdy za sobą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Razem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> około 460,00 zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Edited by D.A.N.I.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a może ktoś coś napisac o silniku 2.0 16v jaka jest jego żywotnośc czy bierze olej jak te 1.6 16V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest na pewno bardziej trwały i olejo żerny niż 1.6.

Tyle że będziesz miał bardzo dużo roboty przy swapie, bardziej opłaca Ci się sprzedać tego i kupić 2.0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czyli bierze tak samo olej jak 1.6? a w durzych ilościach? Ze dużo roboty to mnie to nie przeraża tylko najpierw trzeba kupic jakiegoś angola

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymiana silnika w twoim przypadku jest mało opłacalna Oprócz samego silnika i komputera będziesz potrzebował całą wiązkę elektryczną silnika, ponieważ te silniki mają inny typ wtrysku ale też i pewnie mocniejsze hamulce i zawieszenie Policz na spokojnie koszty ale ja ci radzę zmianę auta tym bardziej że te modele z większą pojemnością są lepiej wyposażone Najprościej wychodzi wymiana silnika z 1.8 na 2.0 bo mają one ten sam typ wtrysku i wymiana ogranicza się do silnika i komputera( koniecznie razem i immobilizerem) Tak zrobiłem u siebie wzrost mocy znaczny a zużycie paliwa wzrosło o około 0.5 l więc warto bo przyjemność z jazdy jest większa A co do zużycia oleju to typowa przypadłość silników 16 zaworowych z tych lat i problem ten nie tylko opla a winny są uszczelniacze zaworowe i olej mineralny na którym nie powinny jeździć te silniki co zresztą jest napisane w instrukcji ale nie wiem dlaczego I może być tak że sinik 2.0 będzie ci również brał olej i bez znaczenia czy to bedzię sam silnik czy inne auto. U mnie 1.8 nie brał a 2.0 z anglika zadbanego i z przebiegiem 127 tyś bierze a silnik brałem od kolegi który handluje i sprowadza z angli na części

Edited by Grzegorz13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kupisz angola przewalisz graty - resztę opylisz - jeszcze na tym będziesz na plus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czyli praktycznie z anglika potrzebuję cale zawieszenie, hamulce, skrzynie, półosie, pompe hamulcową, serwo, komputer, stacyjka czegoś nie wymieniłem? a czy wiązka elektryczna pasuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pompa hamulcowa i serwo nie potrzebne

ale jak chcesz mieć TC to pompa ABS

wiązkę trochę przedłużysz i spasuje - ja tak zrobiłem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ile cię wyniózł koszt takiej przekładki? jaki miałeś wczesniej silnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja akurat przerabiałem anglika z silnikiem 2.0 na europejca

a kosztów nie liczełem

ale jak kupisz anglika i przełożysz to co będzie potrzeba a resztę opchniesz to wyjdziesz na zero albo nawet na +

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisałem że wiązka nie pasuje i od anglika też bez przeróbki nie będzie pasowała no i faktycznie zapomniałem ze skrzynia biegów jest inna

Moja rada sprzedaj i kup takie jak chcesz na pewno będzie taniej i szybciej !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...