Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest yac

tryb awaryjny

Recommended Posts

Guest yac

Dzisiaj w trasie dwukrotnie zapaliła mi się mityczna pomarańczowa kontrolka silnika. Nie wiem jeszcze o co chodzi, natomiast na pewno mona Viki śmiga już w trybie awaryjnym. Przeleciałem forum w poszukiwaniu dokładniejszych infromacji o tym trybie, lecz dowiedziałem się tylko, że oznacza to większy pobór paliwa oraz ogranczenie obrotów do 4500. Coś jeszcze? Jak długo można w tym trybie jeździć i czy jest to niebezpieczne dla samochodu?

Druga sprawa, błąd (o ile nie pojawi się znowu) podobno się kasuje po 30 uruchomieniach zapłonu. Czy wówczas samochód wraca do normalnego trybu, czy trzeba tak czy inaczej kasować pamięć?

Trzecia sprawa, czy ktoś mi może polecić jakiegoś dobrego i w miarę taniego mechaniora/elektryka w Poznaniu lub okolicy, zo posiada TECH-a i zczyta kod błędu oraz wykasuje pamięć kompa? Mam diesla, więc samemu tego nie zrobię, a panom w ASO Szpot już raz wybuliłem za to kupę siana i wolałbym tego błędu nie powtórzyć...

z góry dzięki za info ... pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slavek

Z obrotami to raczej lipa bo mi się pali od jakiegoś czasu i na pewno jak przyspieszam to przektaczam te 4500.

Ze spalaniem nie wiem. I tak mi pali w okolicach 12 l w mieście, a jak na 2,6 to raczej w normie, a autem raczej pomykam szybko.

Raczej na pewno ma to wplyw na moc silnika bo to u siebie odczulem bardzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gambit

Please login or register to see this quote.

Z obrotami to nie jest lipa. Wszystko zależy od powodu . Jeżeli problem nie zagraża uszkodzeniu silnika, to Check sie świeci, ale komp nie przechodzi w tryb awaryjny. Problem w twoim wypadku slavek jest taki, że przy Twoim silniku najlepiej jest sprawdzić błąd Techem w przeciwieństwie do pozostałych silników, gdzie można to zrobic samemu przy pomocy zwykłego spinacza biurowego.

Yac, sprawdź sobie błędy i dopiero zapytaj na forum w jaki sposób to usunąć i co się może stać jeżeli tego nie zrobisz. Tu masz linka do porady :

Please login or register to see this link.

Na resztę pytań dostaniesz odpowiedźj jak podasz dokładniejsze szczegóły. Nie bagatelizuj tego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dieselku nie da rady zczytać kodów "domowym" sposobem, zostaje jak w przypadku 2.6 V6 tylko tech.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slavek

Please login or register to see this quote.

Sprawdzalem 0430- od jakiegoś czasu z tym walczę a raczej by tanio kupiś gdzieś kata, ale z obrotami mam raczej ok tzn przekracza 4500 - w przeciwieństwie do mocy której jest mniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mslawek

<cyt>Trzecia sprawa, czy ktoś mi może polecić jakiegoś dobrego i w miarę taniego mechaniora/elektryka w Poznaniu lub okolicy, zo posiada TECH-a i zczyta kod błędu oraz wykasuje pamięć kompa?<cyt>

Jeśli chodzi o zczytanie i ewentualne skasowanie błędu z komputera to jest gość który zajmuje się elektryką opla na ul. Głazowej 19 tel. 8320038, co prawda nie ma TECH-a, ale ma EUROSCAN, do zczytania i kasowania błędów wystarczy, pobiera opłatę za usługę 50,-

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest yac

dzięki wszystkim za rady.

wynik po zczytaniu błędu: 0400 - Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR (recyrkulacja spalin).

Mechanik powiedział, że to wina polskiego paliwa i wystarczy zawór zwyczajnie przeczyścić.

Ile mógłby ewentulanie kosztować nowy taki zawór?

Mslavek: dzięki za namiar ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

podepne sie pod temat , zeby nie zakladac nowego

czy mozliwym jest aby bledy : U2100 , U2108, P0650, P0500, dotyczace ABS, TC i predkosciomierza powodowaly przechodzenie silnika w tryb awaryjny ?

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

P0500 nie powoduje trybu awaryjnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...