Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

co miesiąc nowa pompa paliwa


Guest kaktoos
 Share

Recommended Posts

Guest kaktoos

Witam wszystkich, mam chyba dość nietypowy problem. Może zacznę od początku. Gdzieś tak przed wakacjami kupilem viki 1,6 16v, 97 roczek. Pod koniec wakacji zaczely sie problemy z odpalaniem na benzynie, na szczęście mam też gaz więc dało się przeżyć. Miesiąc temu oddałem viki do mechanika, wymienił pompe paliwa za co zaśpiewał 300 zł. Troche mnie to przygniotło, no ale ok nowa pompa powinna wytrzymać aż zajade viki na złom.

I dzisiaj sobie wsiadam rano do auta i to samo co miesiąc temu, nie odpala, no kaplica. Przemeczylem ja troche i w koncu na gazie udalo się wystartować. Tylko k... przecież nie bede pompy co miesiąc wymieniał... Chociaż to nic pewnego bo dopiero zawioze ja do tego samego mechanika.

I teraz moje pytanie, ponieważ mam takie zabezpieczenie, odcinające pompę paliwa jeśli nie nacisnę ukrytego pstryczka. Standardowo jest tak że przekręcam kluczyk, czekam aż większość kontrolek pogaśnie, naciskam pstryczka i odpalam. Po czym gdy silnik się nagrzeje albo przekroczę 2000 obrotów włącza się gaz. Natomiast nie wiem co się dzieje z pompą, podobno sobie chodzi (pomimo gazu). Czy nie powinna się wyłączać? Czy takie zabezpieczenie odcinające pompę może jakoś ją uszkodzić? Dodam że wcześniej autko w mojej rodzinie jezdzilo 5 lat na starej pompie z gazem i z takim zabezpieczeniem i nic się nie działo i kupiłem raczej pewniaka..

Panowie co to może być ?

Link to comment
Share on other sites

Może jeździsz z pustym zbiornikiem paliwa (mając 1-5 litrów pb), wtedy pompa ma prawo się odciąć, bo przechodząc na gaz prawdopodobnie nie masz odcięcia pompy paliwa (które można zamontować), albo mechanik wstawił Ci używke która niefartem padła.

Link to comment
Share on other sites

tak jak koledzy piszą . przytarła sie od niskiego poziomu paliwa a co gorsze braku paliwa albo filtr masz może juz zabity i jest przeciążona. taki przypadek znam że gość dwie pompy nowe zajechał a miał stary filtr. jeśli jeździsz na gazie to takie odcięcie pompy jest wskazane , ja mam to u siebie ale w poprzednim aucie nie miałem i nic się nie stało.

Link to comment
Share on other sites

To ja może podsumuję :) Przede wszystkim musisz mieć ok 30 litrów benzyny w baku. Jak spadnie do mniej niż 20 tankujesz za 50zł i śmigasz dalej. Po drugie wymień filtr paliwa. Po trzecie mechanik prawdopodobnie wstawił zajechaną używkę albo najtańszy zamiennik - sam się tak kiedyś naciąłem. Kup oryginał Boscha i będziesz miał spokój.

Tutaj masz pompę:

http://www.allegro.pl/item737614344_elektr..._984_bosch.html

Aha i nie baw się w żadne odcięcia pompy podczas jazdy na gazie.

Edited by PiTi_pce
Link to comment
Share on other sites

Guest kaktoos

Zeby poniżej 20 litrów nie schodzić tego nie wiedziałem, miałem minimum 10. Chociaż gdy padła, akurat dzien wcześniej zatankowałem, widocznie albo za późno, albo sama pompa do d.... :)

Oddałem w ramach reklamacji i zobaczę co mi powie mechanik, nie pierwsze auto i nie pierwszy raz u niego zostawiłem także bardzo by mnie zawiódł. Na pewno napisze co dalej w temacie, dzięki Panowie za wskazówki. Czyli dobrze ze mimo jazdy na gazie pompa sobie pracuje :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Przemcio

Piszecie samą prawdę. Ja w mojej poprzedniej Viki A (też była zagazowana) wymieniłem pompę (stara ciekła) na orginalną bosha za 380zł (3 latka temu).

Po niecałym miesiącu pompa padła. Okazało się że mój nieudacnzy mechanik zapomniał o wymianie filtra paliwa, gdzie jak wół było napisane w instrukcji że jest to konieczne. Wstawiłem zamiennik na allegro za 160zł, nowy filtr i działała do końca... Acha gwarancji oczywiście nie uwzględnili...

W mojej obecnej viki B 1.6 16V 97r też padła mi pompa, ale za boscha zapłaciłem prawie 600zł wiec niewiem czemu Ty zapłaciłes 300... Albo używka, albo jakis bardzo tani zamiennik...

Edited by Przemcio
Link to comment
Share on other sites

Guest rozeta13

Widocznie wstawił Ci jakąs starą pompe i tak przy okazji zapomnial wymienic filtra no i zdechła.

