Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
vodek

Vectra A 2.0i 8v 115KM + LPG problemy z obrotamu akumulatorem i wiele innych

Polecane posty

Witam posiadam Vectre A 2.0i od początku mam z nią nie mało problemów obecnie samochodzik skacze na obrotach, jednak opowiem historię od samego początku:

Około pół roku temu Vectra strzelała i szarpała na LPG więc wymieniłem filtr powietrza (bo wcześniejszy wybuchł), kable i świece. W czasie późniejszym Vectra zaczęła skakać na obrotach (niestety nie mam obrotomierza żeby wskazać dokładne dane) zarówno na benzynie jak i gazie. Sprawdziłem błędy spinając most A i B wykazało mi błędy 15 31 71 i chyba 73. Parę dni później całkowicie padł mi akumulator, więc wymieniłem go na nowy. Po wymianie akumulatora zauważyłem że auto nie odpala z benzyny, wymyłem karcherem filtr paliwa rozebrałem i przedmuchałem sprężarkom filtr powietrza, problem z paliwem ustał jednakże nic nie zmieniło to w kierunku niestabilnych obrotów. Ostatnio jadąc samochodem zauważyłem parę z pod maski, jednak dlatego że było dosyć zimno nie zwracałem na to zbytnio szczególnej uwagi, myślałem że jest to normalne zjawisko, aż do momentu kiedy samochód rozładował mi nowy akumulator (nie wiem jakim cudem), kiedy po podładowaniu akumulatora prostownikiem chciałem zobaczyć jak się zachowuje silnik zauważyłem że 5-10min po uruchomieniu zagotowała mi się woda w silniku i wyrzuciło ją przez zbiornik wyrównawczy. Sprawdziłem więc dziś błędy i wykazało mi przy włączonym silniku kod 15, a przy wyłączonym 15 i 31(15 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie) słyszałem że 31 przy wyłączonym to normalka. Ponadto zauważyłem że pasek klinowy piszczy tylko wtedy kiedy jest podpięty akumulator, a po ściągnięciu jednej klemy pasek już nie piszczy. Czy ma to jakikolwiek związek z niestabilnymi obrotami? Czy oznaka piszczenia paska może mieć jakiś związek z rozładowaniem i zepsuciem się wcześniejszego akumulatora? Proszę o pomoc i porady jak się zabrać za naprawę

EDIT:

Zapomniałem dodać dioda CHECK zapala się podczas jady dosyć nieregularnie mi się jednak wydaje że zapala się kiedy obroty są na normalnym poziomie, a gaśnie kiedy wzrastają bez ingerencji pedału gazu.

EDIT: (05.10.2009)

Dzisiaj wymieniłem czujniczek cieczy chłodzącej który podłącza się do zagara na desce rozdzielczej, następnie sprawdziłem błędy i ku mojemu zdziwieniu błąd 15 nie znikł, a ponad to pojawiły się błędy 71 i 73 :| Proszę o pomoc w naprawie

Edytowano przez vodek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wszystko wskazuje na wadliwą instalacje elektryczną. Na moje oko to sprawdź dokładnie alternator. On jest przyczyną problemów z akumulatorem a ponadto zasila wszystkie obwody i czujniki z którymi masz problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o napiecia na czujniku to mozliwe ze gdzie koszulka ochronna na przewodie pekla i masuje gdzies. a jesli chodzi o alternatro to mozliwe ze to regulator napiecia

a to ze nowy aku sie rozladowal to mozliwe ze przy alternatorze przewod sie urwal i nie podaje produ na aku. ja tak mialem sprawdz przewody do alternatora

Edytowano przez tony 2.0GT

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdź ładowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×