Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Pietras81

Vectra B silnik X20XEV - pomocy

Recommended Posts

Witam wszystkich. Czytałem co mogłem jeśli chodzi o falowanie obrotów lecz niestety mam trochę inny problem niż wszyscy.

U mnie problem występuje podczas zapaleniu zimnego silnika (po nocy). Silnik zapala bez problemu ale niestety przez pierwsze kilka sekund ma bardzo niskie obroty (aż szarpie) ok. 300 obr. po kilu sekundach wszystko wraca do normy i chodzi normalnie. Błędy sprawdzałem ale nie ma żadnego. Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być i gdzie szukać przyczyny bo ja nie mam pomysłu. Może to problem ssania ale nie mam pojęcia jak ono działa i od czego zależy. Proszę o pomoc. Moja Viki 1996 rok 2.0 16V silnik X20XEV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie pada Ci powoli czujnik położenia wału Miałem takie same objawy jak Ty i nie wywalało błędów Aż pewnego dnia nie mogłem odpalic samochodu Sprawdziłem błędy i pokazało czujnik położenia wału Po wymianie czujnika nie zaobserwowałem już spadku obrotów po odpalaniu samochodu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki za opinie. Ja jeszcze zastanawiam się czy mogą mieć wpływ kable i świece. Ale tak naprawdę nie jestem przekonany czy to może mieć wpływ tylko przy odpalaniu. A może się kolega orientuje jak sprawdzić ten czujnik położenia wału??

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi też padł w styczniu czujnik wału korbowego (poprzecierała sie izolacja przewodu czujnika i były zwarcia), objawy to trudności z odpaleniem graniczące z niemożnością. Ale mi checka wywaliło i po tym się skapowałem co nie tak. Koszt czujnika ~100zł, na allegro masa. W razie jakbyś wymieniał to tu masz co i jak

Please login or register to see this link.

Robiłem właśnie po tej instrukcji samodzielnie, troche się namęczyłem, ale kolega za wymianę owego czujnika zapłacił 200 + koszt czujnika

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemo21

Kolego a kolektor wydechowy cały ?

nie cyka ci silnik jak jest zimnym ?

Edited by Przemo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No kolektor raczej cały bo nie słychać żeby były przedmuchy pod maską więc może i koledzy mają racje co do tego czujnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy zaktualizowałem swój problem bardziej szczegółowo-może teraz ktoś coś więcej będzie w stanie odpowiedzieć.

Silnik zapala bez problemu ale niestety przez pierwsze kilka sekund ma bardzo niskie obroty (aż szarpie) ok. 200-300 obr. po kilu sekundach gaśnie. Po kolejnym przekręceniu kluczyka silnik łapie znów niskie obroty ale po 2-3 sekundach obroty wzrastają do 1200-1300 i wszystko wraca do normy i chodzi normalnie. Błędy sprawdzałem ale nie ma żadnego. Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być i gdzie szukać przyczyny bo ja nie mam pomysłu. Może to problem ssania ale nie mam pojęcia jak ono działa i od czego zależy. Proszę o pomoc. Moja Viki 1996 rok 2.0 16V silnik X20XEV

Wymieniłem świece i przewody wysokiego napięcia ale niestety nic nie pomogło. Dodam jeszcze że jak już odpali i zgaszę to następne odpalenie jest normalne aż do przyszłego poranka.

Pozdrawiam i czekam na sugestie z waszej strony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak się maja podciśnienia????

jest tam wężyk z tyłu sprawdz go moze luzny i po chwili go zasysa na kruciec i chodzi dobrze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobny objaw z tym że nie aż tak niskie obroty i słabo reagował na gaz przez pierwsze 500 m jazdy i okazało sie że czujnik wału a konkretnie popękana izolacja przewodu przy samym czujniku Na początku zaizolowałem ale poprawa nie była zadowalająca może nie wysuszyłem go dobrze a może nie da się go już wtedy uratować Po wymianie nie to auto a też na początku nie miałem błędów dopiero jak pojawił się problem z odpalaniem

Pozdrawiam

Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtr paliwa kiedy wymieniany?

Może pompa się kończy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób tak, w pierwszej kolejności sprawdź wszystkie węże podciśnienia, czy któryś nie spadł i czy któregoś końcówka nie jest sparciała i nie przepuszcza.

Najlepiej po dłuższym postoju (tak aby wystąpił problem o którym mówisz) podpiął byś się pod kompa bez wcześniejszego odpalania silnika i zobaczył jaka jest temperatura podawana na ECU. Pogadaj z kimś od siebie z rejonu, sprzętu u nas w klubie jest mnóstwo i myślę że ktoś byłby w stanie Cie podpiąć.

