Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Borysewicz

Nie odpala

Recommended Posts

Guest Borysewicz

Panowie! Znów mam problem już mnie to denerwuje, zwracam się do Was o pomoc.

Dzisiaj rano moja vectrunia odpaliła bez problemu z pół obrotu pojechałem do roboty i na fajrant już nie odpaliła.

Jakie objawy:

- Kręcić kręci normalnie,

- świece są mokre (świecy mają przejechane ok 7 tys.),

- kable WIN są nowe założone w sobotę,

- alternator nowy założony w niedzielę,

- silnik to 1.6 16V X16XEL.

CO JEJ JEST?????? POMOCY!!!!!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Jeszcze jedno. Nie równo mi silnik chodził po wymianie rozrządu, jakby szarpał, prykał, fachowcy dwa brazy sprawdzali i niby wszystko jest O.K.

Na kompie nie ma błędów (sprawdzane metodą na zworke).

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kiedy ta wymiana rozrzadu? Dobrzy fachowcy skoro po naprawie dzialal gorzej niz przed naprawa. Ja bym sprawdzil te robote po nich bez wzgledu czy ma to zwiazek z obecna usterka czy nie.

Swiece nie powinny byc mokre, ale jak nie pali to nieuniknione. Kable nowe ale to nie znaczy ze dobre/sprawne i ze sa wlasciciwie podlaczone. Trzeba tez sprawdzic iskre na swiecach. No i ten alternator - moze elektryk cos naknocil lub zrobil niestarannie i kabelki "nie stykaja".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Borysewicz

Dzięki za podpowiedź. Dałem dzisiaj VICI do innego specjalisty. Zobaczymy, może ten coś zaradzi. Mówił pierwsze co zrobi to właśnie sprawdzi rozrząd. Ten fachura sam jeździ VICI. W każdym razie robi ople i namiary znalazłem właśnie na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Borysewicz

No niestety Panowie nie jest dobrze. Jak pisałem wyżej oddałem wóz do fachowca i nic nie dało. PROSZĘ WAS O POMOC. Napiszę co fachman robił:

- na początku sprawdził (po raz trzeci) rozrząd,

- podłączył auto pod kompa, żadnych błędów, parametry O. K.,

- podmienił modół DIS, nic to nie dało,

- sprawdził ciśnienie w cylindrach, jest O. K.,

- sprawdził podciśnienie, wtyczki na czujnikach i nic.

Auto dzisiaj odebrałem w takim samym stanie jak oddłem. Niestety nic nie poradził. Po odebraniu auta sam wymieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej (ten na dwa piny), nic to nie dało. Wymieniłem ponieważ komputer nie mógł połączyć się z tym czujnikiem.

Auto bardzo dużo pali, jak smok,

- dymi ja parowóz,

- rzuca silnikiem jak alkocholika jak trzeźwieje,

- "pyrka" z rury wydechowej,

- świecy jak zakładam i odpale to po wymontowaniu są zakopcone, już 3 komplety wkładałem i to samo,

- kable WIN nówki.

Nie wiem co już mam robić, nie mam już nerwów. POMOCY!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Borysewicz

Panowie czy może mi ktoś coś doradzić??? Wczoraj wyczyściłem EGRa, wyczyściłem przepustnice, wymieniłem krokowego no i nie ma większej poprawy, dalej "maszyna" tak powiem "pyrka". Zauważyłem, że z rury wydechowej wyrzuca wode i sadze, wydaje mi się że za dużo tej wody i zastanawiałem się czy to nie może być powodem zasyfiania świec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woda o tej porze może być normalna bo już robi się chłodno a raczej daleko nie jeździsz. Przychodzi mi jeszcze do głowy nieszczelność w dolocie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Borysewicz

Dzięki cichy za odpowiedź, dolot sprawdzany nigdzie nie widać nic nie szczelnego, fachowiec sprawdzał a ja ze trzy razy. Ale nic dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź jeszcze sondę lambda i katalizator

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Borysewicz

Sonda nowa, mam dwie także zamieniałem, a katalizatora sprawzę może i to być przeczyną. Tylko zastanawia mnie czemu to się akurat stało po wymianie rozrządu. Ustawiony jest idealnie sprawdzany przez trzch różnych mechaniorów. Błędów na kompie brak. Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli do wymiany rozrządu wszystko było Ok, a po wymianie autko nawala ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Borysewicz

Przed wymianą było dobrze, falowały obroty, ale to była wina krokowego, a teraz rzuca całym silnikiem i "pyrka" a czasami zalewa świecy njakby dostawał za dużo paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprawdę ciężki problem, ja jak bym miał taki przypadek to oddałbym na diagnostykę do ASO( trochę to niestety kosztuje) niech dokładnie sprawdzą rozrząd. Możliwe że coś jest nie tak z wtryskami, ale dziwi mnie to że po wymianie rozrządu to nastąpiło... Na "chłopski rozum" to coś nie tak może być z tym rozrządem... A jak tam z filtrem powietrza u Ciebie ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Borysewicz

Filterek nówka, był u fachowca który naprawia ople ma dobry sprzencior, no i sam jździ vectrą. Wszystko jest dobrze. Fachman sam nie wie co jest grane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja już też teraz nie mam zielonego pojęcia co się dzieje, może ktoś bardziej doświadczony się wypowie, a Tobie życzę trafnego zdiagnozowania usterki...

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Borysewicz

Dzięki za podpowiedzi za interesowanie. Będę dalej szukał. Jutro Vici idzie do następnego mechaniora. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwole sobie na jedna sugestie: jesli masz mozliwosc, popros mecha o zmierzenie kompresji na cylindrach. Pozwoli to ocenic stan styku cylinder - tlok oraz stan zaworow. Zakladam jednak, ze skoro przed wymiana rozrzadu bylo OK, to nadal bedzie dobrze. Proponuje zmierzenie kompresji, gdyz jest to jeszcze jeden sposob na sprawdzenie czy rozrzad jest ustawiony prawidlowo.

Pytanie: mechanicy robili Ci tylko rozrzad (wymiana paska zebatego i napinacza) czy tez wtykali rece jeszcze w inne miejsca?

Wspolczuje problemu i zycze powodzenia w walce z autkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

do Oggway, w 4 poście Kolega pisał że miał już mierzone ciśnienie na cylindrach i jest Ok...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Kristo19

Share this post


Link to post
Share on other sites

A przypadkiem nie poleciała Ci cewka, być może nie ma iskry na jednej albo też są odwrotnie założone przewody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...