Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

eclipseFFM

Brak mocy na niskich obrotach...

Polecane posty

Witam

Od kilku tygodni jestem jak to ktos napisal szczesliwym/nieszczesliwym posiadaczem Vectry.

Auto nie ma mocy na niskich obrotach tak do ok 2700obr. pozniej idzie jak burza.

Jest to Vectra Caravan ze 150-konnym silniem i DPF-em... z 2006 roku(po liftingu) ze 133tys. przebiegu.

Auto bylo w leasingu wiec poprzedni 'wlasciciel' tylko jezdzil nie dbajac o nic...

Na poczatek musialem wymienic turbo bo gwizdalo na wyzszych obrotach, jak sie tez okazalo jeden bolec

byl ulamany i czesciowo spaliny ulatnialy sie przez powstala szczeline myslalem tez ze zrobi sie zwawszy

niestety poza zniknieciem odglosow nic sie nie zmienilo...

Czytajac forum wynalazlem ze moze to byc zawor AGR badz tez zapchany DPF... chociaz zadne lampki mi

sie nie pala. Jak myslicie czy to AGR?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

słabo widać czytałeś

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pogrzeb sobie tutaj

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Ewentualnie na stronce, która jest w budowie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to tez czytalem ale myslalem ze w nowszych modelach nie ma tego problemu... no ale sprawdze;)

thx za odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W roczniku 2006 na pewno masz jeszcze stary kolektor więc raczej na pewno to jest przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wlasnie sprawdzilem no i chwieje sie troche na boki ale trzyma sie jeszcze calkiem dobrze...

najgorzej jest auto rozpedzic, 1 bieg to tragedia syrenki moga mnie wyprzedzac:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść czujnik doładowania i zawór EGR. Szczególnie czujnik doładowania ma tu znaczenie, prawdopodobnie jest mocno zabrudzony.

Edytowano przez kberest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

gdzie go znajde?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W kolektorze między zaworem EGR a pompą wysokiego ciśnienia idealnie na środku. Odpinasz wtyczkę odkręcasz jedna śrubkę i wyciągasz czujnik, jak jest całkowicie zarośnięty syfem to nie masz odpowiedniego doładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Hawker

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dla zainteresowanych kilka fotek czujnika ciśnienia doładowania w 1.9 cdti (150) z vectra-c.com

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

P1020137.jpg

Zdemontowany czujnik:

P1020143.jpg

Otwór w kolektorze:

P1020144.jpg

Zdjęcia pochodzą z wątku:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Pozdr,

HawK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za zdjecia wlasnie wyczyscilem wygladal tak:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Niestety jakos za duzo sie nie zmienilo zamowilem juz AGR wentyl wymienie na dniach jak przyjade z Reichu. Dam znac czy pomoglo. Thx za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzis na autostradzie zapalila mi sie na 20 sekend kontrolka auta z kluczykiem...

po zredukowaniu biegu znikla... najwyrazniej cos tu jeszcze nie gra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No to już wbrew pozorom jest dobrze bo jest się do czego przyczepić, sprawdź błędy i będzie można coś dalej myśleć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jutro jade na komputer zobaczymy co niemiaszki powiedza.

Po dalszym szperaniu na forum widze ze mam identyczne problemy jak w tym watku:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W ASO powiedzieli ze AGR zglosil blad ale w DE nie ma czyszczenia itp. tylko

sie nowy wstawia ale tyle sobie zazyczyli ze glowa boli.

Jutro bede w PL to przedmucham i sie okaze czy i na ile pomoze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

EGR w CDTI bardzo często pada czyszczenie nic nie da a nawet może pogorszyć sprawę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się w sobotę z przypadkiem identycznym jak opisywany przez autora. Zero mocy na niskich obrotach samochód ledwo się rozpedzał a przy 2500obr strzelał do przodu jak z procy. Silnik był tak słaby, że nie mógł podjechac pod górę na parkingu podziemnym, a że był to automat nie można było "strzelić ze sprzęgła" żeby mu pomóc.

