Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
sebi_

Licznik z obrotomierzem do wersji bez

Recommended Posts

Witam

Tak jak w temacie kolega chcę założyć licznik z obrotomierzem do wersji bez i wszystko pasuje oprócz jednego mianowicie jak założy to obrotomierz nie działa

Co ma zrobić żeby zadziałał?

Dzięki za wszelkie sugestie i pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

juz bylo cos na ten temat. musisz zaopatrzyc sie w impulsometr i chyba cos jeszcze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A gdzie można dostać ten impulsometr i co jeszcze jest potrzebne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

błąd ma być impulsator i musi być podłączony do cewki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

niech kolega sprawdzi u sibie w starym liczniku bez obrotka.Ja tak miałem ze i,pulsator był w VA 1,6 a w 2.0 nie było. wystarczy wyciac zaslepke i wsadzic ten czarny impulsator . potem dolutowac kabelki i wlutowac je w sciezki tak jak na zdjeciu i ma wszystko chodzic.

Please login or register to see this link.

Pozdrawiam IRON

Edited by IRON

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I tu blad - impulsator vs. obrotomierz to zbieg okolicznosci, bo tak naprawde w ogole ze soba nie wspolpracuja.

1. Aby podpiac obrotomierz wystarczy miec kabelek do zegarow od cewki lub modulu zaplonowego (bo obrotomierz zlicza impulsy z cewki w zaleznosci od ilosci zaplonow a tym samym obrotow silnika.

2. Impulsator to czujnik przebytej drogi - w zaleznosci od wersji silnika i samego impulsatora (chyba 8 lub 15 impulsow na jeden obrot linki predkosciomierza) - zlicza impulsy zalezne od liczby obrotow linki predkosciomierza. Jesli bedziemy zliczac te impulsy w funkcji czasu to dowiemy sie z jaka predkoscia jedzie auto. Impulsator wykorzystuja w VA niektore ECU silnika, radioodbiornik z funkcja autonaglasniania, komputer pokladowy, DID (nie udowodniono po co...), ABS oraz sterownik skrzyni automatycznej. W VB rowniez m. in. CC (Cruise Control = tempomat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

po prostu powiedziałem jak było u mnie . miałem licznik z GT i tam nie było impulsatora. a miałem przypadek ze linka mi sie urwała i auto gasło w czasie jazdy na postoju nie . wymieniłem linke i juz było oki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> wiec impulsatro jest potrzebny. zlutowałem tak jak na zdjeciu i obrotek działa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na początek spytaj kolegi czy ten licznik nie jest czasem od diesla bo to ma znaczenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zgadzam sie. Tak naprawde ma znaczenie przelozenie predkosciomierza W=xxxx (to wplywa na wskazania predkosci i odleglosci) oraz konstrukcja obrotomierza - dla Diesla moze inaczej zliczac impuls z czujnika obrotow walu niz ma to miejsce w benzyniaku (inna ilosc impulsow na jeden obrot walu silnika).

Share this post


Link to post
Share on other sites

obrotomierz od diesla tez nie podejdzie do benzyny inna skala i elektronika sprawdzone!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tego co wiem to obrotomierz z dizla ma mniejszą skale ale także jest podpięty do alternatora a nie jak w bęzynie do cewki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest robak1

Please login or register to see this quote.

Witam koledzy. obrotomierz jest na pewno od VA 2.0 benzyna tylko od wersji CDX. P

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wiecie może jaj jestw przypadku silnika c16nz wersja gl..? nie mam obrotomierza ale planuje zmienić wiem że muszę kupic z takim samym W.... ale czy będe musiał coś zmieniąc tam w środku czy jest tam wtyczka i tylko się podłączy do zegarów i będzie chodzić ?

