Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest wma

Obieg powietrza i spalanie oleju

Recommended Posts

Guest wma

Może ktoś wyjaśniłby mi jak przedstawia się sprawa obiegu powietrza w DTI. Chodzi mi o tą odmę (trójnik) zaraz za filtrem powietrza. To co idzie do turbiny no to wiadomo. Ale ta druga rura do silnika co to jest, czemu służy. I dlaczego na odmie (trójniku) zbiera się olej czy to z turbiny czy z silnika właśnie z tej rury?

Druga sprawa - cieknie olej spod kolektora ssącego. Czy to jest tylko olej wypluwany przez turbinę? Czy wymiana uszczelki kolektora wpłynie na zmniejszenie zużycia oleju czy tylko spowoduje że cały olej będzie ulegał spaleniu w silniku?

Chyba wszystko co mnie dręczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wma

Może coś źle napisałem? Napiszcie coś. Piotreq plis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej kolego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Na pierwsza częścią postu odpowiedzą zapewne fachowcy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale wg. mojej wiedzy rura ktora wychodzi z silnika i ma za zadanie odpowietrzyć gorną częśc silnika.

Please login or register to see this quote.

Kolego jeżeli cieknie olej przy kolektorze ssącym proponuję za jednym zamachem wymienić uszczelki (2szt) i wyczyścic kolektor ssący , wg. porady znajdującej się na tym forum;) Jeżeli oliwa przedostaje się na zewnątrz to po uszczelnieniu kolektora zurzycie oleju się niestety nie zmniejszy. Niestety ojej do przewodow jak i rownież do kolektora podaje turbosprężarka , ale się tym nie przejmuj. Turbinki z pod znaku Opla mają raczej bardziej "płynny film olejowy" niż jest to w przypadku innych samochodów.

Pozdrawiam Jenot

Edited by Jenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A te turbinki nie są przypadkiem od Garretta? Gdzieś mi się to o oczy obiło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...