Przyczyną okazała się przepustnica, która się blokowała w pozycji zamkniętej. Zdemontowałem ją wyczyściłem rozruszałem i było wszystko dobrze aż do nastepnego dnia gdy znowu usterka wystąpiła, po czym po jakimś czasie znowu ustąpiła więc przypuszczam, że po prostu przepustnica jest uszkodzona mechanicznie i pracuje wadliwie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie powodem okazal sie byc zawor EGR. Po wymianie nie ma problemu z moca (do wlaczenia turbo)

bo po wlaczeniu turbo moc mial i wczesniej. Dziekuje za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie powodem braku mocy byl o dziwo przeplywomierz wymienilem i dalej chula

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siema. Postanowiłem odnowić post i prosić o pomoc bo juz sam nie wiem :D

Moja Viki C GTS 1.9cdti 150km  2004r przebieg 240tys ma taki sam problem. Mianowicie :
-brak mocy w zakresie od 1000-ok 2000 obr bo potem załącza sie turbo i autko śmiga jak najęte..
-delikatnie poszarpuje silnikiem na wolnych obrotach 
-poszarpywanie gdy jadę np z niższą prędkością na wyższym biegu gdzie obroty nie przekraczaja 1500
-dodatkowo w przepustnicy pojawiło mi sie znikoma ilość oleju skąd ? 

Dodam jeszcze iż czyściłem EGR (nie wiem czy ta "iglica" w środku ma sie otwierać lekko czy trochę z oporem bo u mnie raczej to troszkę ciężko chodzi przynajmniej mi sie tak wydaje)  i na chwile pomogło ale po paru przejazdach na niewielkie trasy objaw wrocil i EGR sie dalej lekko zapycha sadza i teraz nawet czyszczenie nie pomaga.. dodatkowa czyściłem ten czujnik ciśnienie doładowania co prawda był zanieczyszczony ale po czyszczeniu nie bardzo sie coś zmieniło.. czyściłem również przepustnice ruszałem nią ale mam wrażenie ze troszkę ciężkawo chodzi ..nie mam za bardzo do czego porównać bo nigdy tego nie rozbierałem..wyczytałem iż olej w przepustnicy może byc objawem przepuszczającego turba (olej wali tam przez odme ale dlaczego ? i co z tym robic ? czy turbo do wymiany ?) lecz sprawdziłem węże i są suche na dodatek Viki nie bierze ani grama oleju (nawet przy redukcji nie puści ani grama dymku)..dodam jeszcze iz żaden błąd tak jak wyżej u kolegów sie nie zapala nawet na długich trasach..
CO do EGR-u gdzieś wyczytałem ze można go spróbować jakoś nawiertac ale nie mam pojęcia jak ..jak macie może jakieś filmiki jak to robicie to proszę podesłać będę coś próbować..! :) 

Z góry dzięki za pomoc ! 
Pozdrawiam.
 

Edytowano przez eMPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zaślep EGR całkowicie i daj znać. Tylko nie jeździj tak za długo bo zapisze się błąd i będziesz musiał jakimś testerem skasować. NIe zawsze czyszczenie egr pomaga. Czasem dopiero nowy rozwiązuje problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaślepić ? czyli ?
dzis wypiąłem kostke z EGR i przejechalem jakies 2-3 km i dalej nic ...
czy o to chodziło ci ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lepiej całkiem zaślepić blaszką po piwie,bo egr może się niedomykać i sprężone powietrze tamtędy ucieka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zaślepilem EGR tak jak napisaliscie.. efekt od razu lepszy juz go tak nie muli.. :D czyli wymiana egr ?

a co reszty objawów bo moc wrocila moze nie na 100% ale jest niebo lepiej :D dzieki :)

a co do EGR-u to warto kupic orginal czy mozna jakis zamiennik za ok 250zl ? jak myslicie ?
 

Edytowano przez eMPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzisz,i tu się zaczyna podział całego forum,czyli ekolodzy "wymieniam",lub konserwatyści jak ja "zaślepiam".Wybór naleźy do ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak to tak fachowo zaślepić żeby błędu nie wywalało ?;>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×