z góry dziękuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

napewno nie masz impulsatora a bedzie ci potrzebny.polutuj tak jak na zdjeciu wyzej . nie ma dodatkowej wtyczki w C16nz , nie potrzebujesz jej . tylko przezuc impulsator do nowego licznika i bedzie grac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha a nie będzie np przekłamywać licznik lub obrotomierz ? bo planuje tak zrobić na wiosnę.. bo myślałem też o tym żeby kupić taki mały uniwersalny obrotomierz w słupku lub coś takiego ale nie ma.. a jak jest to za****ś... drogi

a i czy drogi jest ten impulsator

Edited by Patros

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

o ile sie nie myle to masz go w swoim liczniku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jesli nie bedziesz miał w nowym liczniku to po prostu wykrecisz go ze swojego i wkrecisz do nowego tyle+ lutowanie oczywiscie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nic nie lutowałem, nic nie zmieniałem, wsadziłem licznik z obrotkiem i działa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie twierdze ze nie bedzie działac ale przynajmniej w przypadku c16nz impulsator jest potrzebny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> opisałem wyzej problem gdy mi sie linka urwała . ja akurat miałem licznik z GT i on miał tylko zaslepke na impulsator

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

to wielkie dzięki !

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tofik EOP

Panowie ja do swojej c1,6nz włożyłem licznik z obrotkiem i działa,bez żadnego lutownia. Ale impulsator był podłączony orginalnie na taśmie licznika. Działa a raczej działał,teraz coś się porobiło i jak włączam światła to obrotek przestaje działać. Dodam że mam przerobione podświetlanie na niebieskie ledy. Nie wiecie przypadkiem co może być tego przyczyną?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wiecie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Może zrobiłeś delikatną zwarę tymi LEDami. Zajrzyj dokładnie, czy przypadkiem któraś nie robi mostka w obwodzie oświetlenia zegarów. Jeden z kolegów tak miał, baaaa nawet mu ścieżkę nadpaliło. Było nie było, to 12V. Lub w ostateczności, wtyk nie zapiął się do końca w zegarach. Chyba któryś ze skrajnych PINów w kostce jest wspólnym, do zasilania i to może też być. Ale najpierw zerknij na te Twoje LEDy....

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie bylo tak mam C16NZ wer. GL obrotka nie bylo. W fabrycznym liczniku byl impulsator w tym z obrotomierzem juz go nie bylo. Po przekladce wszystko dzialalo obrotomierz ok rezerwa i kontrolki tez. Pojawil sie inny problem silnik lubial gasnac przy dojezdzaniu do skrzyzowan, obroty tak spadaly ze poprostu gasl. Przy hamowaniu silnikiem np. jadac z gorki na biegu bez gazu lub zwalniajac puszczajac gaz zapalal sie check wywalalo blad o braku sygnalu impulsatora (nie pamietam kodu bledu). Jakis czas pozniej montwalem BC do ktorego dzialania impulsator jest niezbedny wiec przelozylem go ze starego licznika i od tego czasu wszystko jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

i o tym tez mówiłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ten sam problem miałem jak mi sie linka urwała

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> zaden magik nie wpadł na pomysł z linka wszyscy grzebali przy czujnikach gazie ,mapie itp.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, jak mam troszke inne pytanie, co prawda jestem posiadaczem vectry b ale potrzebuje porady na temat liczika do wersji A. Ale do rzeczy, z kolega wpadlismy na pomysl zeby wstawic samą skale od 0 km\h do 220 km\h z vectry b poniewaz mamy taka tarcze, ale w wersji A jest skala od 20 do 220. czy jest mozliwosc przerobienia tego tak zeby licznik nie oklamywal podczas jazdy ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Coś mi tu nie gra. Tarcze w VB są inne niż w VA. Jak to w ogóle tam upakujesz ? Co do wskazania, jeśli umiejętnie przełożysz tarczę, żeby nie przestawić wskazówki, to będzie nadal dobrze pokazywać ale kwestia innej skali, czyli mogą być przekłamania skali...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...