Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dymi z rury przy dodaniu gazu.


Guest Darek70
 Share

Recommended Posts

Guest Darek70

Witam Mam problem z moja Vectrą b jak dodam gazu z rury wydechowej leci dym im więcej dodaje gazu tym więcej i ciemniejszy leci co mam zrobić.Kolega mi radził żebym zmienił śilnik.Ale czy to konieczne???

___________________________________

edit

opisz to trochę dokładniej

rocznik, przebiewg, czy bierze olej , na jakim oleju jeździsz, co kiedy wymieniane itp.

przenosze do VB

zubek

Edited by zubek73
dział
Link to comment
Share on other sites

Bierze ok 1l na 1000 km

moze sie nie znam ale gdzies czytalem ze w zaleznosci od stylu jazdy to normalne zuzycie! ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Darek70

Nie wiem do końca ale samochodem szybko nie jerzdrze ale czy to jest silnik do wymiany czy tylko jakiś przejściowy okres???

A morze ma znaczenie zamiana oleju z mobila na platinum???????

Edited by Darek70
Link to comment
Share on other sites

A morze ma znaczenie zamiana oleju z mobila na platinum???????

Powiem tak... Jak kupiłem auto to silnik był zalany sam nie wiem czym, ale po 2tys km na bagnecie był ten sam poziom co w dniu kupna... zalałem platinumem półsyntetykiem i minęło kolejne 2-2,5tys km...w tym czasie dolałem dobre 1,5-2 litry... chyba ten olej jest coś nie teges...

ps.

mobila nie brała??

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

Mobila mi właśnie rał a teraz zmieszałem te dwa oleje czy to jest od tego ten dym????

Olej miesza się raczej tylko w sytuacji awaryjnej (np. jesteś na wyjeździe i nie masz org. oleju na dolewkę). Napisz jeszcze kiedy ten olej wymieniałeś?

Link to comment
Share on other sites

Guest Darek70

Ogulnie to musiałem dolac oleju ia byłem właśnie na wyjeździe a dolełem go jakieś 1,5 tyg temu i od 1 tyg dymi mi z rury. A olej tak w ogule był zmieniany jaieś 5 tys km temu.

Link to comment
Share on other sites

Kolego jak dla mnie to jeszcze jedna rzecz jaka mozesz zrobic przed kapitalnym remontem to zalanie w silnik dobry olej mineralny. Jesli po tej czynnosci w dalszym czasie bedzie widac dym i nadmierne spalanie tego oleju to juz tylko remont go ratuje.

Sam mam w swoim silniku mineralny Mobila i w moim przypadku spalanie oleju kształtuje sie na poziomie 300 ml na 1 tys. Napewno wielu z forumowiczów beda pisali ze taki olej do tego silnika nie pasuje, ale ja sie takimi opiniami nie zrazam. Wyczytałem iz ten silnik ma byc użytkowany na oleju który spełnia parametr A3/B3, a Mobil spełnia te norme.

Link to comment
Share on other sites

Co prawda również z tego powodu rozstałem sie z VB ale ważne jest jeszcze jaki ten dym leci bo:

- jeżeli piszesz ze ciemniejszy, mniemam czarny (głównie po uruchomieniu) to może jednak sonda padła

- leżeli niebieski to niestety kapitalka.

- biały to uszczelka pod głowicą tak w skrócie

ja chyba bym wolał jednak wyremontowac silnik niż kupowac używke która tez może dymić za miesiąc.

Ja tez najpierw zalałem mineralnym mobil i owszem patent działał po przejechaniu jakiejś większej trasy, auto dużo mniej kociło. Jednak wystarczyło że raz przejechałem w korku pare km i powracałem do punktu wyjścia.

Link to comment
Share on other sites

Darek70 nie zakładaj z góry że poleciał Ci silnik na ogół lecą tylko uszczelniacze które to właśnie przepuszczają olej, ja również myślałem że mój silnik to padlina w końcowym etapie brał ok 1 l na 200-300 km, po rozebraniu okazało się że po dwóch uszczelniaczach pozostały tylko pancerze. Reszta silnika była w idealnym stanie. Nigdy nie wiesz co kupisz, może to być straszne padło. Lepiej rozebrać swój zobaczyć w jakim jest stanie jeżeli będzie tragedia to dopiero w tedy myśleć o wymianie na inny.

Link to comment
Share on other sites

Jak koledzy, uważam, że jeśli tylko blok i głowica są całe, to mniejszy lub większy remont, a nie wymiana (chyba, że znajdziesz jakąś firmę regenerującą, która ma od razu na podmiankę). Nigdy nie wiesz, co w używce siedzi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP