Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

wspomaganie


Guest adam25
 Share

Recommended Posts

Guest adam25

witam wszystkich. Mam pytanie, ostatnio pompa od wspomagania zaczeła głosniej chodzić, chciałem zapytać czy da się coś z tym zrobić czy też świadczy to o tym że niedługo bedzie po niej? Cały czas pilnowałem poziomu płynu, zawsze był stan i nie wiem czym to może być spowodowane.

Link to comment
Share on other sites

witam wszystkich. Mam pytanie, ostatnio pompa od wspomagania zaczeła głosniej chodzić, chciałem zapytać czy da się coś z tym zrobić czy też świadczy to o tym że niedługo bedzie po niej? Cały czas pilnowałem poziomu płynu, zawsze był stan i nie wiem czym to może być spowodowane.

W moim aucie trochę ciekło z pompy wspomagania, więc kwietniu wymieniłem na używaną pewnie z anglika. Co prawda ta nie cieknie ale za to wydaje skrzypiący dźwięk, chyba najbardziej jak się rozgrzeje. Od momentu przełożenia przejechałem pewnie jakieś 5 lub 6 tys na razie wszystko działa, oby tak dalej ;-). Efekty dźwiękowe (szumienie, syczenie), które słychać w momencie kręcenia kierownicą są chyba normalne bo poprzednia pompa takie miała i obecna pompa też ma.

Może inni użytkownicy się wypowiedzą jak to jest u nich.

Ostatnio zalałem magicznego środka na skrzypienie kierownicy, może wyciszy pompę. Pewnie niedługo sprawdzę czy są jakieś efekty to napiszę czy pomogło.

Pompa używana to wydatek około 150 zl, za regeneracje (chyba tylko uszczelnienie) w zakładzie specjalizującym się w regeneracji pomp chcieli około 200zl.

Wymiana około 60 zl.

Zbyszek

Edited by logan_x
Link to comment
Share on other sites

Kolego adam25 zaczął bym od wymiany płynu, teoretycznie się tego nie robi ale u mnie pomogło przestała buczeć. Jeżeli jednak nie przyniesie to rezultatu to być może po prostu pasek się kończy lub co gorsze łożysko na pompie.

Delikatne szumienie jest jak najbardziej normalne, jednak nie powinno być go słychać w środku auta chyba że na maksymalnie skręconych kołach.

Link to comment
Share on other sites

Guest marcin cdx
Cały czas pilnowałem poziomu płynu, zawsze był stan i nie wiem czym to może być spowodowane.
Kolego adam25 zaczął bym od wymiany płynu, teoretycznie się tego nie robi ale u mnie pomogło przestała buczeć. Jeżeli jednak nie przyniesie to rezultatu to być może po prostu pasek się kończy lub co gorsze łożysko na pompie.

Delikatne szumienie jest jak najbardziej normalne, jednak nie powinno być go słychać w środku auta chyba że na maksymalnie skręconych kołach.

. U mojego kumpla też zaczęła pojękiwać pompa i własnie po wymianie oleju do wspomagania przestało.

Edited by marcin cdx
Link to comment
Share on other sites

....i ja mam taki problem. płyn wymieniony. pasek nowy i pompa wyje jak stara k....a do tego nie wspomaga na wolnych obrotach. moj mechanik mowi ze to wina zuzytych łopatek pompy i pozostaja 2 opcje: regeneracja lub wymiana. pozdro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam

Mam takie pytanko

czy jest możliwość samemu wymienić łożysko w pompie w silniku x20dth

może kos z Was to przerabiał i podpowiedziałby jakie muszę kupić łożysko i czy trudno będzie wyciągnąć pompę?

Będę wdzięczny za wszelkie porady

Link to comment
Share on other sites

Witam

Mam takie pytanko

czy jest możliwość samemu wymienić łożysko w pompie w silniku x20dth

może kos z Was to przerabiał i podpowiedziałby jakie muszę kupić łożysko i czy trudno będzie wyciągnąć pompę?

Będę wdzięczny za wszelkie porady

pompe wyciagniesz napewno bez problemu troche kluczy ,a co do łozyska to raczej jakis ściągacz musisz mieć albo prase żeby je wcisnąć 68325432.th.pngmoże to ci pomoże pompe masz po lewej stronie jak patrzysz na silnik jest napedzana paskiem od alternatora klimy silnikbok.th.jpg to jest silnik benzynowy ale raczej podobnie jest

Edited by ozi
Link to comment
Share on other sites

Czy obowiązkowe jest demontaż pompy razem z tą całą obudową bo jakoś nie mam zamiaru odkręcanie sprężarki?

pompa

W poradniku znalazłem że nie jest zalecane demontaż samej pompy.

Jak to jest w rzeczywistości?

Czy wybierał ktoś pompę w Dth bo jest różnica od benzyniaków może podpowiecie jakie powinno być łożysko, uszczelki i pozostałe części przy zamianie.

Chciałbym mieć potrzebne części przed demontażem pompy.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

....nareszcie mam wspomaganie, a juz myslalem ze bede wygladał jak pudzian.... tongue.gif dzis wymieniłem wkoncu pompe ktora wysrała mi sie zaraz po swapie. kupiłem uzywaną na allegro za 66zł z wysyłką....i naszczescie działa biggrin.gif

Link to comment
Share on other sites

Również i pod moją maską pompka głośniejszą pracą dała znać, że istnieje. Zaczynam od wymiany płynu. Będę to robił pierwszy raz stąd kilka pytań. Mowa o benzynie X20XEV.

Jak spuścić płyn? Ile tego płynu powinienem wlać? Możecie polecić mi jakiś płyn (bez szaleństw cenowych ale nie najgorszy)? Z góry dzięki za pomoc:)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Pablosko

a ja mam taki problem ze jak auto stoi pochylone gdzies na jakims pagurku i krece keirownica przy wlaczonym aucie to pompa wyje i pozniej zaraz przestaje co to moze byc z groy dziekuje za infromacje

Link to comment
Share on other sites

a ja mam taki problem ze jak auto stoi pochylone gdzies na jakims pagurku i krece keirownica przy wlaczonym aucie to pompa wyje i pozniej zaraz przestaje co to moze byc z groy dziekuje za infromacje

zobacz ilośc płynu od wspomagania

Link to comment
Share on other sites

jak auto stoi pochylone gdzies na jakims pagurku i krece keirownica przy wlaczonym aucie to pompa wyje i pozniej zaraz przestaje
to może masz za mało płynu - sprawdzałeś?
Link to comment
Share on other sites

Guest Pablosko

tak tak sprawdzalem i nawet troszke dolałem i nadal ciagle to samo to jest takie jak by wycie jak auto jest pod jakims kontem i krece kierka

Link to comment
Share on other sites

tak tak sprawdzalem i nawet troszke dolałem i nadal ciagle to samo to jest takie jak by wycie jak auto jest pod jakims kontem i krece kierka

wyć bedzie jak dasz na maxa kiere w lewo czy w prawo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP