Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość wma

Obieg powietrza i spalanie oleju

Polecane posty

Gość wma

Może ktoś wyjaśniłby mi jak przedstawia się sprawa obiegu powietrza w DTI. Chodzi mi o tą odmę (trójnik) zaraz za filtrem powietrza. To co idzie do turbiny no to wiadomo. Ale ta druga rura do silnika co to jest, czemu służy. I dlaczego na odmie (trójniku) zbiera się olej czy to z turbiny czy z silnika właśnie z tej rury?

Druga sprawa - cieknie olej spod kolektora ssącego. Czy to jest tylko olej wypluwany przez turbinę? Czy wymiana uszczelki kolektora wpłynie na zmniejszenie zużycia oleju czy tylko spowoduje że cały olej będzie ulegał spaleniu w silniku?

Chyba wszystko co mnie dręczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wma

Może coś źle napisałem? Napiszcie coś. Piotreq plis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej kolego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Na pierwsza częścią postu odpowiedzą zapewne fachowcy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale wg. mojej wiedzy rura ktora wychodzi z silnika i ma za zadanie odpowietrzyć gorną częśc silnika.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego jeżeli cieknie olej przy kolektorze ssącym proponuję za jednym zamachem wymienić uszczelki (2szt) i wyczyścic kolektor ssący , wg. porady znajdującej się na tym forum;) Jeżeli oliwa przedostaje się na zewnątrz to po uszczelnieniu kolektora zurzycie oleju się niestety nie zmniejszy. Niestety ojej do przewodow jak i rownież do kolektora podaje turbosprężarka , ale się tym nie przejmuj. Turbinki z pod znaku Opla mają raczej bardziej "płynny film olejowy" niż jest to w przypadku innych samochodów.

Pozdrawiam Jenot

Edytowano przez Jenot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A te turbinki nie są przypadkiem od Garretta? Gdzieś mi się to o oczy obiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×