Przeczyść jeszcze krokowca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kkk6969

witam - ja mam dokładnie to samo - podmieniłem przepływkę, czujnik położenia wału, czyściłem krokowca, wężyki podciśnieniowe ok, żadnych błędów na kompie, nie wiem co dalej, jak silnik się pogrzeje to jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podjedz na kompa sprawdzić temperaturę jaką podaje czujnik na ECU

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to koledzy cała sobota pod maską i okazuje się ze mam kolektor wydechowy pęknięty. Teraz pytanie co z tym zrobić bo pęknięcie ma z 8 cm i nie wiem czy spawać czy kupić nowy. Może wiecie gdzie to można kupić lub pospawać w kujawsko pomorskim najlepiej w Bydgoszczy lub okolicy. Pozdrawiam i czekam na info.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemo21

czyli moja diagnoza była trafna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Spawać to tylko w bardzo dobrym zakładzie bo trzeba spawać na gorąco i ten kto będzie to robił musi naprawde się na tym znać.

Poszukaj na forum pęknięty kolektor wydechowy jest bolączką ty silników.

Ja bym kupił nowy.

Ps. miałem podobne objawy do Ciebie tylko mi urwała się jedna szpilka do której dokręca się kolektor.

Pozdr.

Acha jeszcze jedno.

Tak na przyszłość do jak ktoś pyta o objawy to opowiadaj wszystko dokładnie ze szczegółami łatwiej bedzie dojść co twojej viki dolega, pytałem przecież czy silnik na zimnym Ci nie cyka, a przy takim pęknięciu jak mówisz to musiało nieźle nawalać pod maską.

Edited by Przemo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup kolektor, jeżeli go zaspawasz to itak prędzej czy później pęknie więc gra nie warta świeczki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli chodzi o to cykanie to myślałem ze to elektrozawory od sekwencyjnego gazu tylko szkoda że nie wpadłem na to że zapalam na benzynie. Najważniejsze że już mam jakąś przyczynę a jak kupie kolektor i wymienię to dam znać czy to wszystko. A w ogóle kto wymyślił te śruby na torxsa do odkręcenia tej osłony - ja też pracuje jako konstruktor, ale to odkręcić to graniczyło z cudem w moim przypadku. Jeszcze raz dzięki za diagnozę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Też tak właśnie myślę. W sobotę odwiedziłem chyba z 4 szroty i niestety wszystko popękane - mniej lub więcej wiec chyba nie warto spawać. Najgorsza cena 550 zł na allegro wiec trochę boli ale cóż Viki trzeba reanimować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spokojnie znajdziesz coś za 200-300 pln, jak masz już dać 550 to lepiej zleć jakiejś firmie zrobienie z kwasówki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> nie wiele drożej a na bank nie pęknie.

Tak na przyszłość można tam podejść kluczem płaskim 8 albo 10

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jest prościej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolega 200-300 to chyba myśli o używanym a ja używki nie chce bo to różnie może później być jutro podzwonię to będę wiedział jak wyglądają ceny. A jeśli chodzi o klucz płaski to jak byś kolego wiedział ile razy szczególnie dwie śruby z góry (środkowa i ta pod uchwytem do wyjmowania silnika) dostały po łbie młotkiem żeby puściły to byś przyznał mi racje że nie było łatwo.

Ale dzięki za rade.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kkk6969

U mnie też cykało i obroty siadały na zimnym i gasł ale i mnie popuściły nakrętki - dokręciłem przestało cykać ale nadal gaśnie na zimnym.

Wcześniej kolega pisał o temperaturze na ecu - czy jest to czujnik powietrza czy wody?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przerabiałem to samo więc wiem o co biega

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, ja robiłem na zimnym silniku i tragedii nie było

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jak już wstawiasz nówkę to poważnie zastanów się nad rurowym.

Kolego kkk6969 jest to czujnik temperatury silnika pobierany jest z temperatury płynu chłodzącego.

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

S tego co mi się wydaje to wszyscy mieli na myśli temperaturę wody (płynu chłodniczego) na kompa. Czujnik masz w okolicach aparatu zapłonowego. Gdzieś na forum widziałem nawet fotki.

Powodzenia i daj znać jak ci pójdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A może jakieś zalety kolego tego rurowego ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kkk6969

Please login or register to see this quote.

Słuchajcie - u mnie było dokładnie to samo co u kolegi Pietras81 tylko jeszcze gasł na zimym - okazało sie że padł przepływomierz ( błędu nie wyrzucał), po podmiance na inny problem znikł i dalej się kulam aż miło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...