Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Marek J

Obróbka glowicy czy doprężenie silnika

Recommended Posts

Witam,mam zamiar podlubać coś jeszcze w swoim Ne.Kontaktowalem się kilkakrotnie z panem Chojnackim w sprawie obróbki glowicy,ale koszty są zbyt spore 1.400+strojenie 700+podróż do W-wy i ciężko określić ile można zyskać?Dzwonilem także do Xawerego Mielcarka,który potwierdzil że obróbka glowicy to nie klocki lego i wobec niego lapiej byloby doprężyć silnik zmieniając tloki od seh-a lub xe,jak wiadomo te pierwsze ciężkie do zdobycia,z tymi drugimi dużo latwiej.Mielcarek twierdzi że przyrosty powinny byc podobne a koszty wiadomo znikome powiedzmy komplet tloków max 200pln używane+robocizna.Do tego wszyskiego mam kumpla który ma Kadeta z dlubanym seh-em,wrzucona glowica z walkiem od 1.8E,każde xe nawet w kadecie objeżdża tym bez problemu,jedyny minus troche z kolektorami trzeba kombinować bo nie pasują do końca.Co o tym sądzicie?Myśle że po takich zabiegach kilka koni i niutków przybędzie w stadzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jesli masz ostry walek to jaknajbardziej mozna troche doprezyc (tloki lub tez planowanie), do tego paliwo 98 i to jakies lepsze i przyspieszyc zaplon na wyzszych obr i powinno przyniesc rezultaty...

co do oborbki glowicy to ja rozumiem powiekszenie kanalow wydechowych (glowicy i kolektora), spasowanie z kolektorami, szlif zaworow i gniazd i strojenie....

mysle ze w granicach 10KM 10Nm powinno doelciec po takim zabiegu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś z Was kombinowal już w C20Ne z glowicą 1.8E?Rezultaty sa nie zle,tylko nie wiem czy dużo roboty jest z przeróbką kolekltorów żeby je zamocować

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio wyczytałem że największy stopień sprężania z 2 litrowych oplowskich silników ma x20xev 10.8.Sprężanie jakie ma Ne to według producenta 9.2 czyli 1.6 niższe,czy ktoś z Was kombinował już w ten sposób?Interesuje mnie jedna rzecz czy po wrzuceniu takich tłoków z nowymi pierścieniami wystąpić może praca stukowa silnika.Ciśnienie jakie obecnie ma moje Ne to po 13 atmosfer na każdym cylindrze,podejrzewam że po taki zabiegu będzie pewnie po 14 albo ciut więcej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tzna jakich?? z XEV do NE?

nie ma takiej opcji

tloki w xev maja 2 kieszonki pod zawory ssace NE jest 8 zaworowe i tam inaczej trafiaja zawory i napewno przedzwonilyby w tlok od XEV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się że nie masz racji,średnica i skok tłoka xev jest identyczna jak w ne.Ten xev ma bardziej wyżłobioną góre i przez to stopień sprężania jest wyższy,chyba że żle rozumuje to proszę mnie poprawić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z panem Chojnackim daj sobie spokój.Robiłem u niego X18XE i po zhamowaniu ...

...!!! S E R I A !!!

Edited by S T A M I N A

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ile było przed? Bo te silniki nie trzymają serii po 10-ciu latach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

modyfikacja była przeprowadzona 5lat temu ....

silnik był docierany osobiscie przezemnie ,mam Viki od nowosci

Edited by S T A M I N A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale nie hamowales jej wczesniej i nie wiesz ile bylo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po przekopaniu neta,przeczytaniu wielu tematów klamka zapadła,na początku roku trafi pod maskę cały dół od Xe,według kilku osób które przerabiało już ten temat ok 10KM w stadzie powinno jeszcze dolecieć

Edited by Marek J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

troche bardzo optymistyczne te 10KM ale czekam na efekty... zapewne spalanie stukowe Ci wystapi i bedziesz musial sie przesiasc na dobra beznynke 98...

pozatym chyba liczysz sie ze amiana kolo zamachowego bo wal od NE ma 6 srub a od XE 8... sprzeglo twoje podpasuje na te kolo XE wiec pol biedy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może i optymistyczne ale jak nie 10 to myślę że 7-8 na pewno.O spalaniu stukowym nie ma mowy Fraglesiak z KTK jeżdzi na takim set-upie już 2 lata i nic się nie dzieje,jeśli głowica oczywiście nie będzie ruszana.Wrzuce jednak chyba same tłoki od Xe bez wału bo wiem że z montowaniem rozrządu do wału jest inaczej w Xe a teraz jeszcze ten zamach,także zobaczymy co z tego wyjdzie.Fraglesiak twierdzi że różnice czuć w połączeniu z ostrym wałkiem znacznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

pytanie czy masa tlokow NE i XE jest taka sama??

wkoncu wykorbienia musze sie rownowazyc z masa tlokow zeby silnik pracowal rowno poprawnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...