Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
mardokm18

dziwny problem z cb

Polecane posty

Witam. mam mały dziwny problem..... cb radio (Uniden 520 + Wilson) mam juz dosc dlugo podłaczone plusem do aku i minusem tez do aku na stale zadne wtyczki pod zapalniczki bo nie lubie kabli na widoku. Antena jest na magnesie na klapie(sedan). Teraz podłaczylem tube ze wzmacniaczem plus pod aku minus złapałem na nakretce od lampy tyl. I problem polega na tym ze jak chce o cos zapytac przez radio to słychac mnie w bagazniku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

radio słabo sciaga i bardzej trzeszczy..... jak tylko odłączylem tube jest wszystko ok z radiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:"> Macie moze jakies pomysły na rozwiazanie tego problemu?? jak ten głos z cb dochodzi do tuby??

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

mikrofon masz ze wzmocnieniem?

pod które wyjście z tyłu unidena podłączyłeś tubę?

jak masz ustawiony przełącznik na panelu przednim ubota PA?

sprawdź co słychać jak podłączysz zwykły głośnik/słuchawkę do wyjścia PA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nie wiem czy mikrofon jest ze wzmocnieniem(orginał unidena) tuba nie jest podłaczona do unidena...... tuba jest podłączona pod normalne radio(czincze i kabel do właczania wzmaka pod radio + pod aku - pod sróbe lampy tyl). uniden ma wyjscie z tylu na słuchawki lub głosnik drugi i PA sie przełacza ja mam ustawiony na ten głosnik ktory jest w radiu juz wbudowany czyli tego wyjscia z tylu nie uzywam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeciesz on pisze o tubie w sensie subwoferze i jak nadaje to sie slyszy w glosniku od tuby.

Zacznijmy od tego czy masz antene zestrojona. Jaka to antena i jak montowana na stale czy na magnes.

Wyglada na to ze wzmacniacz jakis niskobudzetowy bo nadajac przez cb ladujesz sie w wejscie przedwzmacniacza i przez to sie slyszysz. Slaszy odbior cb moze byc spowodowany przez zaklucenia pochodzace z przetwornicy impulsowej we wzmacniaczu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Antena wilson litle will na magnesie. zestrojona dlugo juz jej uzywam;) ale powiedz mi kolego jaki cudem sie ładuje w wejscie przedwzmacniacz skoro to zadnym kablem nie jest połaczone...... przez fale jakies?? jedyne chyba co sie styka to plusy przy akumulatorze...... fakt faktem wzmacniacz to zadna rewelacja:P no i dodam jeszcze ze kable od tuby i od anteny ida tym samym progiem do gagaznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sygnal jest na tyle silny ze sie laduje moze wlasnie dlatego ze masz puszczone kable razem a chinche slabo ekranowane i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Powiem Ci jeszcze ze to nie jest rutyna raz chodzi tuba i jest dobrze a raz zle..... zaczne chyba od wyjecia tych kabli i antenke puszcze z drugiej strony moze cos pomoze. Dzieki wielke za pomoc:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Proponuje sprawdzić połączenia masy(-) tuby i radyjka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

masa radyjka dodłaczona do aku antena masuje sie na klapie bo to magnes a wzmacniacz lapie mase na srubce od tylniej lampy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie przyczyna moze byc nieekranowany wzmacniacz tuby + pzewod antenowy "gubiacy" sygnal. Byc moze wzmacniacz tuby dostaje po glowie sygnalem CB z powietrza i gdzies na jakiejs diodzie robi Ci sie z niego detektor.

Co bym zrobil?

1) Wsciekl bym sie, bo takie problemy sa trudne do wykluczenia.

2) podlaczylbym testowo tube pod dodatkowy akumulator by wykluczyc przejscie zaklocenia po przewodach zasilajacych.

3) sprawdzilbym instalacje antenowa CB (przewody, polaczenia, strojenie, zmiana lokalizacji anteny, przebiegu przewodu antenowego).

4) rozebralbym tube i zobaczylbym, czy (jesli ma wlasny wzmacniacz) - jest on ekranowany. Jesli nie - dorobilbym ekran.

Generalnie to wspolczuje problemu, bo rzecz jest upierdliwa, a jej zwalczenie - trudne. Ba! Nawet namierzyc przyczyne trudno.

A! Jedna uwaga: Twoja antena nie masuje sie na klapie. Anteny magnesowe maja mase wylacznie przez przewod antenowy. Do karoserii maja sprzezenie pojemnosciowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

anteny magnesowe raczej się nie masują- źle myślę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a spróbuj kolego zmienic miejsce zasilania radia CB

nie prosto z aku, a podepnij zasilanie do innego miejsca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Myslałem o tym.... podepne pod zapalniczke w wolnej chwili i zobacze czy problem zniknie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zapalniczka to zly pomysl

najlepiej znajdz w bezpiecnzikach jakis taki bezpiecnzik w ktorym pojawia się zasilanie jak np przekrecasz zaplon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja jednak mimo wszystko proponowalbym w tym przypadku uzycie dodatkowego akumulatora i zasilenie z niego na chwile CB albo tuby (z zasileniem CB bedzie prosciej). Pozwoli to wykluczyc wspolne zasilanie jako przyczyne problemu lub upewnic sie, czy zaklocenie "wchodzi" na tube po zasilaniu czy tez moze po sygnale wysokiej czestotliwosci z anteny / instalacji antenowej radia CB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam ze albo chinche do du... albo wzmak ma niezbyt dobrze zabezpieczony zaekranowany przedwzmaciacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny przypadek w vectrze B przy radiu intek 120+... jezeli wyłacze wzmacniacz i tube nie ma zaklucen a jak mam załaczony wzmacniacz i tube to dostaje zaklucen i piszczy w radyjku i mecze sie z tym problemem od dłuzszego czasu...

i wlasnie mam tak jak kolega, ze kable do wzmacniacza sa poprowadzone kolo kabla do anteny. a radyjko podłaczone do zapalniczki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jesli chodzi ci o piski w cb to powodem jest przetwornica we wzmacniaczu. Jesli cb zakluca wzmacniacz i slychac cie w tubie to bedzie podobna sytuacja jak u kolegi na poczatku tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mnie na szczescie nie słychac w głosniku jak u kolegi.... tylko wlasnie chodzilo mi o ten pisk jak dodam gazu noi prawie wogole wyciszenie nie reaguje ... czyli ok wiem co juz trzeba wymienic... wzmacniacz caly

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak masz gwizd przy dodaniu gazu to alternator. Ja bym na poczatek zaczal od zmiany radia na cos z lepszymi filtrami bo Intek to niezly szumofon i zbiera wszystko co mozliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak jest gwizd przy dodaniu gazu... Tylko najlepsze jest to ze jak wyłacze wzmacniacz i tube to tego gwizdu nie ma wcale, a jak załacze wzmacniacz to wtedy mam ten gwizd przy dodaniu gazu. a wlasnie jezeli nie ma gwizdu to i nawet jestem zadowolony z inteka mojego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czyli cos po kablach od wzmaka wlazi w kabel antenowy i w odbiornik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no tylko ze teraz odzieliłem kable ktore przechodzily obok siebie i dalej sie tak dzieje choc przyznam ze troszke mniej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ... ale nadal nie wiem dlaczego sie takj dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Probowaleś postawic antene na dachu ? Jak nie to sprawdz jak bedzie po przestawieniu anteny na dach.

Edytowano przez he_niu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×