Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

eclipseFFM

Brak mocy na niskich obrotach...

Recommended Posts

Witam

Od kilku tygodni jestem jak to ktos napisal szczesliwym/nieszczesliwym posiadaczem Vectry.

Auto nie ma mocy na niskich obrotach tak do ok 2700obr. pozniej idzie jak burza.

Jest to Vectra Caravan ze 150-konnym silniem i DPF-em... z 2006 roku(po liftingu) ze 133tys. przebiegu.

Auto bylo w leasingu wiec poprzedni 'wlasciciel' tylko jezdzil nie dbajac o nic...

Na poczatek musialem wymienic turbo bo gwizdalo na wyzszych obrotach, jak sie tez okazalo jeden bolec

byl ulamany i czesciowo spaliny ulatnialy sie przez powstala szczeline myslalem tez ze zrobi sie zwawszy

niestety poza zniknieciem odglosow nic sie nie zmienilo...

Czytajac forum wynalazlem ze moze to byc zawor AGR badz tez zapchany DPF... chociaz zadne lampki mi

sie nie pala. Jak myslicie czy to AGR?

Share this post


Link to post
Share on other sites

słabo widać czytałeś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pogrzeb sobie tutaj

Please login or register to see this link.

Ewentualnie na stronce, która jest w budowie

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to tez czytalem ale myslalem ze w nowszych modelach nie ma tego problemu... no ale sprawdze;)

thx za odpowiedz

Share this post


Link to post
Share on other sites

W roczniku 2006 na pewno masz jeszcze stary kolektor więc raczej na pewno to jest przyczyną

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wlasnie sprawdzilem no i chwieje sie troche na boki ale trzyma sie jeszcze calkiem dobrze...

najgorzej jest auto rozpedzic, 1 bieg to tragedia syrenki moga mnie wyprzedzac:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyczyść czujnik doładowania i zawór EGR. Szczególnie czujnik doładowania ma tu znaczenie, prawdopodobnie jest mocno zabrudzony.

Edited by kberest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

gdzie go znajde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W kolektorze między zaworem EGR a pompą wysokiego ciśnienia idealnie na środku. Odpinasz wtyczkę odkręcasz jedna śrubkę i wyciągasz czujnik, jak jest całkowicie zarośnięty syfem to nie masz odpowiedniego doładowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Hawker

Please login or register to see this quote.

Dla zainteresowanych kilka fotek czujnika ciśnienia doładowania w 1.9 cdti (150) z vectra-c.com

Please login or register to see this image.

P1020137.jpg

Zdemontowany czujnik:

P1020143.jpg

Otwór w kolektorze:

P1020144.jpg

Zdjęcia pochodzą z wątku:

Please login or register to see this link.

Pozdr,

HawK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za zdjecia wlasnie wyczyscilem wygladal tak:

Please login or register to see this link.

Niestety jakos za duzo sie nie zmienilo zamowilem juz AGR wentyl wymienie na dniach jak przyjade z Reichu. Dam znac czy pomoglo. Thx za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzis na autostradzie zapalila mi sie na 20 sekend kontrolka auta z kluczykiem...

po zredukowaniu biegu znikla... najwyrazniej cos tu jeszcze nie gra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to już wbrew pozorom jest dobrze bo jest się do czego przyczepić, sprawdź błędy i będzie można coś dalej myśleć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro jade na komputer zobaczymy co niemiaszki powiedza.

Po dalszym szperaniu na forum widze ze mam identyczne problemy jak w tym watku:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ASO powiedzieli ze AGR zglosil blad ale w DE nie ma czyszczenia itp. tylko

sie nowy wstawia ale tyle sobie zazyczyli ze glowa boli.

Jutro bede w PL to przedmucham i sie okaze czy i na ile pomoze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR w CDTI bardzo często pada czyszczenie nic nie da a nawet może pogorszyć sprawę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spotkałem się w sobotę z przypadkiem identycznym jak opisywany przez autora. Zero mocy na niskich obrotach samochód ledwo się rozpedzał a przy 2500obr strzelał do przodu jak z procy. Silnik był tak słaby, że nie mógł podjechac pod górę na parkingu podziemnym, a że był to automat nie można było "strzelić ze sprzęgła" żeby mu pomóc.