A co do paliwa w zbiorniku to mysle ze 10l wystarczy. Przez 3 lata jezdziłem fordem 1,6 16v i wszystko było ok. wazne jest to aby sucho nie było.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Tu nie chodzi o ilość kg tylko o ty by pompa która pracuje nie nagrzewała sie zbytnio. Dlatego zaleca się z tankowanie większej ilości benzyny, żeby paliwo dostatecznie chłodziło tą pompę. A co do wyłączania pompy przy jeździe na gazie to nie jest dobry pomysł. Trzeba pamiętać, że nie używane wtryski benzyny nagrzewają sie do dużych temp, i nie chłodzone krążącą benzyna z czasem się zapieką i wtedy dopiero jest problem. Dlatego z dwojga złego wole żeby padła mi pompa, choć mam nadzieje, że i to sie nie stanie. u mnie zawsze min 20l, jak schodzi mniej tankuje nastepne 20 i tak w kółko.

Link to comment
Share on other sites

Guest MrSpike

w baku musi byc non stop 105l paliwa zeby pompa nie wybuchla! i co 2 tankowania trzeba wlewac 1.5l kujawskiego do baku zeby ja przesmarowac - wtedy nie zatrze sie na pewno.

qrfa, ludzie opamietajcie sie w tych teoriach jakie wypisujecie... jak nie macie instalacji gazowej to jak wam 20l zostanie w baku to dymacie na stacje benzynowa?

naczytaja sie jakis pie**** i pozniej powtarzaja a "glupi narod wszystko kupuje"...

przez 4 lata jezdzenia na gazie (w sumie kolo 70000km) srednio mialem z 5l beny w baku - jakos 13letnia pompa do tej pory pracuje.

Link to comment
Share on other sites

w baku musi byc non stop 105l paliwa zeby pompa nie wybuchla! i co 2 tankowania trzeba wlewac 1.5l kujawskiego do baku zeby ja przesmarowac - wtedy nie zatrze sie na pewno.

qrfa, ludzie opamietajcie sie w tych teoriach jakie wypisujecie... jak nie macie instalacji gazowej to jak wam 20l zostanie w baku to dymacie na stacje benzynowa?

naczytaja sie jakis pie**** i pozniej powtarzaja a "glupi narod wszystko kupuje"...

przez 4 lata jezdzenia na gazie (w sumie kolo 70000km) srednio mialem z 5l beny w baku - jakos 13letnia pompa do tej pory pracuje.

Sorry ale w tym momencie to Ty piszesz jakieś głupoty. Nie mając instalacji gazowej z poziomu 20l do rezerwy to chwila (100km) i znów jedziesz na stację i tankujsz. A na lpg jeżdząc stale z bardzo małą ilością benzyny narażasz pompę na zatarcie i tyle. Ja przejechałem już więcej nieco więcej niż 70000 na lpg i przez takie własnie podejście jakie prezentujesz załatwiłem oryginalną pompę a później w pół roku zamiennik. Teraz mam ponownie oryginał i już tego pilnuję. W jednym aucie nic sie nie stanie a inne szybko szlag trafi. Po co w ogóle miałeś te 5l benzyny? Przecież można z gazu odpalać awaryjnie. Znam osoby które tak robią i jeżdzą...

Link to comment
Share on other sites

powiem wam że na gazie zrobiłem 120 000 tyś i mam od nowości drugą używana orginalną pompe która u mnie zrobiła jakieś 70 000 i żyje, nigdy nie miałem wiecej jak 12L benzyny w baku... Nic się nie stało wiec ???

Edited by mar111
Link to comment
Share on other sites

Guest MrSpike
Sorry ale w tym momencie to Ty piszesz jakieś głupoty. Nie mając instalacji gazowej z poziomu 20l do rezerwy to chwila (100km) i znów jedziesz na stację i tankujsz. A na lpg jeżdząc stale z bardzo małą ilością benzyny narażasz pompę na zatarcie i tyle. Ja przejechałem już więcej nieco więcej niż 70000 na lpg i przez takie własnie podejście jakie prezentujesz załatwiłem oryginalną pompę a później w pół roku zamiennik. Teraz mam ponownie oryginał i już tego pilnuję. W jednym aucie nic sie nie stanie a inne szybko szlag trafi.

pokaz mi gdzie w instrukcji auta napisane jest ze musze tankowac benzyne do pelna a nie co 50km 5l?

pompe predzej wykoncza substancje powstajace w wyniku starzenia sie benzyny w baku niz brak 20l.

Po co w ogóle miałeś te 5l benzyny? Przecież można z gazu odpalać awaryjnie. Znam osoby które tak robią i jeżdzą...

a ja znam osoby co na przepalonym kujawskim jezdza... troche fryta wali z rury ale co tam.

moja instalacja przelaczala na lpg po tym jak ciecz chlodzaca osiagla temp. 30 st.C. inaczej nie bylo mozliwosci jezdzenia na gazie ani odpalania na lpg. stad zawsze mialem bene w baku.

zreszta nawet jakby byla taka mozliwosc to bym jej nie uzywal - tylko osiol jezdzi na gazie zanim rozgrzeje silnik...

Link to comment
Share on other sites

Guest kaktoos

Panowie problem się rozwija...

Odebrałem autko i okazało się że pompa ok tylko jakiś styk nie stykał :)

Następnego dnia pojechałem do pracy wszystko bez zarzutu. Gorzej gdy wracałem z pracy, za krótko przytrzymałem kluczyk i autko nie zdążyło odpalić. I ok, tylko że za drugim razem nastąpiła powtórka z historii czyli znowu pompa nie podaje... Przypuszczam ze to jakiś problem od strony elektryki... tylko jaki? I komu to dać do zrobienia żeby już po kolejnej naprawie było ok? Może polecicie mi kogoś w Gliwicach i okolicach?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP