Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Pietras81

Vectra B silnik X20XEV - pomocy

Polecane posty

Witam wszystkich. Czytałem co mogłem jeśli chodzi o falowanie obrotów lecz niestety mam trochę inny problem niż wszyscy.

U mnie problem występuje podczas zapaleniu zimnego silnika (po nocy). Silnik zapala bez problemu ale niestety przez pierwsze kilka sekund ma bardzo niskie obroty (aż szarpie) ok. 300 obr. po kilu sekundach wszystko wraca do normy i chodzi normalnie. Błędy sprawdzałem ale nie ma żadnego. Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być i gdzie szukać przyczyny bo ja nie mam pomysłu. Może to problem ssania ale nie mam pojęcia jak ono działa i od czego zależy. Proszę o pomoc. Moja Viki 1996 rok 2.0 16V silnik X20XEV

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Według mnie pada Ci powoli czujnik położenia wału Miałem takie same objawy jak Ty i nie wywalało błędów Aż pewnego dnia nie mogłem odpalic samochodu Sprawdziłem błędy i pokazało czujnik położenia wału Po wymianie czujnika nie zaobserwowałem już spadku obrotów po odpalaniu samochodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki za opinie. Ja jeszcze zastanawiam się czy mogą mieć wpływ kable i świece. Ale tak naprawdę nie jestem przekonany czy to może mieć wpływ tylko przy odpalaniu. A może się kolega orientuje jak sprawdzić ten czujnik położenia wału??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mi też padł w styczniu czujnik wału korbowego (poprzecierała sie izolacja przewodu czujnika i były zwarcia), objawy to trudności z odpaleniem graniczące z niemożnością. Ale mi checka wywaliło i po tym się skapowałem co nie tak. Koszt czujnika ~100zł, na allegro masa. W razie jakbyś wymieniał to tu masz co i jak

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Robiłem właśnie po tej instrukcji samodzielnie, troche się namęczyłem, ale kolega za wymianę owego czujnika zapłacił 200 + koszt czujnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Przemo21

Kolego a kolektor wydechowy cały ?

nie cyka ci silnik jak jest zimnym ?

Edytowano przez Przemo21

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No kolektor raczej cały bo nie słychać żeby były przedmuchy pod maską więc może i koledzy mają racje co do tego czujnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy zaktualizowałem swój problem bardziej szczegółowo-może teraz ktoś coś więcej będzie w stanie odpowiedzieć.

Silnik zapala bez problemu ale niestety przez pierwsze kilka sekund ma bardzo niskie obroty (aż szarpie) ok. 200-300 obr. po kilu sekundach gaśnie. Po kolejnym przekręceniu kluczyka silnik łapie znów niskie obroty ale po 2-3 sekundach obroty wzrastają do 1200-1300 i wszystko wraca do normy i chodzi normalnie. Błędy sprawdzałem ale nie ma żadnego. Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być i gdzie szukać przyczyny bo ja nie mam pomysłu. Może to problem ssania ale nie mam pojęcia jak ono działa i od czego zależy. Proszę o pomoc. Moja Viki 1996 rok 2.0 16V silnik X20XEV

Wymieniłem świece i przewody wysokiego napięcia ale niestety nic nie pomogło. Dodam jeszcze że jak już odpali i zgaszę to następne odpalenie jest normalne aż do przyszłego poranka.

Pozdrawiam i czekam na sugestie z waszej strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jak się maja podciśnienia????

jest tam wężyk z tyłu sprawdz go moze luzny i po chwili go zasysa na kruciec i chodzi dobrze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny objaw z tym że nie aż tak niskie obroty i słabo reagował na gaz przez pierwsze 500 m jazdy i okazało sie że czujnik wału a konkretnie popękana izolacja przewodu przy samym czujniku Na początku zaizolowałem ale poprawa nie była zadowalająca może nie wysuszyłem go dobrze a może nie da się go już wtedy uratować Po wymianie nie to auto a też na początku nie miałem błędów dopiero jak pojawił się problem z odpalaniem

Pozdrawiam

Grzegorz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa kiedy wymieniany?

Może pompa się kończy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak, w pierwszej kolejności sprawdź wszystkie węże podciśnienia, czy któryś nie spadł i czy któregoś końcówka nie jest sparciała i nie przepuszcza.

Najlepiej po dłuższym postoju (tak aby wystąpił problem o którym mówisz) podpiął byś się pod kompa bez wcześniejszego odpalania silnika i zobaczył jaka jest temperatura podawana na ECU. Pogadaj z kimś od siebie z rejonu, sprzętu u nas w klubie jest mnóstwo i myślę że ktoś byłby w stanie Cie podpiąć.

Przeczyść jeszcze krokowca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kkk6969

witam - ja mam dokładnie to samo - podmieniłem przepływkę, czujnik położenia wału, czyściłem krokowca, wężyki podciśnieniowe ok, żadnych błędów na kompie, nie wiem co dalej, jak silnik się pogrzeje to jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podjedz na kompa sprawdzić temperaturę jaką podaje czujnik na ECU

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to koledzy cała sobota pod maską i okazuje się ze mam kolektor wydechowy pęknięty. Teraz pytanie co z tym zrobić bo pęknięcie ma z 8 cm i nie wiem czy spawać czy kupić nowy. Może wiecie gdzie to można kupić lub pospawać w kujawsko pomorskim najlepiej w Bydgoszczy lub okolicy. Pozdrawiam i czekam na info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Przemo21

czyli moja diagnoza była trafna

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Spawać to tylko w bardzo dobrym zakładzie bo trzeba spawać na gorąco i ten kto będzie to robił musi naprawde się na tym znać.

Poszukaj na forum pęknięty kolektor wydechowy jest bolączką ty silników.

Ja bym kupił nowy.

Ps. miałem podobne objawy do Ciebie tylko mi urwała się jedna szpilka do której dokręca się kolektor.

Pozdr.

Acha jeszcze jedno.

Tak na przyszłość do jak ktoś pyta o objawy to opowiadaj wszystko dokładnie ze szczegółami łatwiej bedzie dojść co twojej viki dolega, pytałem przecież czy silnik na zimnym Ci nie cyka, a przy takim pęknięciu jak mówisz to musiało nieźle nawalać pod maską.

Edytowano przez Przemo21

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kup kolektor, jeżeli go zaspawasz to itak prędzej czy później pęknie więc gra nie warta świeczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeśli chodzi o to cykanie to myślałem ze to elektrozawory od sekwencyjnego gazu tylko szkoda że nie wpadłem na to że zapalam na benzynie. Najważniejsze że już mam jakąś przyczynę a jak kupie kolektor i wymienię to dam znać czy to wszystko. A w ogóle kto wymyślił te śruby na torxsa do odkręcenia tej osłony - ja też pracuje jako konstruktor, ale to odkręcić to graniczyło z cudem w moim przypadku. Jeszcze raz dzięki za diagnozę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Też tak właśnie myślę. W sobotę odwiedziłem chyba z 4 szroty i niestety wszystko popękane - mniej lub więcej wiec chyba nie warto spawać. Najgorsza cena 550 zł na allegro wiec trochę boli ale cóż Viki trzeba reanimować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie znajdziesz coś za 200-300 pln, jak masz już dać 550 to lepiej zleć jakiejś firmie zrobienie z kwasówki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> nie wiele drożej a na bank nie pęknie.

Tak na przyszłość można tam podejść kluczem płaskim 8 albo 10

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jest prościej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolega 200-300 to chyba myśli o używanym a ja używki nie chce bo to różnie może później być jutro podzwonię to będę wiedział jak wyglądają ceny. A jeśli chodzi o klucz płaski to jak byś kolego wiedział ile razy szczególnie dwie śruby z góry (środkowa i ta pod uchwytem do wyjmowania silnika) dostały po łbie młotkiem żeby puściły to byś przyznał mi racje że nie było łatwo.

Ale dzięki za rade.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kkk6969

U mnie też cykało i obroty siadały na zimnym i gasł ale i mnie popuściły nakrętki - dokręciłem przestało cykać ale nadal gaśnie na zimnym.

Wcześniej kolega pisał o temperaturze na ecu - czy jest to czujnik powietrza czy wody?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przerabiałem to samo więc wiem o co biega

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, ja robiłem na zimnym silniku i tragedii nie było

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jak już wstawiasz nówkę to poważnie zastanów się nad rurowym.

Kolego kkk6969 jest to czujnik temperatury silnika pobierany jest z temperatury płynu chłodzącego.

Edytowano przez JarekS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

S tego co mi się wydaje to wszyscy mieli na myśli temperaturę wody (płynu chłodniczego) na kompa. Czujnik masz w okolicach aparatu zapłonowego. Gdzieś na forum widziałem nawet fotki.

Powodzenia i daj znać jak ci pójdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A może jakieś zalety kolego tego rurowego ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kkk6969

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Słuchajcie - u mnie było dokładnie to samo co u kolegi Pietras81 tylko jeszcze gasł na zimym - okazało sie że padł przepływomierz ( błędu nie wyrzucał), po podmiance na inny problem znikł i dalej się kulam aż miło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×