Przyczyną okazała się przepustnica, która się blokowała w pozycji zamkniętej. Zdemontowałem ją wyczyściłem rozruszałem i było wszystko dobrze aż do nastepnego dnia gdy znowu usterka wystąpiła, po czym po jakimś czasie znowu ustąpiła więc przypuszczam, że po prostu przepustnica jest uszkodzona mechanicznie i pracuje wadliwie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie powodem okazal sie byc zawor EGR. Po wymianie nie ma problemu z moca (do wlaczenia turbo)

bo po wlaczeniu turbo moc mial i wczesniej. Dziekuje za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie powodem braku mocy byl o dziwo przeplywomierz wymienilem i dalej chula

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siema. Postanowiłem odnowić post i prosić o pomoc bo juz sam nie wiem :D

Moja Viki C GTS 1.9cdti 150km  2004r przebieg 240tys ma taki sam problem. Mianowicie :
-brak mocy w zakresie od 1000-ok 2000 obr bo potem załącza sie turbo i autko śmiga jak najęte..
-delikatnie poszarpuje silnikiem na wolnych obrotach 
-poszarpywanie gdy jadę np z niższą prędkością na wyższym biegu gdzie obroty nie przekraczaja 1500
-dodatkowo w przepustnicy pojawiło mi sie znikoma ilość oleju skąd ? 

Dodam jeszcze iż czyściłem EGR (nie wiem czy ta "iglica" w środku ma sie otwierać lekko czy trochę z oporem bo u mnie raczej to troszkę ciężko chodzi przynajmniej mi sie tak wydaje)  i na chwile pomogło ale po paru przejazdach na niewielkie trasy objaw wrocil i EGR sie dalej lekko zapycha sadza i teraz nawet czyszczenie nie pomaga.. dodatkowa czyściłem ten czujnik ciśnienie doładowania co prawda był zanieczyszczony ale po czyszczeniu nie bardzo sie coś zmieniło.. czyściłem również przepustnice ruszałem nią ale mam wrażenie ze troszkę ciężkawo chodzi ..nie mam za bardzo do czego porównać bo nigdy tego nie rozbierałem..wyczytałem iż olej w przepustnicy może byc objawem przepuszczającego turba (olej wali tam przez odme ale dlaczego ? i co z tym robic ? czy turbo do wymiany ?) lecz sprawdziłem węże i są suche na dodatek Viki nie bierze ani grama oleju (nawet przy redukcji nie puści ani grama dymku)..dodam jeszcze iz żaden błąd tak jak wyżej u kolegów sie nie zapala nawet na długich trasach..
CO do EGR-u gdzieś wyczytałem ze można go spróbować jakoś nawiertac ale nie mam pojęcia jak ..jak macie może jakieś filmiki jak to robicie to proszę podesłać będę coś próbować..! :) 

Z góry dzięki za pomoc ! 
Pozdrawiam.
 

Edited by eMPower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw zaślep EGR całkowicie i daj znać. Tylko nie jeździj tak za długo bo zapisze się błąd i będziesz musiał jakimś testerem skasować. NIe zawsze czyszczenie egr pomaga. Czasem dopiero nowy rozwiązuje problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaślepić ? czyli ?
dzis wypiąłem kostke z EGR i przejechalem jakies 2-3 km i dalej nic ...
czy o to chodziło ci ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej całkiem zaślepić blaszką po piwie,bo egr może się niedomykać i sprężone powietrze tamtędy ucieka

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaślepilem EGR tak jak napisaliscie.. efekt od razu lepszy juz go tak nie muli.. :D czyli wymiana egr ?

a co reszty objawów bo moc wrocila moze nie na 100% ale jest niebo lepiej :D dzieki :)

a co do EGR-u to warto kupic orginal czy mozna jakis zamiennik za ok 250zl ? jak myslicie ?
 

Edited by eMPower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzisz,i tu się zaczyna podział całego forum,czyli ekolodzy "wymieniam",lub konserwatyści jak ja "zaślepiam".Wybór naleźy do ciebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to tak fachowo zaślepić żeby błędu nie wywalało ?;>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...